MENU

Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych - 04 Rozdz. 5. Gry hazardowe; Zakończenie; Bibliografia

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Sztuka i Dydaktyka

  • Autor: Remigiusz Kopoczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych - 04 Rozdz. 5. Gry hazardowe; Zakończenie; Bibliografia

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat historii gier tradycyjnych, ich funkcji i znaczenia w dziejach rozwoju społeczeństw. Zbiera wiadomości dotyczące poszczególnych grup gier oraz szczegółowo prezentuje ich zasady.

W pięciu rozdziałach zostały omówione zagadnienia związane z samymi pojęciami „gra” i „ zabawa”, gry planszowe, karciane, hazardowe oraz domino i układanki.

Niewątpliwym atutem książki jest bogaty materiał ilustracyjny.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wstęp / 7 

U podstaw pojęć „zabawa” i „gra”. Uwagi ogólne / 9
Wprowadzenie / 9
Ludyzm jako zjawisko historyczne / 10
Gry i zabawy w kulturze ludowej. Przykłady z folkloru polskiego / 12
Z problematyki klasyfikacji gier i zabaw / 14

Gry planszowe / 21
Uwagi wstępne / 21
Pachisi i jej warianty / 22
Tryktrak i gry tryktrakowe / 27
Gry spiralne / 33
Młynek / 37
Go / 42
Gry oblężnicze / 45
Mankala / 49
Szachy i ich odmiany / 52
Warcaby / 67
Inne gry planszowe z wykorzystaniem szachownicy i warcabnicy / 73
Pozostałe gry planszowe / 82

Domino oraz inne układanki / 85

Karty i gry karciane / 89
Historia / 89
Gry karciane / 96
Systematyka gier według Nikołaja Rozalijewa / 99
Pasjanse / 104

Gry hazardowe / 107
Kości / 108
Poker / 109
Ruletka / 111
Inne gry hazardowe / 113

Zakończenie / 115

Bibliografia / 117

Summary / 119
Zusammenfassung / 119
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: zabawa historia gry

Inni Klienci oglądali również

11,32 zł
14,90 zł

Klauzura. Wstęp wzbroniony

Kiedy wielka gwiazda Hollywood zamyka się za drzwiami ciężkiego klauzurowego klasztoru, wywołuje to poruszenie w całej Ameryce. Wszyscy zastanawiają się nad motywami decyzji aktorki. Reporterka jednego z najpoczytniejszych dzienników z Chicago d...
13,46 zł
14,95 zł

O pochodzeniu człowieka

Jest to jedna z tych książek, które wstrząsnęły światem. Na podstawie wieloletnich badań, powołując się także na ustalenia innych uczonych, Darwin przedstawił teorię, zgodnie z którą protoplastą rodu ludzkiego jest ni mniej ni więcej tylk...
7,11 zł
7,90 zł

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy - poradnik do gry

Poradnik ten pomaga w zrozumieniu działania wszystkich rodzajów Mocy: Jasnej, Ciemnej oraz Neutralnej, informuje o ogólnym zastosowaniu uzbrojenia oraz pomaga w stawianiu pierwszych kroków jako rycerz Jedi, czyli walkach na miecz ś...
3,90 zł
5,00 zł

Koncepcja "gry językowej" Wittgensteina w świetle badań współczesnego językoznawstwa

Seria PRAGMATYKA I SEMATYKA MOWY. Studia i analizy. Tom 1 To próba rekonstrukcji znaczenia "gry językowej" i konfrontacji zawartego w niej modelu komunikacji z kategoriami powstałymi współcześnie. Koncepc...
8,01 zł
8,90 zł

Dishonored 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry Dishonored 2 to kompletny zbiór informacji potrzebnych do przejścia tej produkcji w stu procentach. Został on przygotowany przede wszystkim z myślą o osobach, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą pozycją, chociaż...
8,01 zł
8,90 zł

The Bureau: XCOM Declassified - poradnik do gry

Poradnik do gry The Bureau: XCOM Declassified to kompletna solucja, zawierająca opis wszystkich misji głównych i pobocznych oraz uwzględniająca lokalizację poszczególnych znajdziek. W tekście opisano też wszystkie możliwe wybory fabularne...
8,01 zł
8,90 zł

The Night of the Rabbit - poradnik do gry

W poradniku do gry The Night of the Rabbit przedstawiono szczegółowy opis przejścia gry wraz z ogólnymi poradami dotyczącymi rozgrywki. Przedstawione zostały zasady gry w „Kwartet” oraz wszystkie czary a także komplet dostępny...
7,11 zł
7,90 zł

Enclave - poradnik do gry

Dokładny opis przejścia Enclave, utrzymanej w mrocznym klimacie dark fantasy przygodowej gry akcji z elementami RPG. Grę można przejść zarówno jasną jak i ciemną ścieżką, co uwzględniono w poradniku.Enclave - poradnik do gry zawiera ...
45,43 zł
50,48 zł

Eksploracja danych na przykładzie wybranej gry losowej

Książka stanowi wprowadzenie do zagadnienia eksploracji i baz danych. Zawiera konkretne rozwiązania stworzone w języku Java oraz C# oraz prezentuje kody źródłowe aplikacji.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!