Zaufanie Conar
Celem niniejszej książki była analiza relacji Krajowej Rady Samoregulacji Reklamy (Conar) ze społeczeństwem obywatelskim, w roli jego reprezentanta i obrońcy przed rynkiem reklamowym. Poprzez kampanię instytucjonalną z 2017 r., która została oceniona przez sam organ, oceniono reakcję internautów, mediów informacyjnych i sprawozdawców w tej sprawie, obserwując, jak instytucja pozycjonowała się w odniesieniu do narastających debat, wykorzystując swoją rolę jako organu samoregulacyjnego i jednego z tych, które są odpowiedzialne za zapewnienie etyki w reklamie. W celu stworzenia podstaw studium, zbadano historię, strukturę i funkcję instytucji, z naciskiem na obecność społeczeństwa obywatelskiego w tym organie. Obserwowaliśmy również język, jakim posługuje się podmiot w obronie poszczególnych punktów widzenia, takich jak gwarancja wolności słowa czy wykorzystanie humoru w kreacjach reklamowych. Na podstawie tych badań stwierdzono, że większość użytkowników nie aprobuje kampanii w sieciach społecznościowych i że istnieją wady w wyrażaniu społeczeństwa obywatelskiego w Conar, wskazując na pewną słabość tego organu w reprezentowaniu ludności nad interesami komercyjnymi.