MENU
Produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień.

Wrocławski teatr niezależny - Outlet

(Miękka)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Wrocławski teatr niezależny - Outlet

Czy uprawianie teatru alternatywnego ma jeszcze sens, skoro trudno wskazać wobec czego ma on stanowić alternatywę? Nie jest to już przecież studencki teatr amatorski buntujący się przeciwko systemowi… Współczesny teatr niezależny może być wielopokoleniowy, najczęściej tworzony jest przez wykształconych aktorów i reżyserów, którzy nie muszą już walczyć o wolność słowa i artystyczną swobodę. Dawno osiągnęli to inni. Trudno nawet mówić o próbie przeprowadzenia rewolucji teatralnej, skoro wszystko już było i to w teatrze instytucjonalnym…

Zainteresowanie sceną niezależną jest jednak niezaprzeczalne, a swoisty fenomen stanowią widzowie zupełnie niezorientowani w ogólnopolskim życiu teatralnym, a pozostający na bieżąco z premierami takich grup, jak chociażby Ad Spectatores. Na czym więc polega ta odmienność „teatrów o niewygodnych krzesłach”? Próbą odpowiedzi na to pytanie jest książka „Wrocławski teatr niezależny” autorstwa Magdaleny Gołaczyńskiej. Pracę badacza sceny niesubwencjonowanej można porównać do wysiłków Syzyfa. Poszczególne grupy wciąż zmieniają swe składy, jak również drogę poszukiwań artystycznych, trudno nadążyć za kolejnymi efemerydami.


Wrocław od pewnego czasu może konkurować z innymi teatralnymi punktami na mapie naszego kraju. Działają tu bowiem zespoły, które, dzięki szybkiemu rozwojowi, ciekawym dokonaniom oraz przede wszystkim dzięki własnemu, rozpoznawalnemu stylowi, z każdym rokiem umacniają swoją pozycję. Reprezentanci nurtu pieśni i tańca - Teatr Pieśń Kozła Grzegorza Brala i Teatr ZAR Jarosława Freta – są już jednym z ważniejszych „produktów eksportowych” naszego miasta i osiągają sukcesy w coraz dalszych wojażach. Pozostałe grupy również znalazły pomysł na siebie – spektakle Teatru Zakład Krawiecki wciąż oscylują wokół zagadnień kultury masowej, a w przypadku Sceny Witkacego i Ad Spectatores głównym obiektem zainteresowań jest szeroko rozumiana historia i tzw. „teatr otoczenia”. Zakorzenienie w dziejach Wrocławia jest szczególnie widoczne w teatrze Sebastiana Majewskiego, gdzie temat losów miasta Breslau wciąż powraca…

Magdalena Gołaczyńska zwraca uwagę na trudności w pełnym zdefiniowaniu opisywanego zjawiska. Granica pomiędzy teatrem niezależnym a instytucjonalnym jest przecież bardzo płynna, a w państwowych instytucjach czerpie się z rozwiązań inscenizacyjnych, które moglibyśmy nazwać offowymi. Czy w takim razie brak pokaźnego dofinansowania i „prawdziwej” siedziby jest jedynym odróżniającym kryterium? Autorka zwraca uwagę na swoistą samowystarczalność poszczególnych grup – zdarza się, że aktorzy sami przygotowują kostiumy, scenografię i oprawę muzyczną, podczas wystawiania sztuki napisanej przez ich lidera i reżysera w jednej osobie. Istotna jest praca zespołowa. Nie wystarczy tylko przyjść i zagrać swoją rolę – bardzo często członkowie grupy odpowiedzialni są również za organizacyjno-marketingowe działania. Możliwość realizacji własnych wizji teatralnych i swoboda wypowiedzi wiążą się jednak z poważnymi aktorskimi niewygodami – teatrem bez garderób, kurtyny, inspicjenta i przede wszystkim – godziwego wynagrodzenia…

Książka Magdaleny Gołaczyńskiej jest nie lada gratką dla każdego dokumentalisty – zawarte w niej szczegółowe historie zespołów i spis wszystkich premier to prawdziwe archiwum wrocławskiej sceny niezależnej. Oczywistym mankamentem tego rodzaju opracowań jest niestety szybka dezaktualizacja danych – od czasu publikacji pojawiły się na afiszu kolejne premiery.

„Wrocławski teatr niezależny” napisany jest stylem popularno-naukowym, ale ciekawa narracja, w której przeplatają się liczne anegdoty, wnikliwe analizy spektakli oraz rozmowy z twórcami, czynią z tej pracy swego rodzaju powieść teatralną, opatrzoną imponującym zbiorem reprodukcji teatralnych afiszy oraz fotografii pochodzących z przedstawień i z prywatnych archiwów artystów. To również ważny fragment historii życia kulturalnego naszego miasta…

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

WAŻNE INFORMACJE:
1. Oferta produktów z Outletu jest ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji zamówień.
2. Produkty sprzedawane jako Outlet pochodzą ze zwrotów.
3. Oferowane produkty mogą mieć w niewielkim stopniu przytarte okładki, zagięcia, zbite rogi, wgniecenia, zadrapania lub zabrudzenia.
4. Boxy i zestawy mogą być rozkompletowane, np. pozbawione CD.
5. Towary outletowe mogą mieć również rozdarte opakowania, brak folii ochronnej, a w zabawkach i grach może brakować części elementów (np. figurek, żetonów itd).
6. Produkty ze znaczkiem Outlet nie podlegają wymianie na produkty pełnowartościowe.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!