Wpływ syntetycznego katalizatora na emisję zanieczyszczeń z silnika
Niniejsza książka opisuje wpływ materiału syntetycznego jako katalizatora w redukcji emisji zanieczyszczeń z silników Diesla. W tej pracy badany i oceniany jest materiał kompozytowy Kevlar pod kątem redukcji wartości NOx i innych składników spalin z silnika spalinowego. Kompozyt kewlarowy został przygotowany przy użyciu żywicy epoksydowej i pocięty na okrągłe kształty o wymaganych średnicach z otworami w nim. Próbowano zmian w testach z ilością kewlaru, tj. 4, 6, 8, 10 wewnątrz katalizatora. Do testów wykorzystano silnik VCR, a wykorzystywanym paliwem jest biodiesel, który jest mieszanką oleju z trawy cytrynowej i oleju napędowego o stałych proporcjach. Wynik z powodzeniem wykazał znaczną redukcję wartości NOx przy maksymalnej redukcji w badaniu, które wynosiło 10 kewlarów. Wartości zostały porównane z wartościami dla oleju napędowego, a wykresy BTE, SFC, NOx i innych składników zostały wykreślone w odniesieniu do BMEP.