Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Uwaga: produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień. Zobacz więcej »

Badania kierowalności i stateczności pojazdów samochodowych - Outlet(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
41,08
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 37,92 zł
Stan magazynowy: Mała ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika.
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 250 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
Kurier pocztowy
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
Kurier
12,75 zł

Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
Kurier pocztowy
12,75 zł
Kurier
15,75 zł

Badania kierowalności i stateczności pojazdów samochodowych - Outlet

Współczesny samochód to złożone urządzenie, zbudowane z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć takich dziedzin, jak: mechanika i budowa maszyn, elektrotechnika, elektronika, informatyka, automatyka czy chemia. Wraz z rozwojem technologii stale rośnie udział elektronicznych układów sterujących pracą zespołów, podzespołów i poszczególnych urządzeń, (np. elementy wyposażenia związane z bezpieczeństwem oraz komfortem jazdy, systemy diagnostyczne, systemy kontrolno-pomiarowe, systemy ostrzegania, systemy asystenckie). Następuje ewolucyjna zmiana charakterystyk technicznych pojazdów samochodowych, ich optymalizacja. Do szczególnie ważnych problemów dotyczących kwestii bezpieczeństwa czynnego należą zagadnienia kierowalności i stateczności pojazdów.
Prowadzone od lat badania kierowalności i stateczności przyczyniły się do rozpoznania i poprawy właściwości pojazdów, a także były podstawą do wyznaczenia kierunków modernizacji i rozwoju konstrukcji pojazdów. Poruszająca te zagadnienia książka może stanowić „przewodnik” dla osób, które zaczynają swoje działania w dziedzinie stateczności i kierowalności pojazdów samochodowych, jak również dla tych, którzy posiadają już określoną wiedzę i doświadczenie w tym obszarze. Autorzy pracy od wielu lat zajmują się problematyką kierowalności i stateczności, zarówno pod kątem naukowej analizy, jak i badawczej praktyki. Oddając do rąk Czytelników tę pracę, chcą podzielić się swoim doświadczeniem i przekazać wiedzę w syntetycznej, użytecznej formie.
"Autorzy monografii przedstawili w wyczerpujący sposób koncepcję systemowego ujęcia problematyki kierowalności, zwrotności i stateczności pojazdów samochodowych. Najważniejsze przedstawione w pracy zagadnienia uporządkowane są zgodnie z wymogami systemu człowiek–pojazd–otoczenie i dotyczą podstawowych cech charakteryzujących bezpieczeństwo aktywne pojazdu oraz właściwości eksploatacyjne. Przedstawiona jest zarówno metodyka badań, kryteria oceny, jak też ważne. z punktu widzenia praktyki, wybrane zagadnienia takie jak: wysiłek kierowania, czy awaryjne stany ogumienia pojazdu.
Autorzy tej pracy od wielu lat zajmują się problematyką kierowalności i stateczności pojazdów. Zaprezentowane przez nich przykłady wyników badań drogowych rzeczywistych pojazdów samochodowych są cenne z punktu widzenia badań praktycznych i posiadają duży walor poznawczy. Dlatego informacje zawarte w monografii zainteresują zarówno czytelników, którzy dopiero zapoznają się z tą problematyką jak też tymi, którzy posiadają już pewną wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie."
Prof. dr hab. Inż. Jerzy Wicher
"Wybór zakresu tematycznego oceniam jako trafny, a proporcje pomiędzy poszczególnymi tematami nie budzą większych zastrzeżeń. Autorzy prowadzą klarowny wywód rozpoczynający się od przedstawienia pojęć podstawowych, krótkiego rysu historycznego rozwoju kierowalności i stateczności pojazdów samochodowych, podania definicji kierowalności, stateczności i zwrotności oraz określenia głównych parametrów określających kinematykę ruchu samochodu. Po tej części wstępnej następuje opis i analiza metodyki badań i kryteriów oceny cech będących tematem książki. Końcowa część pracy – to przykłady eksperymentalnych badań kierowalności i stateczności różnych rodzajów pojazdów samochodowych (osobowych, ciężarowych, autobusów i pojazdów specjalnych).
Taka kompleksowość ujęcia tematu powoduje, że zgodnie z zamiarem Autorów opracowanie jest dobrym „przewodnikiem dla osób, które zaczynają swoje działania w dziedzinie stateczności i kierowalności pojazdów samochodowych, jak również dla tych, którzy posiadają już określoną wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie”."
Prof. dr hab. inż. Tomasz Lech Stańczyk

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Dariusz Więckowski

Prof. nzw. dr hab. inż. Dariusz Więckowski, pracownik Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji na stanowisku Profesora PIMOT. Absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, specjalność: Samochody i Ciągniki. W 2007 roku obronił doktorat na Politechnice Świętokrzyskiej – Wydział Mechatroniki i Budowy Maszyn, a w 2014 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej. Wykładowca na Wydziale Mechatroniki i Budowy Maszyn Politechniki Świętokrzyskiej. Opublikował ponad 100 prac w czasopismach krajowych i zagranicznych z zakresu dynamiki ruchu samochodu. Jest autorem oraz współautorem licznych opracowań dla przemysłu. Ma wieloletnie doświadczenie w badaniach stanowiskowych i trakcyjnych pojazdów samochodowych.

Wiesław Pieniążek

Dr inż. Wiesław Pieniążek, absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej, specjalność: Samochody i Ciągniki oraz Międzywydziałowego Studium Doktoranckiego „Mechanika Stosowana”. Po uzyskaniu stopnia doktora pracował w Zespole Problemowym ds. Eksploatacji i Budowy Kolei ówczesnej Południowej Dyrekcji Kolei Państwowych, a następnie w Instytucie Organizacji i Techniki Ruchu Kolejowego na istniejącym wówczas Wydziale Transportu Politechniki Krakowskiej. Od 1983 roku, do przejścia na emeryturę, pracował jako adiunkt w Zakładzie Budowy Samochodów Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej, zajmując się dydaktyką i, w szczególności, badaniami eks-perymentalnymi samochodów w zakresie stateczności i kierowalności. Był także wie¬loletnim wykładowcą Studium Podyplomowego „Ekspertyza Wypadku Drogowego”, prowadzonym na Wydziale Mechanicznym wspólnie z Instytutem Ekspertyz Sądowych w Krakowie. Opublikował blisko 200 prac z dziedziny eksperymentalnej dynamiki poprzecznej samochodów, w czasopismach krajowych i zagranicznych.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!