Wycena przedsiębiorstwa
Książka prezentuje proces wyceny zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży, wykorzystujący metodę scenariuszy do określenia przedziału wartości oraz pokazuje zależności między poszczególnymi etapami tych procesów. Może stanowić głos w dyskusji nad standaryzacją procedur wyceny, szczególnie metodami dochodowymi, gdzie istotne znaczenie ma analiza fundamentalna wycenianego podmiotu oraz ocena otoczenia, w którym ten podmiot funkcjonuje. Publikacja jest przewodnikiem wskazującym jak przeprowadzić wycenę metodami dochodowymi, stosując zintegrowane podejście, tj. traktując firmę jako organizm funkcjonujący w szerszym otoczeniu. Analiza przykładów rzeczywistych oraz powołania na dane źródłowe, opracowania i raporty branżowe może dać cenne wskazówki praktyczne analitykom przeprowadzającym wyceny przedsiębiorstw. Przeznaczona dla osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw, a w szczególności wyceną przedsiębiorstw w praktyce biznesu oraz dla pracowników naukowych i studentów kierunków finansowych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18247-2
- ISBN druku: 978-83-01-18128-4
- Liczba stron: 268
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa 13 1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i standard wartości 13 1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa 18 1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny 18 1.2.2. Dochodowe metody wyceny 20 1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych 23 1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych 23 1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe 24 1.3.3. Koszt i struktura kapitału 25 1.3.4. Wartość rezydualna 32 1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa 36 1.4.1. Identyfikacja nośników wartości 36 1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży 41 1.4.3. Operacyjna marża zysku 44 1.4.4. Inwestycje 45 1.4.5. Okres wzrostu wartości 46 1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością 49 1.6. Shareholder Value Added (SVA) 51 2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia 56 2.1. Strategia przedsiębiorstwa 56 2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa 58 2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej 58 2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia 58 2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego 63 2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa 67 2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa 73 2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 80 2.5. Cykl życia przedsiębiorstwa 83 3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny 88 3.1. Proces prognozowania 88 3.1.1. Metoda i reguła prognozowania 88 3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania 89 3.2. Rola prognoz sprzedaży 94 3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży 96 3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży 98 3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży 100 3.6. Metoda scenariuszy 105 3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości zastosowania 105 3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy 111 3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem 115 4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe 121 4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny 121 4.2. Procedura wyceny zastosowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku 126 4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia oraz ocena ich oddziaływania 128 4.2.2. Analiza branży browarniczej 136 4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego 136 4.2.2.2. Mapa grup strategicznych 144 4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA 146 4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA 150 4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA 153 4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży 168 4.2.7. Budowa modelu wyceny 172 4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA 179 4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach 197 4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach 217 4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę 239 Zakończenie 242 Literatura 245 Spis rysunków 254 Spis tabel 256 Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych 259 Indeks 265