MENU

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Autor: Regina Lenart

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 43,00 zł
38,70
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły

W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg cennych wskazówek i konkretnych rozwiązań dotyczących wykorzystania potencjału szkoły. Omówiono w niej także m.in. takie zagadnienia jak:


znaczenie wiedzy oraz jej właściwego wykorzystania w zarządzaniu szkołą,
określenie potencjału absorpcyjnego placówki szkolnej,
działania ukierunkowane na doskonalenie wykorzystania potencjału wiedzy.




Adresaci:

Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących, pracowników nadzoru pedagogicznego, a także studentów studiów pedagogicznych i ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane problematyką systemu oświaty w Polsce.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp | str. 9

Rozdział I
Wiedza w tworzeniu konkurencyjności | str. 13

1. Istota wiedzy w ujęciu nauk o zarządzaniu | str. 14

1.1. Pojęcie wiedzy | str. 14

1.2. Cechy wiedzy | str. 18

1.3. Typologia wiedzy | str. 19

1.4. Źródła wiedzy | str. 22

2. Znaczenie wiedzy i uczenia się w zarządzaniu | str. 24

2.1. Strategie wiedzy | str. 24

2.2. Strategie zarządzania wiedzą | str. 26

2.3. Organizacyjne uczenie się | str. 30

3. Wiedza i procesy uczenia się szkoły | str. 33

3.1. Zarządzanie wiedzą w szkole | str. 33

3.2. Szkoła jako organizacja ucząca się | str. 35

3.3. Kształtowanie konkurencyjności szkoły | str. 40

Podsumowanie | str. 44

Rozdział II
Zdolność absorpcyjna | str. 45

1. Istota zdolności absorpcyjnej | str. 45

1.1. Pojęcie zdolności absorpcyjnej | str. 45

1.2. Stan badań nad zdolnością absorpcyjną | str. 50

2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 59

2.1. Identyfikowanie nowej wiedzy | str. 62

2.2. Asymilacja nowej wiedzy | str. 65

2.3. Internalizowanie nowej wiedzy | str. 67

2.4. Eksploatowanie nowej wiedzy | str. 70

3. Czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 73

3.1. Czynniki wewnętrzne zdolności absorpcyjnej | str. 74

3.2. Czynniki zewnętrzne zdolności absorpcyjnej | str. 77

4. Modele zdolności absorpcyjnej | str. 79

4.1. Model analityczny | str. 79

4.2. Model procesowy | str. 82

5. Problemy pomiaru zdolności absorpcyjnej | str. 84

5.1. Pomiar procesów składowych zdolności absorpcyjnej | str. 84

5.2. Pomiar czynników zdolności absorpcyjnej | str. 87

Podsumowanie | str. 89

Rozdział III
Uwarunkowania kształtowania zdolności absorpcyjnej w świetle badań empirycznych | str. 91

1. Metodyka badań | str. 91

1.1. Cele badań | str. 91

1.2. Przebieg badań | str. 92

1.3. Charakterystyka próby badawczej | str. 103

1.4. Model badawczy | str. 109

1.5. Operacjonalizacja zmiennych | str. 111

2. Wyniki badań empirycznych | str. 113

2.1. Czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 113

2.1.1. Badanie jakościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 113

2.1.2. Badanie ilościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 117

2.1.3. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 118

2.1.4. Statystyka opisowa: wiedza bazowa | str. 119

2.1.5. Statystyka opisowa: umiejętności pracowników | str. 121

2.1.6. Statystyka opisowa: interakcje z otoczeniem | str. 124

2.1.7. Statystyka opisowa: projekty edukacyjne | str. 125

2.1.8. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej - podsumowanie | str. 127

2.1.9. Wariancje: czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 128

2.1.10. Analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 130

2.1.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej | str. 138

2.2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 143

2.2.1. Badanie jakościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 143

2.2.2. Badanie ilościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 146

2.2.3. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 146

2.2.4. Statystyka opisowa: identyfikowanie nowej wiedzy | str. 147

2.2.5. Statystyka opisowa: asymilowanie nowej wiedzy | str. 149

2.2.6. Statystyka opisowa: internalizowanie nowej wiedzy | str. 151

2.2.7. Statystyka opisowa: wykorzystanie nowej wiedzy | str. 153

2.2.8. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej - podsumowanie | str. 155

2.2.9. Wariancje: procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 156

2.2.10. Analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 157

2.2.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej | str. 165

2.3. Wpływ czynników na zdolność absorpcyjną | str. 170

Podsumowanie | str. 180

Rozdział IV
Doskonalenie zdolności absorpcyjnej w szkolnictwie | str. 182

1. Wiedza bazowa | str. 183

2. Umiejętności pracowników | str. 184

3. Projekty edukacyjne | str. 186

4. Interakcje z otoczeniem | str. 187

Podsumowanie | str. 189

Zakończenie | str. 191

Bibliografia | str. 195

Spis tabel | str. 205

Spis schematów | str. 209

Spis wykresów | str. 211

Załączniki | str. 213
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: zarządzanie wiedzą

Inni Klienci oglądali również

47,40 zł
79,00 zł

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, z wykorzystaniem Międzynarodowych Standardów Rachunkowości, wymaga wiedzy menedżerskiej i umiejętności korzystania z systemów informacji w zakresie zakupów, sprzedaży, marketingu, persone...
39,75 zł
53,00 zł

Zarządzanie dziś i jutro. Tom 16

Procesy gospodarcze współczesnej ekonomii charakteryzują się dużym dynamizmem, nowymi trendami w zarządzaniu, a także niebywałym rozwojem i upowszechnieniem wysokich technologii. Częste zmiany otoczenia gospodarczego skłaniają przedsiębiorstwa d...
22,50 zł
25,00 zł

Zarys nauki o prawie i wiedzy o bezpieczeństwie

Prawo jest jedną z najważniejszych form organizowania relacji społecznych, zarówno na poziomie całego państwa, jak i poszczególnych organizacji, które są fundamentalnymi elementami życia społecznego. Służy utrwalaniu istniejącego p...
30,10 zł
35,00 zł

Logistyka i administrowanie w mediach. Zarządzanie Big Data

Tom 39. serii "Media początku XXI wieku".Obserwując rzeczywistość trudno nie zauważyć siły i zasięgu oddziaływania Internetu i jego wpływu na kształtowanie postaw, zachowań i decyzji człowieka. Wszechobecna cyfryzacja stała się do...
42,14 zł
49,00 zł

Synergia twórczości, nauki i dydaktyki w doświadczeniach Warszawskiej Szkoły Architektury i Urbanistyki początku XXI wieku

Monografia poświęcona jest związkom twórczości architektonicznej i urbanistycznej z badaniami naukowymi oraz dydaktyką. Rozważany jest w niej problem istoty twórczości architektonicznej i cech tej działalności, pozwalających na uznanie je...
10,92 zł
14,00 zł

Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej

Autorzy kolejnego tomu z serii „Edukacja nauczycielska polonisty” wyjaśniają psychologiczne aspekty kreatywności człowieka, wskazują na potencjał szkoły w kształtowaniu twórczej postawy młodych ludzi, przyglądają się fenomenowi tw&oa...
17,16 zł
22,00 zł

Transformacja cyfrowa. Opowieść o wiedzy

Transformację cyfrową można zdefiniować jako zmianę sposobu rozumienia i przedstawiania sobie świata. To coś znacznie więcej niż tylko techniczne wynalazki, które odmieniają nasze otoczenie. Zresztą – jest dokładnie na odwrót: to my...
31,41 zł
34,90 zł

Jak się tworzy powieść

Miguel de Unamuno (1864-1936) był jednym z najwybitniejszych hiszpańskich myślicieli, autorem wielu ważnych esejów, dramatów, poezji i nowatorskich powieści. Z jego bardzo różnorodnej twórczości wybija się pozornie niewie...
61,20 zł
68,00 zł

Zarządzanie uczelnią. Koncepcje i współczesne wyzwania

Tematem książki jest analiza wybranych koncepcji zarządzania uczelnią oraz propozycje rozwiązań, które byłyby najlepsze w dynamicznym, niepewnym i nieprzewidywalnym współczesnym otoczeniu. Autor opiera się na wynikach własnych badań przep...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!