ZARZĄDZANIE GOTÓWKĄ I WYNIKI FINANSOWE HOTELI
Celem tego badania było ustalenie empirycznie, czy zarządzanie środkami pieniężnymi wpływa na wyniki finansowe hoteli w Ugandzie. Celem badania było zbadanie wpływu planowania środków pieniężnych, zarządzania przepływami pieniężnymi i zarządzania nadwyżkami gotówki na wyniki finansowe IGH. Ankieta została przeprowadzona na próbie respondentów wylosowanych z IGH w celu szczegółowego rozważenia statystycznie istotnych zależności między wynikami finansowymi a składnikami zarządzania gotówką. Dane analizowano za pomocą SPSS. Wyniki badań empirycznych ujawniają istotny pozytywny związek między zarządzaniem środkami pieniężnymi a wynikami finansowymi, odpowiednio, z planowaniem gotówki przewidującym 64,2%, zarządzaniem przepływami pieniężnymi 69,7% i zarządzaniem nadwyżkami środków pieniężnych odpowiednio 76,9% wariancji w wynikach finansowych w IGH. Jednak biorąc pod uwagę elementy składowe tych zmiennych, nie były one istotnymi predyktorami wyników finansowych w IGH. W badaniu stwierdzono, że wewnętrzni wewnętrzni pracownicy korporacyjni musieli ulepszyć politykę w zakresie budżetowania gotówkowego, planowania cyklu gotówkowego, inwestowania nadwyżek pieniężnych, a także finansowania deficytu gotówkowego, ponieważ stwierdzono, że mają one znaczący wpływ na jego wyniki finansowe.