MENU

Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Redakcja naukowa: Kazimierz Zieliński

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

35,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw

Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP                    9

ROZDZIAŁ 1. Modelowanie międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych (Krzysztof Wach)            13

1.1. Wprowadzenie                     13
1.2. Konkurencja i konkurencyjność w naukach ekonomicznych       13
1.3. Modelowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa          18
1.4. Swoistość mikrokonkurencyjności międzynarodowej             25
1.5. Wybrane modele międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa    28
1.6. Podsumowanie                     32

ROZDZIAŁ 2. Konkurencyjność modeli biznesu w wymiarze międzynarodowym. Kontekst polskich i chińskich przedsiębiorstw (Bogdan Rogoda)          34

2.1. Wprowadzenie                     34
2.2. Model biznesu                35
2.3. Konkurencyjność i jej uwarunkowania w skali międzynarodowej     40
2.4. Innowacyjność modeli biznesu                48
2.5. Działalność badawczo-rozwojowa firm polskich i chińskich          51
2.6. Podsumowanie                     57

ROZDZIAŁ 3. Kreatywność a konkurencyjność przedsiębiorstw (Małgorzata Kosała)          59

3.1. Wprowadzenie                     59
3.2. Pojęcie kreatywności                59
3.3. Kreatywna gospodarka              62
3.4. Sektory kreatywne                  64
3.5. Sektor gospodarki kreatywnej w Polsce           69
3.6. Podsumowanie                     74

ROZDZIAŁ 4. Rola informatycznych systemów zarządzania w rozwoju przedsiębiorstwa i budowaniu pozycji konkurencyjnej (Marcin Piątkowski)          75

4.1. Wprowadzenie                     75
4.2. System informacyjny a system informatyczny w rozwoju przedsiębiorstwa              76
4.3. Systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem   79
4.4. Znaczenie systemów informatycznych w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa                82
4.5. Przedmiot i metodyka badań            87
4.6. Interpretacja wyników                 90
4.6.1. Znaczenie systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw              90
4.6.2. Czynniki wpływające na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw              93
4.6.3. Działania podejmowane na rzecz podniesienia poziomu konkurencyjności            100
4.7. Podsumowanie                     102

ROZDZIAŁ 5. Inwestycje funduszy venture capital a konkurencyjność firm (Rafał Morawczyński)                104

5.1. Wprowadzenie                     104
5.2. Uzasadnienie teoretyczne            105
5.3. Specyfika źródła danych             115
5.4. Badania empiryczne                   117
5.5. Podsumowanie                     131

ROZDZIAŁ 6. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw a konkurencyjność. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych (Izabela Czaja)        133

6.1. Wprowadzenie                     133
6.2. Szara strefa i jej komponenty na rynku         134
6.3. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców         139
6.4. Działalność gospodarcza nierejestrowana a konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw             146
6.5. Podsumowanie                     153

ROZDZIAŁ 7. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych (Agnieszka Żur)          156

7.1. Wprowadzenie                     156
7.2. Definicje i charakterystyka przedsiębiorstw społecznych    157
7.3. Konkurencyjność organizacji                 160
7.4. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych     162
7.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych w świetle teorii interesariuszy                      164
7.6. Podsumowanie                     169

ROZDZIAŁ 8. Czynniki przewagi konkurencyjnej ekoinnowacyjnych przedsiębiorstw (Maria Urbaniec)          171

8.1. Wprowadzenie                     171
8.2. Istota i znaczenie konkurencyjności przedsiębiorstw        173
8.3. Ekoinnowacje jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw        176
8.4. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w wyniku ekoinnowacyjnych działań                    180
8.5. Ekoinnowacje a przewaga konkurencyjna w świetle badań ankietowych                  183
8.5.1. Metodologia badawcza          183
8.5.2. Wyniki badań empirycznych           185
8.6. Podsumowanie                     188

ROZDZIAŁ 9. Determinanty osiągania oraz utrzymywania przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym (Zbigniew Michalik)          190

9.1. Wprowadzenie                     190
9.2. Przewaga konkurencyjna a pozycjonowanie konkurencyjne          191
9.3. Czynniki umożliwiające osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym                   196
9.4. Podsumowanie                     212

Literatura                214
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

49,50 zł
66,00 zł

Potencjał innowacyjny i marketingowy współczesnych przedsiębiorstw. Problemy – Motywy – Dylematy. Tom 49

Współczesny rynek, niezwykle turbulentny i często nieprzewidywalny, stwarza obecnie przedsiębiorstwom nieograniczone możliwości ukierunkowywania działań na uwolnienie potencjału innowacyjnego i marketingowego. Dyskusja na ten temat generuje rosn...
38,70 zł
45,00 zł

Problemy instytucjonalne Unii Europejskiej

Instytucje unijne są przedmiotem zainteresowania autorów przedmiotowej publikacji. Wielość opracowań dotyczących instytucji unijnych doprowadziła nas do wniosku, że w kwestiach merytorycznych powinniśmy przekazać tylko krótką informację o...
21,60 zł
27,00 zł

Modernizacja i rozbudowa marynarki wojennej. Wybrane problemy

Niniejsza publikacja jest głosem w toczącej się dyskusji nad kierunkami i zakresem modernizacji Marynarki Wojennej RP. Celem analiz i rozważań zawartych w niniejszej publikacji nie było udzielenie odpowiedzi m.in. na pytania, ile i jakich typów ...
26,46 zł
29,40 zł

Problemy reprywatyzacji

Tematyka reprywatyzacji, w obrębie której ogniskują się problemy prawne, gospodarcze, społeczne, a także zaszłości historyczne, stanowi nie tylko wyzwanie badawcze dla interdyscyplinarnych zespołów naukowych, ale także temat gorących spor...
12,60 zł
16,80 zł

Konkurencyjność kulturowa przedsiębiorstw. Studium teoretyczno-empiryczne

Niniejsza publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny i składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy dotyczy znaczenia zasobów w rozwoju przedsiębiorstwa wraz z ukazaniem problemu różnorodności zasobów. Omówi...
17,10 zł
19,00 zł

Bezpieczeństwo międzynarodowe Współczesne problemy i wyzwania

Artykuły zamieszczone w książce dotyczą szeroko rozumianego bezpieczeństwa w różnych jego aspektach. Oprócz najbardziej rozpoznawanego bezpieczeństwa w stosunkach międzynarodowych mowa również problematyki bezpieczeństwa zdrowotne...
34,31 zł
39,90 zł

Fiodor Dostojewski i problemy kultury

Prezentowana książka jest zaproszeniem do spotkania z Fiodorem Dostojewskim w kręgu problemów kultury nie tylko rosyjskiej, lecz także europejskiej i azjatyckiej - od drugiej połowy XIX stulecia po pierwsze dziesięciolecie XXI wieku. Krąg ten ob...
40,50 zł
54,00 zł

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej

Wobec postępujących procesów integracji i globalizacji, problem międzynarodowej ekspansji staje się nader aktualny. Przedsiębiorstwa funkcjonujące w nowych warunkach spowodowanych przez liberlizację przepływów handlowych i kapitałowych or...
22,36 zł
26,00 zł

Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

Książka jest efektem teoretycznych badań wartości behawioralnych stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, która jest obserwowana na rynku w postaci różnorodnych i zindywidualizowanych zachowań rynkowych poszczególnych podmiot&oa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!