Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
Książka Hanny Olechnowicz ¦ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ¦ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.
Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
(Z recenzji prof. dr hab. Anny Firkowskiej-Mankiewicz)
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-17661-7
- ISBN druku: 978-83-01-16258-0
- Liczba stron: 420
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp do wydania drugiego 7 Wstęp do wydania pierwszego 11 CZĘŚĆ I. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną 13 1. List jako łącznik między dzieckiem wychowywanym w zakładzie a jego rodziną 15 2. Fotografia – element pośredniczący w kontaktach między rodzicami a dziećmi 31 3. Dziecko jako strona obdarzająca w kontaktach z rodzicami 56 4. Rozmowy diagnostyczno-terapeutyczne o rodzinie dziecka 66 CZĘŚĆ II. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej 73 5. Indywidualne obdarzanie uwagą niewartościującą 75 6. Przeciwdziałanie niepohamowanej impulsywności przez zrytualizowany kontakt znaczący z nauczycielem 93 7. Przezrocza z wizerunkami uczniów jako materiał poglądowy 118 8. Wygłaszanie tekstów mówiących o własnej osobie jako metoda kształtowania uspołecznienia, asertywności i płynności wymowy 132 9. Wypowiadanie własnych uczuć jako pomoc w kierowaniu sobą 147 CZĘŚĆ III. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela 171 10. Malowanie palcami na wspólnym arkuszu 173 11. Lepienie na wspólnym terytorium 212 12. Kompozycje krajobrazowe w piaskownicy 219 13. Współdziałanie w diadach przedstawione w teatrzyku kukiełkowym 226 CZĘŚĆ IV. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych 253 14. Rola zabawy w rozwoju gatunkowym człowieka 255 15. Spontaniczne, niekierowane zabawy w grupach czteroosobowych 266 16. Wspólne zabawy dzieci upośledzonych i normalnych w grupach czteroosobowych 303 17. Różnicowanie się ról społecznych w pięcioosobowych grupach młodzieży 318 18. Sesje klubowe dla pięcioosobowych grup dziewcząt wychowywanych w zakładzie 341 19. Wychowanek instruktorem w pięcioosobowej grupie dziewcząt głębiej upośledzonych umysłowo 353 CZĘŚĆ V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci 373 20. Założenia teoretyczne kształcenia twórczej, samorzutnej aktywności uczniów 375 21. Metodyka kształtowania samorzutnej aktywności uczniów głębiej upośledzonych umysłowo 383 22. Swobodne malowanie plam barwnych pędzlem 394 Podsumowanie 406 Arkusz zapisu programu socjalizacji 415 Kwestionariusz „Sytuacja osobista i społeczna dziecka” 416