Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Paczkomaty 0 zł »

Sztuka argumentacji Ćwiczenia w badaniu argumentów(Miękka)

3.60  [ 12 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 54,00 zł
40,50
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 13,50 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
6,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł
Słowa kluczowe: argumentacja filozofia analiza

Sztuka argumentacji Ćwiczenia w badaniu argumentów

Pierwszy w piśmiennictwie polskim zbiór ćwiczeń, a zarazem podręcznik uzupełniający do nauki analizowania argumentów i kształcenia krytycznego myślenia! Stanowi uzupełnienie do książki Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny.

W pracy poruszone zostały problemy argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii - pierwsze kompleksowe opracowanie zawierające:

  • materiał ćwiczeniowy oparty na rzeczywistych argumentach, wziętych bezpośrednio z praktyki życia społecznego;
  • ponad 200 rozpatrywanych argumentów;
  • niezastąpiona pomoc dla wszystkich zainteresowanych sztuką argumentacji - dziennikarzy, prawników, polityków, specjalistów reklamy, marketingu i zarządzania, działaczy społecznych, filozofów, duchownych, psychologów;
  • podręcznik przydatny w uniwersyteckich wykładach przedmiotów takich jak retoryka dziennikarska czy logika dla kierunków humanistycznych;
  • pomoc w rozmaitego typu zajęciach fakultatywnych w szkołach średnich;
  • nie wymaga znajomości logiki formalnej, zawiera natomiast "przyjazne" wprowadzenie w podstawowe arkana tej dyscypliny.

Część pierwsza książki dotyczy podstawowych zagadnień związanych z argumentacją, część druga - wybranych problemów szczegółowych, np. interpretacji przesłanek i konkluzji.

Rozdziały zbudowane zostały według schematu:

  • wprowadzenie pojęcia;
  • zilustrowanie go przykładami;
  • zadania.

Na końcu książki, jako klucz do rozwiązywania zadań, podaje się pełne odpowiedzi.

Podczas analizy około 200 argumentów, szczególny nacisk położono na praktykę. Lektura nie wymaga od studiującego znajomości logiki formalnej (w zagadnienia logiczne związane z argumentowaniem wprowadza Dodatek). Klarowna konstrukcja umożliwia sprawne korzystanie ze zbioru, który uczy zasad analizy argumentów, prawideł krytycznego myślenia, a także dostarcza podstawowych pojęć teorii argumentacji.

Podręcznik przeznaczony dla studentów filozofii, politologii, prawa, dziennikarstwa, pedagogiki, psychologii, marketingu, zarządzania oraz dla wszystkich, mających zajęcia z logiki, pragmatyki logicznej, komunikacji społecznej, teorii argumentacji i ich wykładowców, a także dla licealistów, zwłaszcza uczestników olimpiady filozoficznej oraz ich nauczycieli.

Opinie o książce:

Autorzy powyższej publikacji postawili sobie za cel przygotowanie książki, która byłaby przydatna nie tylko dla specjalistów, ale dla wszystkich chętnych do "zaprawiania się w krytycznym myśleniu". I trzeba przyznać, iż założenie to udało im się w pełni zrealizować. Niewątpliwą zaletą Ćwiczeń w badaniu argumentów jest ich systematyczność, zwięzłość treści, a zarazem przystępność używanego języka. Kolejnym atutem są żywe, zaczerpnięte z różnorakich dziedzin przykłady. Jednakże moim zdaniem najważniejszym walorem tej książki, którym przewyższa inne podobne pozycje z zakresu logiki zbudowane w formie zbioru zadań, jest jej ostatnia część, a mianowicie rozwiązania wybranych zadań. Klucz do rozwiązania zadań jest tym, co przesądza o wartości podręcznika jako pomoc.

(dr Jerzy Michno, Uniwersytet Rzeszowski)

Książkę Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów należy uznać za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą i dydaktyczną. Jest to pierwszy tego typu podręcznik na polskim rynku wydawniczym.

(dr Tomasz Komendziński, Uniwersytet Mikołaja Kopernika)

Warto podkreślić, że proponowane przez autorów przykłady (jest ich ponad 200) zawierają twierdzenia z różnych dziedzin życia i - niejako "przy okazji" - wzbogacają naszą wiedzę. Po każdym rozdziale czytelnik znajduje blok zadań do samodzielnej analizy, której rezultaty może następnie sprawdzić porównując je z odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki. Wykrycie błędu w argumentacji nie jest celem samym w sobie: trzeba go jeszcze umieć nazwać i zrozumieć, na czym polega - co akcentują autorzy we Wstępie.

(prof. Krzysztof Kalka, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)

Możliwości wykorzystania podręcznika w dydaktyce są duże, jeśli chodzi o zajęcia na studiach filozoficznych. Na tych studiach szeroko pojęta logika i pokrewne przedmioty mają ugruntowaną pozycję i w związku z tym omawiany podręcznik może stanowić jedną z lektur obowiązkowych.

(dr Wojciech Rechlewicz, Akademia Świętokrzyska)

Omawiany podręcznik stanowi, moim zdaniem, najlepszy w chwili obecnej zestaw ćwiczeń z zakresu pragmatyki logicznej dostępny w języku polskim.

(dr Irena Trzcieniecka-Schneider, Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)

Podręcznik Sztuka argumentacji - ćwiczenia... jest jedną z pierwszych tego typu prób przybliżenia polskiemu czytelnikowi tematyki badania argumentów. Fakt, że zebrane w nim ćwiczenia i zadania nie zostały zaczerpnięte z istniejących już wydawnictw, lecz przygotowano je w oparciu o badawcze i dydaktyczne doświadczenia autorów, czyni z niego pozycję wyjątkową na polskim rynku wydawniczym.

(dr Roman Tuziak, Uniwersytet Wrocławski)

Dzięki pracy Szymanka, Wieczorka i Wójcika jest szansa, że studenci odbywający semestralny kurs logiki w oparciu o ich Ćwiczenia wyniosą z niego coś więcej niż prostą i rzadko przydatną zdolność prowadzania dowodów założeniowych (...) Jest w końcu szansa, że studenci socjologii, filologii, nauk politycznych "dzięki takiemu kursowi" będąlepszymi socjologami, filologami, politologami: będą lepszymi dzięki przyswojeniu technik krytycznego myślenia omawianych w tej małej książeczce. Jest ona doskonałym materiałem w dydaktyce logiki.
dr Tomasz Puczyłowski, Uniwersytet Warszawski
Na uwagę zasługują liczne przykłady i zadania. Autorzy zgromadzili pierwszorzędny materiał ilustrujący omawiane zagadnienia; przykłady są interesujące, naturalne, często dowcipne. Odróżnia to omawianą publikację bardzo wyraźnie na korzyść od wielu polskich podręczników logiki, w których operuje się niewielką ilością ogranych, nudnych i sztucznych przykładów.
dr Andrzej Indrzejczak, Uniwersytet Łódzki
Problemy, z którymi czytelnik ma się uporać są istotne i aktualne, a przez to interesujące. Rozwiązujący dany problem wie, że z podobnym może spotkać się na co dzień i nie ma poczucia, że jest to jedynie "sztuka dla sztuki".
dr Irena Trzcieniecka-Schneider, Akademia Pedagogiczna w Krakowie
Ćwiczenia w badaniu argumentów z całą pewnością mogą być bardzo pomocne w pracy dydaktycznej, gdyż rozwiązanie zadań w nich zawartych powinno wytworzyć w studentach/ uczniach pewną zdrową ostrożność w stosunku do rozumowań, z którymi stykają się zarówno na uczelni/ w szkole jak i w życiu prywatnym czy zawodowym, a także uodpornić ich choć trochę na różnego rodzaju manipulacje, którym często jesteśmy poddawani.Jest to możliwe dzięki temu, że autorzy wymagają od ucznia uważnej analizy rozumowań i wypowiedzi z języka potocznego i to analizy zarówno pod kątem typowych błędów, które mogą pojawić się w argumentacjach jak i też pod kątem pozamerytorycznych chwytów.
dr Barbara Woźniakowska, Uniwersytet Jagielloński
Warto podkreślić, że proponowane przez autorów przykłady (jest ich ponad 200) zawierają twierdzenia z różnych dziedzin życia i - niejako "przy okazji" - wzbogacają naszą wiedzę. Po każdym rozdziale czytelnik znajduje blok zadań do samodzielnej analizy, której rezultaty może następnie sprawdzić porównując je z odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki. Wykrycie błędu w argumentacji nie jest celem samym w sobie:trzeba go jeszcze umieć nazwać i zrozumieć, na czym polega.
prof. Krzysztof Kalka, Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Najważniejszym walorem tej książki, którym przewyższa inne podobne pozycje z zakresu logiki zbudowane w formie zbioru zadań, jest jej ostatnia część, a mianowicie rozwiązania wybranych zadań. (...) Świadczy to o tym, iż autorzy nie tylko opanowali trudną sztukę stawiania pytań, ale również wiedzą jakich odpowiedzi na nie oczekują. Wszystko to sprawia, że książka Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentówstanowi doskonałą pomoc dydaktyczną zarówno w nauczaniu zinstytucjonalizowanym, jak i indywidualnym (a nawet samodzielnym).
dr Jerzy Michno, Uniwersytet Rzeszowski
Problemy, z którymi czytelnik ma się uporać są istotne i aktualne, a przez to interesujące. Rozwiązujący dany problem wie, że z podobnym może spotkać się na co dzień i nie ma poczucia, że jest to jedynie "sztuka dla sztuki".
dr Irena Trzcieniecka-Schneider, Akademia Pedagogiczna w Krakowie
Na uwagę zasługują liczne przykłady i zadania. Autorzy zgromadzili pierwszorzędny materiał ilustrujący omawiane zagadnienia; przykłady są interesujące, naturalne, często dowcipne. Odróżnia to omawianą publikację bardzo wyraźnie na korzyść od wielu polskich podręczników logiki, w których operuje się niewielką ilością ogranych, nudnych i sztucznych przykładów.
dr Andrzej Indrzejczak, Uniwersytet Łódzki
Dzięki pracy Szymanka, Wieczorka i Wójcika jest szansa, że studenci odbywający semestralny kurs logiki w oparciu o ich Ćwiczenia wyniosą z niego coś więcej niż prosta i rzadko przydatna zdolność prowadzania dowodów założeniowych (...) Jest w końcu szansa, że studenci socjologii, filologii, nauk politycznych - dzięki takiemu kursowi - będąlepszymi socjologami, filologami, politologami: będą lepszymi dzięki przyswojeniu technik krytycznego myślenia omawianych w tej małej książeczce. Jest ona doskonałym materiałem w dydaktyce logiki.
dr Tomasz Puczyłowski, Uniwersytet Warszawski
Ćwiczenia w badaniu argumentów z całą pewnością mogą być bardzo pomocne w pracy dydaktycznej, gdyż rozwiązanie zadań w nich zawartych powinno wytworzyć w studentach/ uczniach pewną zdrową ostrożność w stosunku do rozumowań, z którymi stykają się zarówno na uczelni/ w szkole jak i w życiu prywatnym czy zawodowym, a także uodpornić ich choć trochę na różnego rodzaju manipulacje, którym często jesteśmy poddawani. Jest to możliwe dzięki temu, że autorzywymagają od ucznia uważnej analizy rozumowań i wypowiedzi z języka potocznego i to analizy zarówno pod kątem typowych błędów, które mogą pojawić się w argumentacjach jak i też pod kątem pozamerytorycznych chwytów.
dr Barbara Woźniakowska, Uniwersytet Jagielloński
Warto podkreślić, że proponowane przez autorów przykłady (jest ich ponad 200) zawierają twierdzenia z różnych dziedzin życia i - niejako "przy okazji" - wzbogacają naszą wiedzę. Po każdym rozdziale czytelnik znajduje blok zadań do samodzielnej analizy, której rezultaty może następnie sprawdzić porównując je z odpowiedziami zamieszczonymi na końcu książki. Wykrycie błędu w argumentacji nie jest celem samym w sobie: trzeba go jeszcze umieć nazwać i zrozumieć, na czym polega.
prof. dr hab. Krzysztof Kalka, Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Najważniejszym walorem tej książki, którym przewyższa inne podobne pozycje z zakresu logiki zbudowane w formie zbioru zadań, jest jej ostatnia część, a mianowicie rozwiązania wybranych zadań. (...) Świadczy to o tym, iż autorzy nie tylko opanowali trudną sztukę stawiania pytań, ale również wiedzą jakich odpowiedzi na nie oczekują. Wszystko to sprawia, że książka Sztuka argumentacji. Ćwiczenia w badaniu argumentów stanowiądoskonałą pomoc dydaktyczną zarówno w nauczaniu zinstytucjonalizowanym, jak i indywidualnym (a nawet samodzielnym).
dr Jerzy Michno, Uniwersytet Rzeszowski
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Krzysztof Szymanek

Urodzony w 1962 roku; matematyk, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Logiki i Metodologii Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego. Laureat I nagrody w konkursie im. Klemensa Szaniawskiego za najlepszą pracę doktorską w dziedzinie nauk filozoficznych i socjologicznych ( Funcje informacji w systemach przekonań) w 1993 roku. Autor m.in. książki Formalna teoria zmiany przekonań (Katowice 1999). Zajmuje się problematyką kształtowania racjonalnych przekonań i teorią argumentacji, zagadnieniem błędu logicznego, teorią argumentacji, komunikacji językowej i negocjacji, technikami propagandy, pragmatyką logiczną i filozofią języka oraz prawidłom krytycznego myślenia. Prowadzi wykłady i seminaria poświęcone tym zagadnieniom.

Wieczorek Krzysztof A.

Krzysztof A. Wieczorek jest zatrudniony w Instytucie Filozofii Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego na stanowisku profesora. Jego zainteresowania naukowe to logika, teoria argumentacji i perswazji, krytyczne myślenie, związki między logiką a psychologią. Jest autorem m.in. znanego podręcznika „Wprowadzanie do logiki dla studentów wszystkich kierunków”. Zajmuje się nie tylko samą nauką, ale również jej popularyzowaniem – regularnie pisuje artykuły na temat logiki i argumentacji w popularnonaukowym dwumiesięczniku „Filozofuj!”. Prowadzi także poświęcone logice kanał na YouTube i fanpage na Facebooku.

Wójcik Andrzej S.

Urodzony w 1958 roku, matematyk, doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy Zakładu Logiki i Metodologii w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się teorią racjonalnych przekonań, zagadnieniem błędu logicznego, teorią argumentacji, komunikacji językowej i negocjacji, technikami propagandy, pragmatyką logiczną oraz filozofią języka; prowadzi wykłady i seminaria poświęcone tym zagadnieniom.

Przeczytaj fragment

Seria Logika i argumentacja

Seria prezentuje najważniejsze tematy w dziedzinach logiki, krytycznego myślenia i argumentacji. Zawiera aktualne ustalenia naukowe opracowane w przystępnej formie przez czołowe polskie autorytety, uwzględniając zarówno logikę formalną, jak i zagadnienia retoryki omówione w bardziej humanistycznym duchu. Książki zalecane dla szerokiego grona studentów kierunków wymagających logiki i krytycznego myślenia, jak również dla przedstawicieli zawodów wykorzystujących umiejętności retoryczne w praktyce, w tym dziennikarzy, prawników i polityków.

Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów Tom 2

Wznowienie polskiego tłumaczenia BOGACTWA NARODÓW, największego dzieła Adama Smitha (1723-1790), twórcy myśli liberalnej i jednego z największych przedstawicieli ekonomii klasycznej, jest odpowiedzią na liczne prośby naszych Czytelnik&oac...

Eva & Adele Artysta Dzieło sztuki

EVA & ADELE to para artystek, które żyją i tworzą PONAD GRANICAMI PŁCI. Ich hasło życiowe brzmi: GDZIEKOLWIEK JESTEŚMY, JEST MUZEUM.EVA & ADELE funkcjonują w przestrzeni publicznej jako dzieło sztuki. Artystki traktują swoje ...

Muzeum czarnej sztuki

Publikacja jest efektem kolejnego etapu katalogowania najstarszych pomników sztuki drukarskiej w Bibliotece Gdańskiej PAN, po wydanym w 1954 i uzupełnionym w 1967 roku "Katalogu Inkunabułów Biblioteki Miejskiej w Gdańsku"....

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu Elementarz

Elementarz - ćwiczenia w czytaniu i pisaniu to absolutna nowość na rynku wydawniczym. Prezentujemy elementarz do nauki czytania metodą sylabową i zeszyt ćwiczeń w jednym!Książka podzielona jest na dwie części. W pierwszej zaprezentowane są ...

Sztuka usługiwania

Pierwsza książka wydana w języku polskim, poświęcona sztuce nowoczesnej obsługi kelnerskiej.Skupia się na tym, co w zawodzie kelnera jest najważniejsze - na umiejętnościach interpersonalnych, prezentacyjnych, komunikacyjnych i sprze­daż...
44,10 zł

Sztuka biometryczna w perspektywie filozofii post- i transhumanizmu

Książka Sztuka biometryczna w perspektywie filozofii post- i transhumanizmu. W stronę estetyki postafektywnej stanowi pierwsze w skali światowej całościowe opracowanie dotyczące sztuki biometrycznej. Po raz pierwszy zostaje w niej zdefiniowana sama kat...

Listy o sztuce

Przecenia Pani z pewnością wpływ moich książek na Panią, jego siłę i znaczenie; żadna książka, tak samo jak żadne słowne wsparcie, nie może zdziałać nic decydującego, jeżeli ten, do kogo ona trafia, nie jest gotowy na głębokie przyjęcie i poczęcie, jeś...

Sztuka nauczania Szkoła

Podręcznik *przedstawia najważniejsze przemiany zachodzące w instytucji szkolnej od czasów antycznych do początku naszego stulecia *omawia istotne zmiany w oświacie po 1989 roku *pomaga pojąć historyczny, społeczny i psychologiczny sens działaln...

Companeros 3 Ćwiczenia + licencia digital - nueva edicion

Ćwiczenia do szkól na poziomie gimnazjalnym do nauki języka hiszpańskiego na poziomie B1.1 z dostępem do materiałów multimedialnych na zasadzie kodu w środku książki

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!