Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem
Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi.
The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence of deficiency in
communicative competence on the communicative function of the utterance.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-235-4252-0
- ISBN druku: 978-83-235-4244-5
- Liczba stron: 294
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 11 1. Język, mowa, komunikacja 12 2. Kompetencja komunikacyjna 15 3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 33 4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 39 II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 65 1. Autyzm – problemy terminologiczne 65 2. Etiologia autyzmu 71 3. Objawy autyzmu 76 III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 84 1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 84 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 89 3. Werbalne zachowania komunikacyjne 93 IV. Metodologia badań własnych 109 V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 136 1. Kompetencja werbalna (językowa) 136 2. Umiejętności interakcyjne 153 3. Kompetencja społeczno-kulturowa 166 4. Kompetencja pragmatyczna 181 5. Kompetencja emocjonalna 193 6. Kompetencja poznawcza 204 7. Kompetencja symboliczna 209 8. Kompetencja metakomunikacyjna 214 9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) 216 VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 218 1. Echolalie 219 2. Stereotypie językowe 244 3. Powtarzające się aktywności językowe 248 4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 255 5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów 258 VII. Wnioski i postulaty badawcze 261 Bibliografia 271 Spis tabel 285 Aneks 286