Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Wycena przedsiębiorstwa(eBook)

Podejście scenariuszowe

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2015

  • Autor: Karolina Daszyńska-Żygadło

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 49,00 zł
32,83
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 16,17 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Wycena przedsiębiorstwa

Książka prezentuje proces wyceny zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży, wykorzystujący metodę scenariuszy do określenia przedziału wartości oraz pokazuje zależności między poszczególnymi etapami tych procesów. Może stanowić głos w dyskusji nad standaryzacją procedur wyceny, szczególnie metodami dochodowymi, gdzie istotne znaczenie ma analiza fundamentalna wycenianego podmiotu oraz ocena otoczenia, w którym ten podmiot funkcjonuje. Publikacja jest przewodnikiem wskazującym jak przeprowadzić wycenę metodami dochodowymi, stosując zintegrowane podejście, tj. traktując firmę jako organizm funkcjonujący w szerszym otoczeniu. Analiza przykładów rzeczywistych oraz powołania na dane źródłowe, opracowania i raporty branżowe może dać cenne wskazówki praktyczne analitykom przeprowadzającym wyceny przedsiębiorstw. Przeznaczona dla osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw, a w szczególności wyceną przedsiębiorstw w praktyce biznesu oraz dla pracowników naukowych i studentów kierunków finansowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                            	7

1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa                	13

1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i standard wartości         	13
1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa                	18
1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny                     	18
1.2.2. Dochodowe metody wyceny                   	20
1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych         	23
1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych         	23
1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe                  	24
1.3.3. Koszt i struktura kapitału                  	25
1.3.4. Wartość rezydualna                  	32
1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa                	36
1.4.1. Identyfikacja nośników wartości               	36
1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży                  	41
1.4.3. Operacyjna marża zysku                  	44
1.4.4. Inwestycje                        	45
1.4.5. Okres wzrostu wartości                   	46
1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością                        	49
1.6. Shareholder Value Added (SVA)                  	51

2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia            	56

2.1. Strategia przedsiębiorstwa                   	56
2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa                	58
2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej               	58
2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia             	58
2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego            	63
2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa             	67
2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa          	73
2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa                         	80
2.5. Cykl życia przedsiębiorstwa                      	83

3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny                   	88

3.1. Proces prognozowania                        	88
3.1.1. Metoda i reguła prognozowania               	88
3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania                	89
3.2. Rola prognoz sprzedaży                     	94
3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży                  	96
3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży               	98
3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży                     	100
3.6. Metoda scenariuszy                     	105
3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości zastosowania         	105
3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy                   	111
3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem               	115

4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe                      	121

4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny                	121
4.2. Procedura wyceny zastosowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku                         	126
4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia oraz ocena ich oddziaływania         	128
4.2.2. Analiza branży browarniczej                   	136
4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego          	136
4.2.2.2. Mapa grup strategicznych                	144
4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA    	146
4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA      	150
4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA         	153
4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży               	168
4.2.7. Budowa modelu wyceny                  	172
4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA    	179
4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach                      	197
4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach    	217
4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę       	239

Zakończenie                         242

Literatura                            245	
Spis rysunków                        254
Spis tabel                              256
Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych         	259
Indeks	265
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Karolina Daszyńska-Żygadło

Adiunkt w Katedrze Finansów Publicznych i Międzynarodowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przedst...
4,99 zł

O nauce wierszopiskiej

Johann Christoph Friedrich von Schiller (do otrzymania szlachectwa w 1802 roku Johann Christoph Friedrich Schiller) znany jako Friedrich Schiller (ur. 10 listopada 1759, zm. 9 maja 1805) – niemiecki poeta, filozof, historyk, estetyk, teoretyk tea...
4,99 zł

Kronika Baszka

Dzieło Antoniego Małeckiego. Antoni Małecki, to polski badacz literatury i języka, krytyk literacki, dramatopisarz. Od 1842 publikował w prasie prace krytycznoliterackie. Autor popularnej Gramatyki języka polskiego, a także dramatów: List żelazn...
4,99 zł

Kronika mieszczańska

Dzieło autorstwa Artura Oppmana. Artur Oppman to poeta polski okresu Młodej Polski pisujący pod pseudonimem Or-Ot. Młodzieńcze utwory poety były drukowane w Kurierze Warszawskim, Wędrowcu i Kurierze Codziennym, które promowały młode talenty. W l...
4,99 zł

Na bezdrożu

Wieriesajew Wikientij Wikientjewicz, właściwie Wikientij Wikientjewicz Smidowicz (1867-1945), rosyjski pisarz, krytyk, publicysta. Ukończył Wydział Historyczno-Filologiczny Uniwersytetu Petersburskiego (1884-1888) oraz medycynę na uniwersytecie w Dorpa...
4,99 zł

Śpiewnik rozdarty

Dzieło Tadeusza Nalepińskiego. Tadeusz Nalepiński to poeta, prozaik, krytyk. Publikował w prasie rosyjskiej i polskiej artykuły o literaturze współczesnej. Jako poeta debiutował w 1905 dekadencko-modernistycznym zbiorem wierszy Gaśnienie.
4,99 zł

Ratujmy sieroty śląskie

Dzieło Bełzy Stanisława. Stanisław Bełza, to polski prawnik i publicysta, redagował w Warszawie tygodnik literacki Ziarno. Podróżował po Europie i Afryce Północnej i Azji Południowej, napisał wiele książek.
4,99 zł

Starościna Opeska

Dzieło Antoniego Józefa Rolle. Antoni Józef Apolinary Rolle (1830-1894) to polski lekarz, historyk amator, autor wielu opracowań medycznych oraz historycznych poświęconych kresom multańskim. Absolwent Uniwersytetu Kijowskiego, przez więks...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!