Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Repetytoria do egzaminów szkolnych »
MENU


Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. Diagnozowanie i pokonywanie(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2017

  • Autor: Agnieszka Szplit

  • Wydawca: Uniwersytet Jana Kochanowskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
15,99
Cena zawiera podatek VAT.
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Bariery psychiczne uczniów w procesie uczenia się języka angielskiego. Diagnozowanie i pokonywanie

Występowanie barier psychicznych jest jednym z tych problemów, z którymi nauczyciel spotyka się każdego dnia. Książka niniejsza oparta jest na wieloletnich obserwacjach autorki. Mimo zwiększonego zainteresowania tematyką barier psychicznych w nauczaniu języków obcych nadal brak jest informacji, które pozwalałyby przeciwdziałać ich powstawaniu lub ograniczyć ich negatywny wpływ na proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Świadomość istnienia barier psychicznych, których rola niestety bywa przez nauczycieli niezauważana, ma znaczenie również z punktu widzenia jak najpełniejszego rozwoju umiejętności językowych uczniów. Zrozumienie jak przebiega proces uczenia się języka obcego i namysł nad barierami psychicznymi pojawiającymi się u uczniów wzbogaci wiedzę i wskaże twórczym nauczycielom kierunki poszukiwań własnych sposobów na pokonywanie przeszkód. Książka ta może zachęcić psychologów, pedagogów oraz nauczycieli do podjęcia jeszcze większego trudu planowania procesu nauczania - uczenia się w taki sposób, aby ograniczyć działanie barier psychicznych i umożliwić uczniom pełne wykorzystanie ich potencjału. Książka adresowana jest głównie do naukowców i badaczy. Nie zawiera wskazówek metodycznych i nie jest przewodnikiem dla nauczycieli, natomiast wskazuje, w jaki sposób można wplatać techniki w proces nauczania dostosowując je do programu nauczania, i zakresu tematycznego realizowanego na podstawie określonego podręcznika.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści
Wstęp 								 	9
Rozdział I. Bariery psychiczne uczniów 			 	13
1. Definicje i rodzaje barier 					 	13
2. Charakterystyka barier psychicznych 				 	19
2.1. Bariery percepcyjne 							19
2.2. Bariery umysłowe 						 	22
2.3. Bariery emocjonalno-motywacyjne 				 	24
2.4. Bariery osobowościowe 					 	28
3. Przykłady barier psychicznych uświadamianych przez uczniów 		30
3.1. Napięcie emocjonalne wywołane porażką 			 	31
3.2. Błędne nastawienie względem procesu uczenia się języka
i nieświadomość istnienia barier psychicznych 			 	33
3.3. Zbyt silny konformizm jednostki 				 	34
3.4. Wstyd przeżywany w związku z sytuacją oceniania i obserwowania
przez innych 							 	34
3.5. Zaniżona samoocena i brak pewności siebie 			 	36
3.6. Schematyzm postrzegania i sztywność myślenia 		 	38
3.7. Nadmierna samokontrola 					 	41
3.8. Brak odwagi podejmowania ryzyka 				 	43
3.9. Niska motywacja poznawcza – brak ciekawości poznawczej 		45
3.10. Brak umiejętności interpersonalnych 					48
4. Mechanizmy tworzenia barier psychicznych 				50
4.1. Barierotwórczy charakter kształcenia szkolnego			 	50
4.2. Charakterystyka mechanizmów barierotwórczych w szkole 	 	54
5. Metody przezwyciężania barier psychicznych 				68
5.1. Burza mózgów 						 	68
5.2. Twórcze rozwiązywanie problemów 				 	74
5.2.1. Analiza morfologiczna 					 	76
5.2.2. Synektyka 							 	78
5.2.3. Inne metody pobudzania rozwoju dyspozycji twórczych 		79
5.3. Treningi twórczości 						 	82
5.4. Budzenie i rozwijanie ciekawości 				 	89
5.5. Radzenie sobie ze stresem 					 	93
5.6. Sugestopedia 						 	94
Rozdział II. Metodologia badań własnych 				97
1. Cele i zadania badań 						 	97
2. Problemy i hipotezy badawcze 						98
3. Etapy badań 							 	100
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 				 	100
4.1. Badania diagnostyczne 					 	102
4.1.1. Wykorzystane metody i techniki badawcze 			 	102
4.1.2. Opis narzędzi badawczych 					 	103
4.2. Badania eksperymentalne 						103
4.2.1. Charakterystyka modelu eksperymentalnego 				103
4.2.2. Opis narzędzi badawczych 					 	107
5. Zmienne i wskaźniki 						 	108
6. Charakterystyka badanych grup 					 	109
7. Zastosowane statystyki 						 	110
7.1. Sprawdzenie rzetelności testu Q1/Q2 				 	110
7.2. Analizy statystyczne służące do opisu wyników badań
terapeutycznych 							 	112
8. Charakterystyka zajęć abarietycznych w grupie eksperymentalnej 	 	113
Rozdział III. Diagnoza i pokonywanie barier psychicznych uczniów 	127
1. Diagnozowanie barier psychicznych 				 	127
2. Bariery psychiczne w procesie dydaktycznym 			 	141
3. Bariery psychiczne w procesie nauczania – uczenia się języka
angielskiego 							 	146
4. Pokonywanie i osłabianie barier psychicznych 				149
4.1. Bariery psychiczne w grupie kontrolnej 			 	150
4.2. Charakterystyka zmian w grupie eksperymentalnej 		 	151
4.3. Pokonywanie i osłabianie wybranych barier psychicznych 	 	155
4.3.1. Lęk przed byciem ocenianym i obawa przed 			 	155
4.3.2. Brak pewności siebie					 	158
4.3.3. Nadmierna samokontrola i tendencja do stałego oceniania się 	 	160
4.3.4. Brak odwagi podejmowania ryzyka 					163
4.3.5. Brak ciekawości poznawczej 					166
4.3.6. Myślenie schematyczne 					 	170
4.3.7. Brak umiejętności interpersonalnych 				 	172
5. Możliwości pokonywania i osłabiania barier psychicznych uczniów
w procesie nauczania języka angielskiego 					176
Aneks 1. Kwestionariusz BPU 					 	179
Aneks 2. Arkusz obserwacyjny 					 	181
Aneks 3. Kwestionariusz Q1/Q2 					 	183
Bibliografia 							 	185
Spis rycin 							 	197
Spis tabel 							 	199
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

10,00 zł

Samouczek języka angielskiego dla średnio zaawansowanych

Podręcznik do samodzielnej nauki języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą porozmawiać po angielsku na aktualne tematy, studentów uczęszczających na lektoraty z języka angielskiego, pr...

Gramatyka angielska dla zaawansowanych

Książka ta stanowi połączenie kompendium wiedzy o zaawansowanej gramatyce języka angielskiego oraz zbioru ćwiczeń umożliwiających praktyczne zastosowanie nabytej wiedzy, a także sprawdzenie stopnia zaawansowania oraz postępu. Zakres materiału wyselekcj...
28,00 zł

Proces diabła

Wstrząsający thriller ukazujący mroczną stronę ludzkiego umysłu. Morderca zwany Rzeźnikiem Niewiniątek kilka lat temu siał terror na ulicach Krakowa. Sprawił, że ulice opustoszały, a dziewczyny bały się zostawać same w domach. Rozpętał chaos, któ...
19,68 zł

Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją

Książka przybliża przyczyny niepowodzeń dzieci i młodzieży w uczeniu się języka polskiego i języków obcych oraz pokazuje możliwości skutecznego przezwyciężania specyficznych trudności w zakresie poprawnej pisowni. Publikacja jest skierowana do p...
5,00 zł

Zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego w warunkach gospodarki rynkowej - Anna Rogacka-Łukasik: Outsourcing w procesie świadczenia usług społecznych jako forma zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego

Zgodnie z art. 20 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów stanowi podstawę ustroju gospodarczeg...
39,90 zł

Siódma funkcja języka

Filozoficzna bomba, semiologiczna petarda, językowy majstersztyk. Po prostu thriller intelektualny. Powieść spiskowa z wielkimi filozofami i semiologami w rolach głównych. 25 lutego 1980 roku Roland Barthes, czołowy francuski intelektualista i t...
17,90 zł

Efektywne planowanie procesu wytwórczego - Heijunka i Bęben-Bufor-Lina

Kluczowymi czynnikami dla rozwiązywania problemów związanych z efektywnością firmy są równoważenie produkcji (Heijunka) oraz zarządzanie nią w miejscu stanowiącym wąskie gardło systemu. Lektura poradnika pozwoli Ci znaleźć odpowiedzi na m...
28,80 zł

Opowieści z angielskiego dworu. Karol

Pierwsza część trylogii przedstawia początki skomplikowanego związku księcia Walii z dwiema najważniejszymi kobietami jego życia, Dianą Spencer i Camillą Shand. Akcja powieści osadzonej w sytuacji społeczno-politycznej Wielkiej Brytanii i Europy zaczyn...

Partnerstwo publiczno-prywatne. Przesłanki, możliwości, bariery. Rozdział 3. Strony uczestniczące w projektach partnerstwa publiczno-prywatnego

W pracy przedstawiono główne zagadnienia związane z organizowaniem i prowadzeniem przedsięwzięć partnerstwa publiczno-prywatnego, zwracając szczególną uwagę na konieczność ich zabezpieczenia przed wystąpieniem skutków wynikających ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!