MENU

Wycena przedsiębiorstwa

(eBook)

Podejście scenariuszowe

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Autor: Karolina Daszyńska-Żygadło

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

51,20
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Wycena przedsiębiorstwa

Książka prezentuje proces wyceny zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży, wykorzystujący metodę scenariuszy do określenia przedziału wartości oraz pokazuje zależności między poszczególnymi etapami tych procesów. Może stanowić głos w dyskusji nad standaryzacją procedur wyceny, szczególnie metodami dochodowymi, gdzie istotne znaczenie ma analiza fundamentalna wycenianego podmiotu oraz ocena otoczenia, w którym ten podmiot funkcjonuje. Publikacja jest przewodnikiem wskazującym jak przeprowadzić wycenę metodami dochodowymi, stosując zintegrowane podejście, tj. traktując firmę jako organizm funkcjonujący w szerszym otoczeniu. Analiza przykładów rzeczywistych oraz powołania na dane źródłowe, opracowania i raporty branżowe może dać cenne wskazówki praktyczne analitykom przeprowadzającym wyceny przedsiębiorstw. Przeznaczona dla osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw, a w szczególności wyceną przedsiębiorstw w praktyce biznesu oraz dla pracowników naukowych i studentów kierunków finansowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                            	7

1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa                	13

1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i standard wartości         	13
1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa                	18
1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny                     	18
1.2.2. Dochodowe metody wyceny                   	20
1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych         	23
1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych         	23
1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe                  	24
1.3.3. Koszt i struktura kapitału                  	25
1.3.4. Wartość rezydualna                  	32
1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa                	36
1.4.1. Identyfikacja nośników wartości               	36
1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży                  	41
1.4.3. Operacyjna marża zysku                  	44
1.4.4. Inwestycje                        	45
1.4.5. Okres wzrostu wartości                   	46
1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością                        	49
1.6. Shareholder Value Added (SVA)                  	51

2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia            	56

2.1. Strategia przedsiębiorstwa                   	56
2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa                	58
2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej               	58
2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia             	58
2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego            	63
2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa             	67
2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa          	73
2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa                         	80
2.5. Cykl życia przedsiębiorstwa                      	83

3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny                   	88

3.1. Proces prognozowania                        	88
3.1.1. Metoda i reguła prognozowania               	88
3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania                	89
3.2. Rola prognoz sprzedaży                     	94
3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży                  	96
3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży               	98
3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży                     	100
3.6. Metoda scenariuszy                     	105
3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości zastosowania         	105
3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy                   	111
3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem               	115

4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe                      	121

4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny                	121
4.2. Procedura wyceny zastosowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku                         	126
4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia oraz ocena ich oddziaływania         	128
4.2.2. Analiza branży browarniczej                   	136
4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego          	136
4.2.2.2. Mapa grup strategicznych                	144
4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA    	146
4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA      	150
4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA         	153
4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży               	168
4.2.7. Budowa modelu wyceny                  	172
4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA    	179
4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach                      	197
4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach    	217
4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę       	239

Zakończenie                         242

Literatura                            245	
Spis rysunków                        254
Spis tabel                              256
Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych         	259
Indeks	265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
36,00 zł
40,00 zł

Przedsiębiorstwa w obliczu wyzwań XXI wieku

Wielowątkowe studium funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach współczesnej gospodarki.Publikacja podejmuje ważny temat, szczególnie w kontekście wyzwań, przed którymi stoją kierujący przedsiębiorstwami w XXI wieku. A...
55,20 zł
69,00 zł

Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Podstawą funkcjonowania każdej firmy jest tworzenie wartości dla właścicieli. Dlatego idea zarządzania wartością przedsiębiorstwa zdobywa coraz większą popularność w praktyce gospodarczej. W myśl tej koncepcji, podejmowanie każdej decyzji, zarów...
18,06 zł
21,00 zł

Wykorzystanie zaangażowania klientów w działalności marketingowej przedsiębiorstwa

W niniejszej pracy podmiotem rozważań jest klient postrzegany jako osoba indywidualna kupująca i/lub użytkująca produkt bądź potencjalnie nim zainteresowana. Głównym celem pracy jest zaprezentowanie koncepcji zaangażowania klienta w kontekście w...
34,65 zł
38,50 zł

Finansjeryzacja gospodarki i jej wpływ na przedsiębiorstwa

Finansjeryzacja (finansyzacja, finansjalizacja, ufinansowienie) jest procesem wyraźnie widocznym w wysoko rozwiniętych gospodarkach od końca lat 70. XX wieku. Po zmianie ustrojowej, pomimo niższego poziomem rozwoju gospodarki, istotne objawy finansjery...
31,50 zł
42,00 zł

Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami. Tom 36

Znaczący wkład uczelni ekonomicznych w rozwój społeczno-gospodarczy kraju nie budzi wątpliwości. Są one motorem procesu przekształcania przedsiębiorstw nastawionych głównie na zysk w inteligentne organizacje zapewniające rozwój gos...
27,72 zł
30,80 zł

FINANSE PRZEDSIĘBIORSTWA 12. Uwarunkowania działalności

Fantazją należy określić próbę wskazania jednego, głównego czynnika mającego największy wpływ na efekty funkcjonowania i rozwoju gospodarki. Podczas wielu dyskusji pojawia się wiele opinii na ten temat, często jednak mają one subiektywny ...
31,41 zł
34,90 zł

Zarządzanie procesami biznesowymi przedsiębiorstwa – organizacja i digitalizacja

Współczesne organizacje operują w zmiennym, burzliwym i nieprzewidywalnym otoczeniu zdominowanym przez rozwój technologii informatycznych, globalizację oraz narastającą konkurencję. Uczestnicy współczesnych przedsiębiorstw pozyskuj...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!