Zrozumienie zachowań konsumentów
Konsumenci mauretańscy są coraz bardziej narażeni na kontakt z produktami zagranicznymi i mają obecnie do czynienia z różnymi możliwościami zakupu. Wraz z nadejściem globalizacji przedsiębiorstwa krajowe i zagraniczne muszą badać zachowania konsumentów w różnych kulturach/krajach. Badanie to miało na celu ocenę stopnia etnocentryzmu konsumenckiego wśród konsumentów mauretańskich oraz zrozumienie ich postrzegania produktów importowanych i krajowych. Instrument CETSCALE używany do pomiaru etnocentryzmu konsumentów w USA został zbadany w kontekście mauretańskim, aby ocenić jego zasadność. Badano również wpływ zmiennych demograficznych i stylu życia na poziom etnocentryzmu konsumenckiego oraz wpływ kraju pochodzenia na kilka wymiarów produktu, takich jak m.in. jakość, stosunek jakości do ceny, status i szacunek. Dane zbierano w drodze wywiadów osobistych i telefonicznych. Ustalenia wykazały, że CETSCALE miało zastosowanie do Mauritiusa i że Mauritianie nie byli wysoce etnocentryczni.