MENU

Authors of Their Own Development

(eBook)

Montessori school graduates

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2022

  • Autor: Beata Bednarczuk

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 46,20 zł
41,58
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Authors of Their Own Development

The Author undertook the difficult task which is both the multidimensional formulation and the integral revelation of the main issues of contemporary school education in the light of the title problem of the book. This volume allows us to get familiar with the theoretical conception presenting an independent and autonomous person, as well as the part of education in assisting the development of an individual, particularly one of the educational projects – that of the Italian pedagogue, Maria Montessori. Based on the own research results, the Author shows: 1) the way in which the self-authoring personality developed among the graduates of one of the Montessori schools in Poland, particularly its standard and the meanings associated with the authorship by the participants of the study, as well as the way in which the structure of self-authoring personality can be described (Chapter V), 2) the experiences of the examined graduates associated with their development also the meanings they attribute to the experiences in terms of the emotions, feelings, and their changeability regarding the modification of the spatio-temporal prospects (Chapter VI), 3) the content and the manner of the personal distant tasks implementation, including the developmental prospects of the individual superior task and operational ones as well as the affective pattern of superior tasks of the Montessori school graduates (Chapter VII). Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Introduction     9
Chapter I. A person as the author of their own development     15
1. Towards self-authorship: from listening to external opinions to developing one’s internal voice     16
2. Kazimierz Obuchowski’s theory of the self-authoring personality: from performing roles to self-determination     22
	2.1. Characteristics of the self-authoring personality: Being a subject, being a person and subjective standards of evaluation     26
	2.2. Setting future-orientated tasks as a condition of one’s self-authoring development     29
	2.3. Creative adaptation: developmental mechanism     33
3. The self-authoring person’s ability to reflect     34
Chapter II. Conditions of the development and education of a self-authoring person     39
1. Affirmation of the person as an autonomous individual: personalism and its pedagogical references     40
2. The role of the autonomous development factor     46
3. Education and self-education: support for the development of a self-authoring person     50
4. The main assumptions of the model of education for the self-authoring person     56
Chapter III. Maria Montessori’s pedagogy and the model of educatIon of the self-authoring person     71
1. Love for the child as a source of Montessori’s pedagogy     71
2. Child development     73
3. The idea of education for life as a message of Montessori’s pedagogy     88
4. The model of education for life     98
Chapter IV. Methodological basis of the research     107
1. Research on Montessori education in Poland     107
2. Research assumptions     115
3. Research subject and aims     118
4. Variables and indicators     121
5. Research method, technique and tools     122
	5.1. Self-authoring personality Questionnaire     127
	5.2. Self-reflection on education in the Montessori system Questionnaire     129
	5.3. My experiences Questionnaire     134
6. Organisation of the research and the characteristics of the study group     137
7. The analysis of the sociodemographic variables of the study group     138
Chapter V. The self-authoring personality of Montessori school graduates based on the research     145
1. The concept of a heterostatic standard for the self-authoring person     146
2. The general level of self-authoring personality among Montessori school graduates     148
3. Subjective meanings of the self-authoring characteristics of Montessori school graduates     150
4. The arrangement of the three basic dimensions of the self-authoring personality     168
5. The arrangement of the characteristics of the self-authoring personality with regard to the detailed criteria     172
Chapter VI. Affective meanings of the personal experiences of Montessori primary school graduates based on the research     177
1. Personal experiences of Montessori graduates captured in a pattern of feelings     178
	1.1 The profile of affective meanings of school experiences     181
	1.2 The profile of affective meanings of general and ideal experiences     190
2. The arrangement of affective indicators of school and life experiences     198
3. Variability of feelings in connection with the change of spatio/temporal
perspectives     203
Chapter VII. The content and affective pattern of the personal superior tasks of Montessori school graduates based on the research     211
1. Personal superior tasks of the Montessori school graduates     212
2. The personal life task as a prospect for development     215
3. Development potential in operational tasks     224
4. The affective pattern of superior tasks of Montessori school graduates     229
Summary and findings     233
Conclusions     245
References     253
Annex     273
List of tables and figures     281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,00 zł
20,00 zł

The innovative paradigm of agricultural land-utilization development under the decentralization: The public aspect

The slow process of land transformations and the weakness of solving the rural areas problems adversely affect the economic and environmental development of territorial communities; aggravate theserious problems of agricultural land-utilization, ...
37,80 zł
42,00 zł

MORPHOLOGICAL AND ANATOMICAL VARIATIONS OF LEAVES IN SELECTED TAXA FROM THE FAMILY MORACEAE AND THEIR TAXONOMICAL IMPORTANCE

Celem niniejszej pracy jest prześledzenie zróżnicowania morfologicznego i mikromorfologicznego liści wybranych taksonów z rodzaju Ficus i ich kultywarów, a także wykazanie różnic i podobieństw między badanymi taksonami z rod...
14,36 zł
16,70 zł

Sustainable development in peripheral regions

Niniejsza publikacja powstała dzięki współpracy Instytutu Studiów Regionalnych i Globalnych UW z Peruwiańskim Papieskim Uniwersytetem Katolickim w Limie oraz innymi uczelniami z Ameryki Łacińskiej, Azji i Europy. Zbiór składa się z...
21,60 zł
24,00 zł

Dynamic capabilities and their strategic dimension. Aspects of imitation and innovation

Imitation and innovation are rarely the subject of deeper analysis in the existing literature on the dynamic capabilities construct. Given the potential both imitation and innovation have, this situation is hardly satisfactory. This monograph is an att...
20,70 zł
23,00 zł

Ocena kompetencji metodą Assessment i Development Center

Autorka przedstawia tematykę oceny pracownika metodą Assessment Center i Development Center. Od lat najwyższą skuteczność w procesie selekcji, sięgającą według różnych źródeł nawet 80%, daje procedura Assessment Center. Skuteczność tej me...
13,23 zł
18,90 zł

Action research in teacher development

Głównym tematem książki pod naukową redakcją Danuty Gabryś-Barker są podejmowane w różnych formach przez nauczyciela praktyka tzw. badania w działaniu (ang. action research). Podstawowym założeniem badania w działaniu jest dokonywanie prz...
13,50 zł
15,00 zł

Development of the Eve-Mary Antithesis since the Catechism Of The Council Of Trent until the Catechism Of The Catholic Church (1566-1992)

God has revealed the truth about Himself and about creation in two ways. He has contained natural revelation inside the man and the environment. An interpersonal dialogue between God and man, allied with supernatural Revelation. It contains two trends:...
33,60 zł
40,00 zł

Japanese Supply Chains in Europe. Management and Development

This book is an attempt at broadening the knowledge on the operation of Japanese enterprises in Europe from the point of view of a harmonious cooperation with the surrounding environment and a possibility to transfer Japanese supply chain m...
39,73 zł
46,20 zł

Strategic directions of tourism development

The monograph Strategic directions of tourism development. The cases of Poland and Slovakia presents:- the important tasks in implementing tourism policy in the EU faced by each European country,- the differences in approach to tourism pol...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!