Zasady andragogiki w programach nauczania uniwersyteckiego
Zastosowanie procesu nauczania-uczenia się z andragogicznego punktu widzenia odpowiada paradygmatowi, w którym proces ten przekształca się w interakcję równych sobie, gdzie facylitator prowadzi ucznia i ułatwia zdobycie informacji, które dorosły wykorzysta do wzbogacenia swojego doświadczenia. Celem niniejszej pracy badawczej jest określenie z perspektywy studenta, jak istotna jest wiedza w odniesieniu do charakterystyki jego uczenia się, gdy zasady andragogiki są stosowane przez nauczyciela w procesie nauczania-uczenia się. Badanie wykazało, że pomimo faktu, że studenci prowadzą się samodzielnie, mają wskaźnik poniżej akceptowalnego poziomu w zakresie wiedzy na temat andragogiki jako całości, ale mają wysoki poziom w odniesieniu do postawy i chęci do rozwijania andragogicznego uczenia się, pomimo faktu, że nauczyciele nie dali im niezbędnej motywacji, aby być w stanie przeprowadzić naukę samodzielnie.