MENU

Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. Modele i metody

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Redakcja naukowa: Jacek Skorupski

  • Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 31,00 zł
26,66
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Współczesne problemy inżynierii ruchu lotniczego. Modele i metody

W książce przedstawiono wieloaspektowe i kompleksowe spojrzenie na problematykę inżynierii ruchu lotniczego. Omówiono aktualne problemy, przed którymi stają praktycy zarządzania ruchem lotniczym. Zaprezentowano główne nurty prac badawczych podejmowanych w różnych ośrodkach naukowych, skierowanych na poszukiwanie rozwiązań tych problemów. Ponieważ w ruchu lotniczym najważniejszym celem działania jest zapewnienie pasażerom bezpieczeństwa, a nie jest możliwe eksperymentowanie na rzeczywistym ruchu, stąd w prezentowanych zagadnieniach nacisk położono na modele i wynikające z eksperymentów na modelach metody wspomagania służb zarządzania ruchem lotniczym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa | 11
Nowe trendy badawcze w ruchu lotniczym Zagadnienia wstępne | 13
I.	Ruch lotniczy jako efekt potrzeby komunikacyjnej pasażera | 13
II.	Nowe środki transportowe w ruchu lotniczym | 14
III.	Problemy współczesnych lotnisk | 16
IV.	Organizacja ruchu lotniczego | 17
V.	Nowe wyzwania w zarządzaniu ruchem lotniczym | 18
VI.	Ruch lotniczy a środowisko | 20
Rozdział 1. Modele biznesowe w transporcie lotniczym a procesy zarządzania ruchem | 23
1.1. Wprowadzenie | 23
1.2. Pojęcie modelu biznesowego w transporcie lotniczym | 24
1.3. Komponenty i klasyfikacja modeli biznesowych | 25
1.4. Ewolucja modeli biznesowych | 29
1.5. Zakończenie | 33
Rozdział 2. Badanie jakości usług oferowanych w porcie lotniczym Kraków Airport | 35
2.1. Wprowadzenie | 35
2.2. Badanie jakości usług w transporcie lotniczym w Polsce i na świecie | 36
2.3. Opis metody badawczej Importance-Performance | 37
2.4. Przygotowanie ankiety i przeprowadzenie badań | 39
2.5. Opracowanie i analiza wyników | 40
2.6. Podsumowanie | 44
Rozdział 3. Metoda oceny stanu załogi lotniczej jako element zarządzania w przedsiębiorstwie przewozu lotniczego | 47
3.1. Czynnik ludzki w zarządzaniu ruchem lotniczym | 47
3.2. Zadania przewoźników lotniczych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | 50
3.3. Rozmyty model stanu załogi w kontekście bezpieczeństwa ruchu lotniczego | 50
3.4. Metoda oceny stanu załogi – model lokalny Kompetencja | 54
3.5. Przykład zastosowania metody – ocena treningu w aspekcie uzyskiwania wysokich kompetencji | 55
3.6. Dyskusja uzyskanych wyników | 58
3.7. Podsumowanie | 60
Rozdział 4. Modelowanie ruchu samolotu podczas operacji startu i lądowania z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych | 63
4.1. Operacje startu i lądowania | 64
4.2. Sztuczne sieci neuronowe – typy i metody uczenia | 64
4.2.1. Struktura sieci | 65
4.2.2. Algorytmy uczenia jednokierunkowych SSN | 66
4.2.3.Zasada działania | 66
4.3. Model procesu lądowania z wykorzystaniem perceptronu wielowarstwowego | 69
4.4. Model procesu startu – uczenie nadzorowane z wykorzystaniem danych z rejestracji pokładowej | 70
4.5. Metoda wykorzystania modeli neuronowych do zarządzania ruchem w rejonie lotniska | 72
4.6. Podsumowanie i wnioski | 74
Rozdział 5. Wykorzystanie odwracacza ciągu do wspomagania procesu hamowania w kontekście przepustowości lotniska | 77
5.1. Wprowadzenie | 77
5.2. Proces hamowania i wykorzystanie odwracacza ciągu | 79
5.3. Przepustowość drogi startowej | 80
5.4. Model procesu hamowania | 82
5.5. Koncepcja i realizacja komputerowa systemu doboru siły ciągu | 84
5.5.1. Strategia 1 (asekuracyjna) i strategia 4 (agresywna) | 86
5.5.2. Strategia 2 (tylko odwracacz) i 3 (tylko hamulce) | 87
5.6. Przykład zastosowania metody – wyznaczenie ROT dla Lotniska Chopina w
Warszawie | 88
5.7. Podsumowanie | 90
Rozdział 6. Optymalizacja procesu zimowego utrzymania lotniska w aspekcie maksymalizacji jego przepustowości | 93
6.1. Infrastruktura lotniska i operacje lotnicze | 93
6.1.1. Infrastruktura części lotniczej lotniska | 94
6.1.2. Operacje lotnicze w ruchu lotniskowym | 96
6.2. Przepustowość lotniska | 97
6.3. Eksploatacja lotniska | 99
6.3.1. Warunki eksploatacji lotniska | 100
6.3.2. Procesy utrzymania infrastruktury lotniska | 101
6.3.3. Proces zimowego utrzymania | 101
6.3.4. Gotowość operacyjna lotniska | 106
6.4. Cel i kryterium optymalizacji | 108
6.5. Wnioski | 109
Rozdział 7. Rozmyty model oceny urządzeń systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 113
7.1. Wprowadzenie | 113
7.2. System zabezpieczeń portu lotniczego | 114
7.3. Model systemu zabezpieczeń lotniska | 115
7.4. Koncepcja oceny stanu systemu zabezpieczeń lotniska | 116
7.5. Rozmyty model oceny urządzeń systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 119
7.5.1. Ogólna struktura modelu rozmytego. Ocena urządzenia | 119
7.5.2. Ocena urządzeń na przykładzie MPL Katowice-Pyrzowice | 125
7.6. Metoda doboru wyposażenia i technologii pracy systemu kontroli bagażu w porcie lotniczym | 126
7.7. Podsumowanie i wnioski | 128
Rozdział 8. Analiza zależności między wielkością a płynnością ruchu w kontekście zarządzania przepływem strumieni ruchu lotniczego | 131
8.1. Wielkość ruchu w sektorze kontroli | 132
8.1.1. Przepustowość obszarowego sektora kontroli ruchu lotniczego | 133
8.1.2. Jakość ruchu lotniczego | 134
8.1.3. Złożoność ruchu lotniczego | 135
8.2. Płynność ruchu jako przykład wskaźnika jakości ruchu | 136
8.3. Struktura ruchu lotniczego w FIR Warszawa i zasady planowania przelotów | 137
8.4. Metoda wyznaczania płynności uwzględniająca tzw. korzystne plany lotów | 138
8.5. Zależność między wielkością a płynnością ruchu lotniczego w wybranych sektorach FIR Warszawa | 140
8.6. Podsumowanie | 141
Rozdział 9. Zastosowanie sieci Petriego w modelowaniu i planowaniu ruchu lotniczego | 147
9.1. Wprowadzenie | 147
9.2. Sieci Petriego – podstawy | 148
9.3. Modelowanie drogi lotniczej na podstawie sieci Petriego | 151
9.4. Planowanie i symulacja ruchu lotniczego | 155
9.5. Podsumowanie | 157
Rozdział 10. Współczesne koncepcje planowania ruchu lotniczego ikonfiguracji przestrzeni powietrznej | 159
10.1. Planowanie ruchu lotniczego | 159
10.2. Planowanie konfiguracji przestrzeni powietrznej | 161
10.3. Weryfikacja i koordynacja planów lotów | 162
10.4. Metoda weryfikacji planowanych tras lotu | 164
10.4.1 Algorytm weryfikacji planów lotu | 164
10.4.2. Ocena skuteczności weryfikacji planów lotu przez IFPS | 166
10.5. Wnioski | 169
Rozdział 11. Planowanie i obsługa trajektorii 4D a efektywność ekonomiczna dostawcy usług nawigacji lotniczej | 171
11.1. Wprowadzenie | 172
11.2. Regulacje odnoszące się do efektywności ekonomicznej ATM/CNS | 173
11.3. Historia prac nad optymalizacją tras i poprawą efektywności wykorzystania przestrzeni powietrznej | 178
11.4. SESAR i spodziewane efekty zastosowania trajektorii 4D | 182
11.5. Oczekiwania dotyczące SES, SES II, SES 2+ i programów globalnych | 183
Rozdział 12. Wykorzystanie danych dozorowania Mode S w kontroli ruchu lotniczego | 187
12.1. Wprowadzenie | 187
12.2. Rodzaj informacji dostarczanych w Mode S | 189
12.3. Interpretacja parametrów Mode S przez system ATM | 191
12.3.1. Dowiązywanie planów lotu, eliminacja ORCAM | 191
12.3.2. Śledzenie obiektów, wspomaganie pracy trackera | 195
12.3.3. Ostrzeżenia i alarmy – interfejs użytkownika | 196
12.3.4. Statek powietrzny jako czujnik meteorologiczny |196
12.4. Dane Mode S prezentowane na wskaźniku kontrolera | 197
12.4.1. Potwierdzanie zgodności zezwolenia dotyczącego wysokości | 198
12.4.2. Kurs magnetyczny | 199
12.4.3. Powiadomienie o manewrze dla uniknięcie kolizji | 200
12.4.4. Sposoby wykorzystania informacji o prędkości postępowej i pionowej | 201
12.5. Podsumowanie | 202
Rozdział 13. Współczesne systemy wymiany danych w ruchu lotniczym – modele i
metody | 205
13.1. Wstęp | 205
13.2. Istota i potrzeba wymiany danych w lotnictwie cywilnym | 207
13.3. Sieci telekomunikacyjne w zarządzaniu ruchem lotniczym | 208
13.3.1. Stała lotnicza sieć telekomunikacyjna AFTN | 208
13.3.2. Lotnicza sieć telekomunikacyjna ATN | 212
13.4. Sieci transmisji danych w lotnictwie | 214
13.4.1. Sieć CIDIN | 214
13.4.2. Sieć wymiany danych OLDI | 216
13.4.3. Systemy dystrybucji danych radarowych ARTAS | 220
13.4.4. Koncepcja transmisji danych w systemie SWIM | 222
13.5. Analiza skuteczności działania dostawcy lotniczych usług nawigacyjnych w zakresie zapewnienia systemu wymiany danych w ruchu lotniczym | 226
13.6. Podsumowanie | 230
Rozdział 14. Model emisji CO2 dla zadania zarządzania ruchem lotniczym w rejonie lotniska | 233
14.1. Problem szkodliwych emisji ze strony transportu lotniczego | 233
14.2. Wielkość emisji substancji szkodliwych w TMA Warszawa | 235
14.3. Model rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń z silnika lądującego samolotu | 238
14.4. Analiza zależności między ruchem lotniczym a jakością powietrza w wybranych punktach | 240
14.5. Metoda zarządzania ruchem przy kryterium minimalizacji oddziaływania na środowisko | 245
14.6. Podsumowanie | 247
Rozdział 15. Zarządzanie ryzykiem środowiskowym w ruchu lotniczym | 251
15.1. Wprowadzenie | 252
15.2. Obszary zagrożenia kolizją z ptakami | 252
15.3. Ryzyko kolizji z ptakami | 255
15.4. Metoda zarządzania ryzykiem środowiskowym w ruchu lotniczym | 257
15.4.1. Zarządzanie ryzykiem poza lotniskami | 257
15.4.2. Zarządzanie ryzykiem na lotniskach | 258
15.5. Podsumowanie | 260
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

17,64 zł
25,20 zł

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczy...
47,20 zł
59,00 zł

Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, ...
10,00 zł
20,00 zł

Metody treningowe

Drodzy Czytelnicy! Oddajemy w Państwa ręce pozycję wyjątkową – Metody treningowe. Kulturystyka Leszka Michalskiego. Książka ta jest odpowiedzią na brak na polskim rynku wydawniczym profesjonalnych poradników dotyczących zaawansowanego szko...
11,63 zł
15,10 zł

Rozprawa o metodzie

(..) swoją Rozprawę o metodzie, stanowiącą epokę w dziejach myśli ludzkiej, (Descartes) napisał, wbrew zwyczajom ówczesnego świata naukowego, w mowie ojczystej, umyślnie, jak mówi, aby się mogła znaleźć w rękach wszystkich. Znamienną dla ...
36,00 zł
40,00 zł

Współczesne aspekty zarządzania – ujęcie retrospektywne

Na przełomie dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku wiele uwagi poświęca się organizacji oraz procesom zarządzania mającym na celu jej efektywne i sprawne funkcjonowanie. Wpisują się one w różne koncepcje rozwojowe, które w ró...
34,31 zł
39,90 zł

Islandia: wybrane współczesne wyzwania gospodarcze

Islandia to nie tylko piękno natury, turystyka, rybołówstwo i przemysł rybny, ale przede wszystkim ciekawy przykład kraju, który w krótkim czasie nadrobił wielowiekowe opóźnienie gospodarcze i stworzył dobrze funkcjonujące s...
33,30 zł
37,00 zł

Współczesne wyzwania dla bezpieczeństwa narodowego

Zagadnienie rozpatrywania bezpieczeństwa w perspektywie zagrożeń i wyzwań oraz szans sprostania im jak najmniejszym kosztem ma swój wymiar zarówno obiektywny, jak i subiektywny. Zagrożenia, wyzwania i szanse funkcjonujące niezależnie od n...
17,89 zł
20,80 zł

Nowe partie i ruchy polityczne

Od kilku dekad w europejskich systemach partyjnych pojawiają się nowi aktorzy, którzy stają się ważnymi graczami w rywalizacji wyborczej i międzypartyjnej. Zmiany te dotyczą zarówno ustabilizowanych, jak i młodych demokracji. Niniejszy to...
23,24 zł
29,80 zł

Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

           Publikacja zawiera opracowania ukazujące najbardziej aktualne dylematy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną, które wyrażają się w konieczności wyso...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!