Boundless Scotland: Space in Contemporary Scottish Fiction
Publikacja porusza temat przestrzeni we współczesnej prozie szkockiej. Specyficzna polityczna sytuacja Szkocji – naród bez niepodległego kraju – determinuje kształt literacki wielu utworów, zaś położenie geograficzne na tysiącu wysepek powoduje rozproszenie tożsamości narodowej. Dodatkowo mnogość języków – oprócz szkockiej odmiany angielskiego można wyróżnić język scots i gaelicki wraz z licznymi dialektami – sprawia, że przestrzeń stanowi niezwykle istotne zagadnienie. W swych książkach pisarze często podejmują temat kontestowanych przestrzeni płci, języka czy tożsamości indywidualnej.
- Kategorie:
- Redakcja: Monika Szuba
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7865-326-4
- Liczba stron: 216
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Acknowledgements 9 Carla Sassi (University of Verona, Italy). Foreword 11 Alan Riach (University of Glasgow, Scotland). Boundless Scotland: An Introduction 13 LOCAL SPATIALITIES 17 David Malcolm (University of Gdańsk, Poland). Local Universes: Space in Robin Jenkins’s The Cone-Gatherers and James Kennaway’s Tunes of Glory 19 Aniela Korzeniowska (University of Warsaw, Poland). Boundless Scotland but Binding Spaces: Mo said she was quirky by James Kelman 33 Caroline Jones (University of Salford, United Kingdom) Mapping Edinburgh 45 LIMINAL SPACES. PASSABLE BOUNDARIES 59 Pilar Sánchez Calle (University of Jaén, Spain). Female Identities and Personal Space in Blood by Janice Galloway 61 Jane Stedman (University of Manchester, United Kingdom). “An annexe of nowhere”: Overspill Identity in Janice Galloway’s The Trick is to Keep Breathing (1989) 77 SPACES OF THE SELF 91 Dominika Lewandowska-Rodak (Independent Scholar) The Self and the City in Modern Scottish Fiction. A Study of James Kelman’s How Late It Was, How Late, Alasdair Gray’s Lanark: A Life in Four Books and Iain Banks’s The Bridge 93 Jessica Aliaga Lavrijsen (Centro Universitario de la Defensa Zaragoza, Spain). Landscapes of the Mind: Spaces for the Dialogical Self in The Other McCoy 111 BETWEEN MODES 135 Halszka Leleń (University of Warmia and Mazury, Poland). Semiotics of Archipelago in George Mackay Brown’s Narratives 137 Robin M.J. MacKenzie (University of St Andrews, Scotland). “A Swithering of Modes”: Realist and Non-Realist Space in the Fiction of Christopher Whyte 155 FUTURE SPACES 175 Karol Jaroszewski (University of Gdańsk, Poland). The Outer and the Inner: Space in the Works of Contemporary Scottish Science Fiction Writers 177 Katarzyna Pisarska (Maria Curie-Skłodowska University, Poland). Liminal Spatialities: Visions of Scotland in Matthew Fitt’s But n Ben A-Go-Go 189 Contributors 213