Wykorzystanie infografik jako źródła dydaktycznego
Infogramy są wykorzystywane w nauczaniu jako środek dydaktyczny do poprawy wyników nauczania studentów. Ogólnym celem było określenie wykorzystania infografik przez nauczycieli w celu poprawy wyników w nauce studentów. Badanie miało charakter mieszany, opisowy, przekrojowy. Do prezentacji wyników wykorzystano metody: naukową, analityczną, syntetyczną, dedukcyjną, indukcyjną oraz statystykę opisową. Dobrana próba była próbą nieprobabilistyczną, składającą się z 35 uczniów 10 klasy szkoły podstawowej oraz 8 nauczycieli, którzy wykazali predyspozycje do pracy badawczej. Zastosowaną techniką była ankieta. Jako ważne wyniki wykazano, że 75% nauczycieli nie używa infogramów do prowadzenia zajęć; 54% nauczycieli i 49% studentów wskazuje, że infogramy to diagramy i schematy; a 100% nauczycieli i studentów wskazuje, że użycie infogramów pomogłoby poprawić wyniki w nauce i uczenie się studentów. Stwierdza się, że infografiki mają duże zastosowanie dydaktyczne w procesie nauczania-uczenia się w celu poprawy wyników w nauce.