Postrzeganie pokazów handlowych przez wystawców
Chociaż targi handlowe stanowią główną część asortymentu marketingowego na rynku przemysłowym, bardzo niewiele zostało zbadanych na temat ich funkcji w marketingu przemysłowym. W badaniu tym oceniono rolę targów w koszyku komunikacyjnym przedsiębiorstw włókienniczych, stopień zaangażowania firm w działania przed-, pokazowe i post- pokazowe oraz opinie wystawców na temat organizacji targów. Dane zostały zebrane za pomocą ustrukturyzowanego kwestionariusza wykorzystującego wywiady bezpośrednie. Wystawcy wymieniali kilka korzyści wynikających z uczestnictwa w targach, w tym identyfikację nowych klientów oraz poprawę wizerunku firmy i jej dobrej woli. Wady obejmowały wysokie koszty i trudność w ilościowym określeniu wyników targów, co powodowało, że kierownictwo nie było zadowolone z dużych wydatków. Ustalenia ujawniły również, że wielkość firmy nie miała wpływu na ustalanie celów i zakres, w jakim firmy angażowały się w działalność targową. Ogólnie rzecz biorąc, wystawcy muszą podchodzić do swojej działalności wystawienniczej w sposób zorientowany na rynek.