Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Dostawa juz od 3,99 zl

Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć(Miękka ze skrzydełkami)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Słowa kluczowe: zarządzanie emocje socjologia

Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć

Epoka kapitalizmu, w której żyjemy, stawia przed nami coraz to nowe wymagania społeczne i emocjonalne. Jednym z nich jest zdefiniowana i pasjonująco opisana przez Hochschild praca emocjonalna, wykonywana - a z całą pewnością wymagana - na różnych stanowiskach związanych z usługami. Mimo, iż obiektem badań tej amerykańskiej socjolożki było środowisko stewardes i windykatorów, tak naprawdę mówi ona o wszystkich, którzy w swojej pracy muszą w instrumentalny sposób wykorzystywać bądź tłumić własne emocje. Czy emocje, którymi zarządzamy w sferze publicznej, przekładają się na naszą sferę prywatną? Jakie są różnice w zarządzaniu emocjami między kobietami a mężczyznami? To pytania, która stawia Hochschild, kreśląc nowe zobowiązania związane z pracą w tzw. trzecim sektorze.

Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne.

Praca emocjonalna ma potencjalnie pozytywny charakter. Żaden klient nie chce mieć do czynienia z opryskliwą kelnerką, aroganckim urzędnikiem bankowym czy stewardesą, która unika kontaktu wzrokowego, uniemożliwiając zwrócenie się do niej z jakąkolwiek prośbą. Uchybienia w grzeczności u tych, którym za tę grzeczność się płaci, to realne i częste zjawisko. Dzięki nim przekonujemy się, jak kruche są podstawy kulturalnego współżycia z innymi. Musimy sobie ponownie zadać pytanie, z czego usnuta jest tkanka społeczeństwa i jakie wymagania stoją przed tymi, którzy mają dbać o jej piękno. Przypadki opieszałości i zarzucenia pracy emocjonalnej doprowadzają nas do podstawowych pytań. Czym jest praca emocjonalna? Co robimy, kiedy kierujemy swoimi emocjami? Czym tak naprawdę są emocje? Jakie są koszty i zyski z kierowania emocjami w życiu prywatnym i zawodowym?

(Z tekstu)

Patron medialny:

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Seria SOCJOLOGIA WSPÓŁCZESNA

    Polecamy

    Inne z serii

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!