Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej
W pierwszej części książki zostanie omówiony kontekst literacki, filozoficzny, kulturowy i obyczajowy, w którym pojawiła się twórczość Przybyszewskiego, z zaakcentowaniem problematyki najbardziej interesującej i istotnej z punktu widzenia tematu publikacji. Kolejne części będą poświęcone wyjaśnieniu zasadniczych pojęć wprowadzonych przez Przybyszewskiego w obręb metafizyki płci; pokazaniu przeżycia erotycznego jako z jednej strony efektu działania bezosobowego fatum, a z drugiej doświadczenia egzystencjalnego, światopoglądowego i metafizycznego; prezentacji kwestii napięcia, jakie rodzi konfrontacja naturalnych popędów (wynikających z biologicznego determinizmu) ze społecznym etosem; nakreśleniu obrazu miłości „seksualnej i mistycznej, prywatnej i kosmicznej, perwersyjnej i wyidealizowanej, witalnej i uduchowionej”22. W części II analizy będą dotyczyły związku miłości i seksualności ze sferą duchową, mentalną i uczuciową bohaterów omawianych tekstów, przy czym nieuchronnie pojawi się problematyka życia i śmierci, sympatii i nienawiści, szczęścia i cierpienia, etyki i odpowiedzialności. Część III natomiast zaprezentuje związane z erotyzmem sposoby postrzegania ciała i cielesności (własnej i partnerów), a także przedstawi symbole wykorzystane przez pisarza w obrębie badanej tematyki. Uwzględnione zostaną wpływy kultury i obyczajowości Zachodu i Wschodu (tak istotnego dla literatury Młodej Polski), współczesnych dzieł filozoficznych, literackich i malarskich oraz osiągnięć psychologii. Dla rozjaśnienia lub poparcia stawianej tezy wypadnie przywołać wypowiedzi pisarza zamieszczone w jego esejach i listach.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-737-3
- ISBN druku: 978-83-7525-737-3
- Liczba stron: 142
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. WPROWADZENIE 5 2. CENTRA HANDLOWE – PODSTAWOWE POJĘCIA I ZAGADNIENIA BADAWCZE 7 2.1. Uwagi wstępne 7 2.2. Podstawowe kwestie terminologiczne 7 2.3. Rodzaje wielkopowierzchniowych obiektów handlowych 9 2.4. Geneza i rozwój centrów handlowych 15 2.4.1. Centra handlowe na świecie 15 2.4.2. Centra handlowe w Polsce 21 2.5. Lokalizacja centrów handlowych i ich architektura 24 2.6. Funkcje centrów handlowych 30 2.7. Klienci centrów handlowych i ich zachowania konsumenckie 33 2.8. Podsumowanie 34 3. CENTRUM HANDLOWE MANUFAKTURA W ŁODZI 37 3.1. Uwagi wstępne 37 3.2. Historia terenu Manufaktury 39 3.2.1. Zakłady I. K. Poznańskiego 39 3.2.2. Zakłady Przemysłu Bawełnianego Poltex 45 3.3. Powstanie Manufaktury 47 3.3.1. Faza projektowania 47 3.3.2. Faza budowy 50 3.4. Lokalizacja i zagospodarowanie terenu Manufaktury 53 3.4.1. Lokalizacja Manufaktury 53 3.4.2. Formy użytkowania ziemi 55 3.4.3. Zabudowa terenu 58 3.5. Funkcje Manufaktury 60 3.5.1. Struktura funkcjonalna i lokalizacja punktów handlowych 60 3.5.2. Handel detaliczny 63 3.5.3. Gastronomia 68 3.5.4. Placówki usługowe 69 3.5.5. Rozrywka i kultura 70 3.6. Klienci Manufaktury i ich zachowania konsumenckie 75 3.6.1. Struktura demograficzno-społeczna klientów 75 3.6.2. Pochodzenie terytorialne klientów 77 3.6.3. Zachowania klientów – przekroje ogólne i szczegółowe 79 3.7. Podsumowanie 83 4. CENTRUM HANDLOWE PTAK W RZGOWIE 87 4.1. Uwagi wstępne 87 4.2. Powstanie i rozwój CH Ptak na tle historii Rzgowa 88 4.2.1. Zarys historii Rzgowa 88 4.2.2. Powstanie i rozwój CH Ptak 92 4.3. Lokalizacja i zagospodarowanie przestrzenne CH Ptak 100 4.4. Firmy prowadzące działalność w CH Ptak 103 4.4.1. Właściciele i pracownicy firm 103 4.4.2. Rodzaje firm 105 4.4.3. Asortyment handlowy i zasięg przestrzenny działalności firm 107 4.5. Klienci CH Ptak i ich zachowania konsumenckie 113 4.5.1. Cechy demograficzno-społeczne klientów 113 4.5.2. Pochodzenie terytorialne klientów 115 4.5.3. Zachowania konsumenckie 117 4.5.4. Opinie klientów CH Ptak o jego funkcjonowaniu 120 4.6. Podsumowanie 122 5. ZAKOŃCZENIE 125 LITERATURA 129 ABSTRACT 135