Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw. Przywództwo, marketing, budżet
Książka „Uwarunkowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw - Przywództwo, marketing, budżet" - stanowi zbiór zagadnień dotyczących funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dokonując analizy problemów tego sektora oraz dostrzegając perspektywy jego rozwoju, należy stwierdzić, że stwarza on znaczącą szansę na zwiększenie zatrudnienia, poprawienie dynamiki eksportu, a przede wszystkim na skuteczne konkurowanie polskiej gospodarki na rynku europejskim.
W publikacji szczegółowej analizie poddano:
• determinanty funkcjonowania sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
• rolę przywództwa i umiejętność budowania zaangażowania pracowników,
• specyfikę działalności marketingowej i budowania wartości marki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
• prowadzenie sprawozdawczości finansowej w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw,
• kompetencje z zakresu finansowania działalności małych i średnich przedsiębiorstw z wybranych projektów Unii Europejskiej.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7941-571-7
- ISBN druku: 978-83-8102-002-2
- EAN: 9788381020022
- Liczba stron: 159
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9
Rozdział 1
Rozwój i znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw 11
1.1. Pojęcie i kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw 11
1.2. Rola małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce państwa 14
1.3. Stymulatory rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 17
1.4. Bariery wzrostu małych i średnich przedsiębiorstw 21
1.5. Ocena działalności sektora MŚP w Polsce w latach 2014-2015 26
Rozdział 2
Rola przywództwa i budowanie zaangażowania pracowników w małych i średnich przedsiębiorstwach 31
2.1. Pojęcie i istota przywództwa w zarządzaniu organizacją 31
2.2. Wybrane modele przywództwa 35
2.2.1. Teoria uwarunkowań F. Fiedlera 35
2.2.2. Koncepcja „drogi do celu" 37
2.2.3. Model bazujący na umiejętnościach 38
2.2.4. Przywództwo charyzmatyczne 40
2.2.5. Przywództwo społecznie odpowiedzialne 42
2.2.6. Sytuacyjny model przywództwa według Herseya i Blancharda 44
2.3. Zaangażowanie pracowników w MŚP 48
2.3.1. Informacje wstępne 48
2.3.2. Pojęcie i rodzaj pracowników wiedzy 50
2.3.3. Istota i zakres zaangażowania organizacyjnego 53
2.3.4. Uwarunkowania zaangażowania pracowników wiedzy 56
Rozdział 3
Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem 61
3.1. Istota działalności marketingowej 61
3.1.1. Pojęcie i ewolucja marketingu 61
3.1.2. Funkcje marketingu 65
3.1.3. Tradycyjne i nowoczesne ujęcie marketingu 66
3.2. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorcy 69
3.3. Znaczenie marketingu dla konsumenta 72
3.4. Wybór rynku i produktu przez małe i średnie przedsiębiorstwa 75
3.4.1. Analiza rynku - wybór rynku docelowego 75
3.4.2. Kształtowanie struktury asortymentu małego i średniego przedsiębiorstwa 77
Rozdział 4
Znaczenie marki w budowaniu pozycji rynkowej małego i średniego przedsiębiorstwa 83
4.1. Definicje i funkcje marki 83
4.2. Klasyfikacja marek 86
4.3. Cykl życia marki 89
4.4. Budowanie wartości oraz kapitału marki małego i średniego przedsiębiorstwa 92
4.5. Atrybuty marki wpływające na wybory dokonywane przez konsumentów 95
4.5.1. Postrzeganie jakości przez konsumentów 95
4.5.2. Lojalność konsumentów wobec marki 98
Rozdział 5
Sprawozdawczość finansowa mikro, małych i średnich podmiotów gospodarczych a proces cyfryzacji w rachunkowości 103
5.1. Rola i znaczenie informacji finansowej w funkcjonowaniu przedsiębiorstw 103
5.2. Charakterystyka sprawozdań finansowych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach 104
5.3. Ocena wykorzystania informacji finansowych stosowanych przez mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa 112
5.4. Technologie informacyjne w rachunkowości 113
5.5. Korzyści i zagrożenia związane z wdrożeniem procesu cyfryzacji 118
Rozdział 6
Finansowanie projektów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw z funduszy Unii Europejskiej w latach 2014-2020 123
6.1. Zasady finansowania w okresie programowania 2014-2020 123
6.2. Rodzaje projektów w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw 130
6.3. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w krajowych i regionalnych programach operacyjnych 135
6.3.1. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (PO IR) 135
6.3.2. Program Operacyjny Polska Wschodnia (PO PW) 138
6.3.3. Regionalne Programy Operacyjne 140
Bibliografia 147
Spis tabel 155
Spis rysunków 156
O Autorach 157