Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
PWN PRO

Szkoła jako przestrzeń uznania(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 54,00 zł
43,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 10,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
6,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł

Szkoła jako przestrzeń uznania

Szkołę można badać, opisywać i analizować z bardzo różnych perspektyw. Perspektywa przyjęta w tej książce wywodzi się z koncepcji uznania Axela Honnetha. Potrzeba uznania, deficyt uznania, odmowa uznania są to stany uruchamiające odmienne praktyki społeczne.

Ludzie konstruują swoją tożsamość w różny sposób, w zależności od towarzyszących im relacji społecznych. Oparty na walce o uznanie konflikt moralny musi być przez pedagogikę: rozpoznany, opisany i zrozumiany na poziomie teoretycznym. Na poziomie praktycznym powinien zmierzać do budowania pedagogicznej kultury uznania. Uznanie będące warunkiem każdej tożsamości trzeba – w moim przekonaniu – włączyć dzisiaj w normatywny system celów wychowania/edukacji. Jeśli tak, to spojrzenie na szkołę przez pryzmat teorii uznania może otworzyć przed nami nowe, nieodkryte jeszcze obszary jej funkcjonowania. I właśnie takie spojrzenie na współczesną edukację i polską szkołę jest przedmiotem prezentowanej książki. Próbuję w niej pokazać zarówno potencjał zmian i możliwości rozwiązywania współczesnych problemów, jaki niewątpliwie tkwi w procesach edukacji jak i banalizację i pozór wpisany w tę praktykę społeczną i opisujące ją kategorie pojęciowe. Koncentruję się na edukacji na różnych poziomach instytucjonalnej organizacji. Pytaniem, na które staram się odpowiedzieć jest zarówno problem zmiany w edukacji, szkole oraz wśród uczestników procesów edukacyjnych, jak i zagadnienie związane z tym, czy szkoła jest, czy być może przestrzenią uznania? Czy instytucja szkoły, czy jej edukacyjna koncepcja dają realna szanse na uznanie, czy pojawia się ona we wzajemnych relacjach wszystkich uczestników procesów edukacyjnych? Czy uznanie, jako warunek konstruktywnej, samodzielnej pracy nad własną tożsamością jest obecne w warunkach polskiej szkoły? Czy oparta o uznanie tożsamość może być budowana w instytucji, której podstawowe cele wpisują się dzisiaj w opozycję: rynek pracy czy emancypacja? Odpowiedzi na te pytania szukam w badaniach narracyjnych, które prowadziłam w oparciu o autorską, oryginalną metodologię skoncentrowaną na następujących etapach badawczych: krytyce-narracji-rozumieniu-zmianie.

Książka przeznaczona jest dla badaczy oraz uczestników procesów edukacyjnych.

Autorka identyfikuje się w prowadzonych w książce narracjach z pedagogiką zorientowaną na wartości i na zmianę świata, w którym żyjemy – zmianę na rzecz godności i upodmiotowienia, na rzecz szacunku i sprawiedliwego uznania. W ten sposób wpisuje się w najlepsze tradycje wspomnianej pedagogiki krytycznej i polskiej pedagogiki społecznej. Profesor dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz potwierdza w książce swoje nadzwyczajne kompetencje do prowadzenia dyskursu naukowego oraz znakomite dyspozycje zarówno do bardzo abstrakcyjnych rozważań i uogólnionej refleksji, jak i detalicznych rekonstrukcji oraz unikatową umiejętność łączenia analiz stricte teoretycznych z badaniami empirycznymi.
prof. dr hab. Zbyszko Melosik (z recenzji),
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Mirosława Nowak-Dziemianowicz

Prof. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz studiowała na Uniwersytecie Wrocławskim pedagogikę i psychologię, tam też zdobywała kolejne stopnie naukowe. W latach 1997-2017 współtworzyła Dolnośląską Szkołę Wyższą, gdzie w latach 2008-2017 pełniła funkcję dziekana Wydziału Nauk Pedagogicznych. Od 2017 roku związana była z Uniwersytetem Opolskim, gdzie pełniła kolejno funkcję: pełnomocnika Rektora UO ds. dyscypliny pedagogika, wicedyrektora Instytutu Nauk Pedagogicznych ds. nauki oraz dyrektora Instytutu Pedagogiki. Od 2017 roku związana jest z Akademią Biznesu w Dąbrowie Górniczej, gdzie kieruje seminarium doktorskim z pedagogiki. Uczelnia ta jest obecnie podstawowym miejscem pracy prof. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz. Edukacja, wychowanie, szkoła, nauczyciel to pierwszy obszar Jej badań i naukowych zainteresowań. Drugim obszarem są relacje między ludźmi, związki intymne, małżeństwo, rodzina i wszystko to, co dzieje się w nich „pomiędzy”: małżonkami, partnerami, rodzicami i dziećmi. Cała aktywność naukowa Autorki podporządkowana jest pytaniu o to, co w naszych relacjach z innymi sprzyja rozwojowi i samorealizacji. Interdyscyplinarne badania prowadzone przez Autorkę ulokowane są w jakościowym paradygmacie badań oraz w szerokim społeczno-kulturowym kontekście.

Najważniejsze publikacje:

Monografie autorskie: Walka o uznanie w narracjach. Jednostka i wspólnota w procesie poszukiwania tożsamości (Wrocław 2016), Oblicza edukacji: między pozorami a refleksyjną zmianą (Wrocław 2014), Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności (wyd. 2, Kraków 2014), Doświadczenia rodzinne w narracjach: interpretacje sensów i znaczeń (wyd. 2, Wrocław 2006)

Książki pod redakcją: M. Nowak-Dziemianowicz, A. Konopnicki (red.), Pamięć - historia - tożsamość. Edukacja i polityka historyczna w procesie konstruowania narracji naszej wspólnoty (Kraków 2019), Educational Change and Challenges in Poland and the Czech Republic after 1989 (Wrocław 2013)

Współredaktorzy: M. Starnawski, P. Rudnicki, Władza, sens, działanie: studia wokół związków ideologii i edukacji (Wrocław 2012), P. Rudnicki, M. Starnawski, Pedagogika: zakorzenienie i transgresja (Wrocław 2011).

Autorka jest członkinią Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, w którym kieruje Komisją polityki oświatowej oraz Sekcją pedagogiki krytycznej. Prywatnie żona i matka dwójki dorosłych dzieci.

Przeczytaj fragment

Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Katarzyna Parys podjęła wyzwanie zmagania się z obszarem badawczym, w który pedagodzy specjalni wkraczają incydentalnie. Złożoność zjawiska kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim zdecydowała się rozważyć...

Jak żywić niemowlęta i małe dzieci Praktyczny poradnik dla rodziców

Poradnik jest skierowany do rodziców, którzy chcą zdrowo i racjonalnie odżywiać swoje dzieci. W książce znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące karmienia naturalnego i sztucznego. Autorzy uwzgledniają różne rodzaje die...

Stabilność finasowa jako cel banku centralnego

Książka ukazuje niezwykle ważny problem miejsca stabilności finansowej w hierarchii celów banku centralnego. Na gruncie wszechstronnej analizy Autorka wykazała, iż od lat dziewięćdziesiątych XX stulecia znaczenie stabilności finansowej w działal...

Jak radzić sobie ze stresem

Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Auto...

Zadzwoń jak cię zabiją

Z szarej i nieprzyjaznej Europy Wschodniej młody Marek ucieka na Zachód. Ląduje w Ameryce, w Hollywood. Tu zderza się ze światem kalifornijskiego blichtru i pogoni za sukcesem. Szybko jednak ta Wielka Podróż za ocean nabiera kosmicznego w...

Drgania swobodne i stateczność obiektów smukłych jako układów liniowych lub nieliniowych

Książka dotyczy zagadnień drgań i stateczności układów smukłych poddanych obciążeniu swoistemu, a także Eulera i niezachowawczemu. Obciążenie swoiste, które zostało opisane przez L. Tomskiego, łączy cechy obciążenia uogólnionego i ...

Jak się różnimy, jak się zmieniamy?

Prezentowane tu międzynarodowe badania opinii publicznej odzwierciedlają współczesne zróżnicowanie i przemiany poglądów na tak kontrowersyjne tematy jak kara śmierci, homoseksualizm, aborcja, gospodarka wolnorynkowa i demokracja. S...

Jak nie stracić kontaktu z dzieckiem i dogadać się w każdej sprawie

Czy twoje dziecko odpowiada ci na pytania półsłówkami? Gdy pytasz, jak minął mu dzień w przedszkolu czy szkole, słyszysz zdawkowe „dobrze”, chociaż widzisz, że coś jest nie tak? Czy próby ciągnięcia za język kończą się ...

Jak Kangur i Dziobak próbowali znaleźć szczęście

Szczęście jest celem dążeń zwykłych ludzi, a zarazem tematem rozważań filozofów i naukowców. Kolejne cywilizacje i każdy człowiek z osobna od zarania dziejów zadają sobie pytania:Czym jest szczęście?Czy warto za nim gon...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!