Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Zawód tester(eBook)

3.60  [ 12 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2016

  • Redakcja naukowa: Radosław Smilgin

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 35,00 zł
26,25
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 8,75 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Zawód tester

Publikacja całościowo opisuje wszystkie aspekty zawodu, odpowiedzialności testerskiej oraz wymagane kompetencje miękkie i twarde. Robi to w odwołaniu do realiów rynkowych i współczesnych trendów. Dzieli się na dwie części: w pierwszej autor obszernie omawia podstawy zawodu testera a w drugiej oddaje w ręce czytelnika praktyczne przykłady i gotowe narzędzia do użycia w pracy. Konstrukcja rozdziałów otwiera przed czytelnikiem kolejne obszary testowania i zapewnienia jakości tak, by na końcu dać mu możliwość świadomego wyboru zawodu i kierunków dalszego rozwoju.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp            9
Podziękowania                          10
1. Konstrukcja książki                       11
2. Testowanie w pigułce                 12
	Zadanie                       13

3. Cykl życia oprogramowania                  14
	3.1. Pomysł, potrzeba                       16
	3.2. Rozwój koncepcji                     18
	3.3. Planowanie                         19
	3.4. Analiza wymagań                      21
	3.5. Projektowanie                        22
	3.6. Rozwój aplikacji                    24
	3.7. Testowanie                       24
	3.8. Wdrożenie                        25
	3.9. Użycie i utrzymanie                     25
	3.10. Emerytura. Koniec życia                   26
	3.11. Inne fazy                         27

4. Testowanie                           28
	4.1. Definicja testowania                    28
	Zadanie                           33
	4.2. Procesy testowania                      33
		4.2.1. Proces testowy wg BS7925-2              34
		4.2.2. Proces testowy wg IEEE 829               37
		4.2.3. Proces testowy wg ISO 29119               40
		4.2.4. Proces testowy wg ISTQB               43
		4.2.5. Podsumowanie                    46
	4.3. Błędy, defekty, awarie, incydenty, zdarzenia, bugi        46
		4.3.1. Uciekinierzy                     49
		4.3.2. Błędy popełniane przez testerów            51
		4.3.3. Defekty powodują defekty              51
	Zadanie                          52
	4.4. Jakość oprogramowania a użytkownik             53
	4.5. Czym jest testowanie?                   54
		4.5.1. Proces oraz zapewnienie jakości           55
		4.5.2. Weryfikować a walidować              61
		4.5.3. Szkoła defektów kontra szkoła jakości           61
		4.5.4. Automatyczne testy                  63
	Zadanie                            65
	4.6. Testowanie jest potrzebne                  65
	4.7. Testowanie jest nieskończone                67
	Zadanie                           . 69
	4.8. O wyższości wczesnego testowania nad późnym         70
	4.9. Ekonomia testowania                    72
	Zadanie                           76

5. Dzielenie testowania                     77
	5.1. Wprowadzenie                     77
	Zadanie                         78
	5.2. Czarna skrzynka i biała skrzynka               78
		5.2.1. Testy białej skrzynki                  79
		5.2.2. Testy czarnej skrzynki                 82
	Zadanie                           85
	5.3. Testowanie funkcjonalne i niefunkcjonalne           85
		5.3.1. Testy funkcjonalne                  85
		5.3.2. Testy niefunkcjonalne                 87
		5.3.3. Charakterystyki oprogramowania wg ISO 9126/ISO 25010   89
		5.3.4. Charakterystyki oprogramowania wg TheTestEye       97
		5.3.5. Charakterystyki oprogramowania wg Jamesa Bacha     103
	Zadanie                            104
	5.4. Testy potwierdzające                    104
		5.4.1. Retesty                        105
		5.4.2. Testowanie regresywne                 105
	Zadanie                            107
	5.5. Testowanie statyczne i dynamiczne              107
		5.5.1. Testowanie statyczne                  107
		5.5.2. Testowanie dynamiczne                 110
	5.6. Zestawienie testów                    111
	Zadanie                            114

6. Zawód: tester                     115
	6.1. Wprowadzenie                       115
	6.2. Edukacja testerska                  116
		6.2.1. Edukacja szkolna                 117
		6.2.2. Edukacja internetowa                120
		6.2.3. Edukacja przez praktykę            121
		6.2.4. Podsumowanie                    122
	6.3. Certyfikacja testerska                     123
	6.4. Testowanie oprogramowania ma swoich wrogów         126
	6.5. Cechy miękkie testera                    128
	6.6. Trudne aspekty pracy testera                  129
	6.7. Kto może testować produkt?                131
	6.8. Umiejętności twarde testera                  134
	Zadanie                            135
	6.9. Posługiwanie się narzędziami i automatyzacja          135
	6.10. Współpraca tester–programista                140
	6.11. Rozwój testera w organizacji                 141
	6.12. Czego oczekuje się od testera na rynku pracy          144
	6.13. Zawód z przyszłością                    145
	6.14. Zarobki testerów                     147
	6.15. Praca testera w innych publikacjach              149
	6.16. Praca w charakterze testera               156
		6.16.1. Modele współpracy                  160

7. Praktyka testowania                      166
	7.1. Wprowadzenie                       166
	7.2. Podejścia do testowania                   167
		7.2.1. Strategie wynikające z podziałów w testowaniu       167
		7.2.2. Strategia testowania oparta na modelu dostarczania     167
		7.2.3. Podejście negatywne do testów czyli atak na oprogramowanie                    170
		7.2.4. Podejście do testowania w zależności od dostępności specyfikacji                      172
		7.2.5. Testowanie oparte na ryzyku               190
	7.3. Planowanie                       190
	7.4. Testowanie                        193
		7.4.1. Element                   194
		7.4.2. Formularze                      195
		7.4.3. Funkcja                      199
		7.4.4. Logika lub proces                  200
	Przykłady                           201
	7.5. Raportowanie                      254
		7.5.1. Subiektywna ocena jakości oprogramowania        254
		7.5.2. Raport z testów                  255
		7.5.3. Raporty defektów                258
	7.6. Przykładowe projekty                  270
		Projekt 1 – strona internetowa                 270
		Projekt 2 – strona internetowa z projektem         276
		Projekt 3 – aplikacja internetowa z procesem wspierającym wytwarzanie i utrzymanie               282
		Projekt 4 – testy aplikacji edukacyjnej – desktopowej        290
		Projekt 5 – testy aplikacji mobilnej               293

Bibliografia                           299
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Radosław Smilgin

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy polskiego testowania. Swoje testerskie szlify zdobywał za granicą pracując przy budowaniu i weryfikacji systemów krytycznych pod względem bezpieczeństwa. Po powrocie do kraju pracował dla dużych międzynarodowych korporacji definiując i redefiniując testowanie. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się w Internecie na portalu: testerzy.pl oraz na wielu otwartych i zamkniętych wykładach w kraju i za granicą. Łączy dwie testerskie szkoły.

Pracuje przy definiowaniu i tłumaczeniu sylabusów i słowników ISTQB oraz jest jednocześnie popularyzatorem testowania zwinnego i eksploracyjnego. Pomysłodawca i organizator Mistrzostw w Testowaniu Oprogramowania - TestingCup - pierwszej i największej na świecie imprezie wyłaniającej w formule konkursowej najlepszych testerów. Jego działania służą popularyzowaniu testowania, ale i jakości oprogramowania. Przedsiębiorca, który nie tylko szkoli testerów, ale sam ich zatrudnia. Zna więc potrzeby rynku i adaptuje przekazywaną wiedzę do obecnych trendów.

Kontakt z autorem: radoslaw.smilgin@testerzy.pl.

    Polecamy

    Inne wydawcy

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!