MENU

Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Lublin, 2013

  • Autor: Jolanta Andrzejewska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci

W rozprawie autorka dokonuje z jednej strony analizy różnych aspektów społecznego funkcjonowania człowieka jako świadomego podmiotu w relacjach ze sobą i światem zewnętrznym, budującego własną koncepcję siebie. Przedmiotem refleksji są więc między innymi takie pojęcia, jak: obraz siebie, samoocena, poczucie własnej wartości, motywacje, samodzielność. Analizuje nie tylko istotę i cechy opisywanych zjawisk, ale również czynniki i przebieg ich rozwoju u dzieci.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9

Rozdział I. Komponenty kognitywne, afektywne i behawioralne funkcjonowania psychospołecznego dziecka 15

Wprowadzenie 15
1.1. Samoocena: pojęcie, cechy i funkcje rozwojowe 16
1.1.1. Poczucie własnej skuteczności jako naczelna struktura samooceny 27
1.1.2. Wpływ doświadczeń rozwojowych na kształtowanie samooceny 29
1.2. Motywacja i sposób zachowania się w sytuacji zadaniowej 31
1.2.1. Motywacja i jej rodzaje 31
1.2.2. Motywacja do nauki 33
1.3. Kompetentny przedszkolak 38
1.3.1. Koncepcja psychospołecznego rozwoju dziecka 38
1.3.2. Kompetencje dziecka w wieku przedszkolnym 41

Rozdział II. Modele edukacji przedszkolnej a rozwój dziecka 57

2.1. Pojęcie modelu edukacji przedszkolnej 57
2.2. Elementy współtworzące modele edukacyjne zależne od nauczyciela 81
2.2.1. Przestrzeń edukacyjna przedszkola 81
2.2.2. Relacje między dziećmi w grupie przedszkolnej 86
2.2.3. Klimat edukacji 89
2.2.4. Organizacja zajęć w przedszkolu 103
2.3. Rodzaje modeli edukacyjnych 112
2.3.1. Założenia i praktyka tradycyjnego modelu edukacji przedszkolnej 114
2.3.2. Założenia i praktyka modelu holistycznego edukacji przedszkolnej 118

Rozdział III. Metodologiczne założenia badań własnych 129

3.1. Zarys problematyki 129
3.2. C el badań, problemy i hipotezy badawcze 132
3.3. Przegląd zmiennych 139
3.4. Metody i narzędzia badawcze 146
3.4.1. Pomiar zmiennej niezależnej 146
3.4.2. Pomiar zmiennych zależnych 156
3.5. Charakterystyka wykorzystanych metod analizy danych 172
3.6. Organizacja badań 173
3.7. Osoby badane i teren badań 174

Rozdział IV. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci – analiza wyników badań 177

Wprowadzenie 177
4.1. Poziom i zmiany samooceny dzieci 178
4.1.1. Samoocena ogólna 178
4.1.2. Poziom i zmiany samooceny szczegółowej w zakresie relacji społecznych 188
4.1.3. Samoocena stanów emocjonalnych i zachowań społecznych 196
4.2. Doświadczenia dziecka w zakresie kontaktów z rówieśnikiem i nauczycielem 207
4.3. Poczucie własnych umiejętności skutecznego działania 216
4.4. Samopoczucie dziecka w przedszkolu 228
4.5. Motywacja dziecka i sposób podejścia do zadania 234
4.6. Umiejętności dzieci umożliwiające samodzielne korzystanie z zasobów otoczenia społecznego i środowiskowego 249
Podsumowanie 288

Rozdział V. Zróżnicowanie modeli edukacyjnych i kontekstów środowiskowych a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci 295

Wprowadzenie 295
5.1. Konteksty edukacyjne a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci 296
5.2. Związek między zmiennymi uwarunkowanymi pracą nauczyciela 320
5.3. Związek między zmiennymi z uwzględnieniem czynników środowiskowych i rozwojowych 324
5.4. Dynamika zmiany samooceny dzieci 329
Podsumowanie 334

Rozdział VI. Związek między modelami edukacyjnymi i kontekstem środowiskowym a funkcjonowaniem psychospołecznym dzieci 337

Wprowadzenie 337
6.1. Analiza regresji dla modeli edukacyjnych i kontekstów środowiskowych 338
6.1.1. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a samoocena dziecka 338
6.1.2. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a poziom doświadczeń poznawczych dzieci 341
6.1.3. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a poczucie umiejętności skutecznego działania 343
6.1.4. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a motywacja dziecka do wykonania zadania 347
6.1.5. Model edukacyjny i kontekst środowiskowy a umiejętności psychospołeczne dziecka 350
6.2. Analiza czynnikowa struktury edukacji dziecka w wieku przedszkolnym w obszarze umiejętności dzieci 363
Podsumowanie 366

Zakończenie i synteza wyników	373
Bibliografia 393
Spis tabel 427
Spis wykresów 433
Spis rysunków 435
Spis schematów 435

Załączniki 437
1. Narzędzia badawcze 437
2. Materiał fotograficzny 459
3. Rysunki dzieci 461
4. Funkcjonowanie dzieci a samoocena stanów emocjonalnych 463
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

4,68 zł
6,00 zł

Pytajnik, wykrzyknik, kropka. Labirynty edukacyjne

Labirynty edukacyjne dla dzieci. Mają na celu utrwalenie używania znaków interpunkcyjnych takich jak pytajnik, wykrzyknik i kropka. W każdym labiryncie jest jeden znak, do którego należy dotrzeć. Po drodze dziecko napotka wyrazy, z kt&oac...
17,12 zł
21,95 zł

Klasyka dla dzieci. William Szekspir. Tom 7. Dwaj panowie z Werony

Dwaj panowie z Werony to podobno pierwsza komedia Williama Szekspira i prawdopodobnie pierwsza sztuka jego autorstwa. Opowiada o dwóch nierozłącznych przyjaciołach, Walencju i Proteju, którzy zakochują się w tej samej kobiecie. Mimo że ic...
17,16 zł
19,95 zł

Model oczekiwanych strat kredytowych w sprawozdawczości finansowej

Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej 9 „Instrumenty finansowe” wprowadził nowy model określania odpisów aktualizujących wartość aktywów oraz ujmowania rezerw na gwarancje finansowe i zobowiązania do udzielenia p...
22,50 zł
25,00 zł

Edukacja religijna dziecka w wieku przedszkolnym w kontekście wybranych koncepcji pedagogicznych

Edukacja religijna dziecka w wieku przedszkolnym – po powrocie lekcji religii do szkół i przedszkoli publicznych (1 września 1990 roku) – zgodnie z zaleceniem Dyrektorium katechetycznego Kościoła katolickiego w Polsce wpisuje się, w ...
18,90 zł
21,00 zł

101 wierszy dla dzieci. O zwierzętach, roślinach i świecie

Książkę 101 wierszy dla dzieci o zwierzętach, roślinach i świecie dedykuję dzieciom oraz ich rodzicom, aby w czasach powszechnej arogancji, przemocy, zanieczyszczonego środowiska, wszechobecnego zła i cierpienia, przekazywali swoim pociechom te najcenn...
21,76 zł
27,90 zł

Jak nie krzyczeć na swoje dziecko

„Jak nie krzyczeć na swoje dziecko” to szczera i pełna empatii, ale i praktyczna książka, która pomaga nam poradzić sobie z uczuciami desperacji i gniewu, by szlag nas nie trafiał, i byśmy byli bardziej obecnymi i pozytywnymi rodzica...
83,16 zł
99,00 zł

Jawność i jej ograniczenia. Model regulacji. Tom 12

Niniejsza publikacja, stanowiąca Tom XII monografii „Jawność i jej ograniczenia”, zawiera syntetyczne podsumowanie wyników badań, zorientowane głównie na ich wykorzystanie w procesach legislacyjnych, dając „mapę drogową&...
11,45 zł
22,90 zł

Biuro dzieci znalezionych

Tata Janka pochodzi z Senegalu. To dlatego chłopca wciąż przezywają Małpą. Michał lubi zakładać spódniczki i śpiewać z koleżankami, czego nie akceptują jego rodzice. Ewa padła ofiarą przykrych żartów swojej koleżanki z klasy i teraz boi s...
45,43 zł
64,90 zł

Bazgrota w twórczości plastycznej dziecka

W publikacji przedstawiono założenia, badania i ich wynik nad bazgrotą dzieci 2, 3-letnich. Celem badań była próba wyjaśnienia genezy bazgroty dziecięcej i jej przemiany przez stymulację percepcji wzrokowej. Bazgrotę dziecięcą można traktować j...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!