MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Budowanie marki w wirtualnych społecznościach. Wybrane przykłady z branży gier wideo

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Częstochowa, 2021

  • Autor: Maciej D. Sobociński

  • Wydawca: Politechnika Częstochowska

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 14,79 zł
13,31
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Budowanie marki w wirtualnych społecznościach. Wybrane przykłady z branży gier wideo

Wirtualne społeczności stanowią istotny element w branży gier wideo, a te, same w sobie, mogą stanowić dla nich „platformę”. Na przestrzeni lat znaczenie wirtualnych społeczności w branży było coraz bardziej dostrzegalne: tworzono wirtualne fankluby, fora, na których omawiano tematy związane z grami, wymieniano się poradami i doświadczeniami. Dzisiejsze tytuły, oprócz rywalizacji i kooperacji graczy, umożliwiają dzielenie się różnymi rodzajami treści ze znajomymi, a funkcje społecznościowe stanowią integralny element współczesnych konsol.

Głównym celem publikacji jest opracowanie modelu zaangażowania wirtualnych społeczności w proces budowania marki w branży gier wideo.

Dokonano analizy genezy zjawiska marki, a także zestawienia jej definicji. Przeprowadzono analizę literatury reprezentującej kolejne perspektywy badawcze ukierunkowane na markę. Podjęto rozważania nad rozróżnieniem pojęć tworzenia, kształtowania i budowania marki, a także zarządzania marką w kontekście kapitału marki.

Omówiono zjawisko wirtualnych społeczności marki. Przeanalizowano ewolucję pojęcia społeczności, a także kategorię społeczności konsumpcji i społeczności marki. Rozpatrzono rozwój zjawiska społeczności wirtualnych w perspektywie ideologii Web 2.0. Omówiono również wskazywane w literaturze obszary oddziaływania poszczególnych rodzajów społeczności na funkcjonowanie przedsiębiorstw.

Scharakteryzowano branżę gier wideo, głównie w oparciu o dane wtórne pochodzące z raportów i opracowań analityków rynku, a także literaturę branżową. Przedstawiono strukturę branży oraz omówiono tradycyjny układ relacji między podmiotami w niej działającymi, jak również główne zmiany, jakie wystąpiły w branży w ostatnich latach, i potencjalne kierunki jej rozwoju.

Zaprezentowano przebieg konstrukcji modelu zaangażowania wirtualnych społeczności w proces budowania marki.

Praca w podsumowaniu zawiera streszczenie przebiegu przeprowadzonych na potrzeby pracy badań, a także najważniejsze wnioski i spostrzeżenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie

Rozdział 1
Podstawy teoretyczne budowania marki
1.1. Geneza i znaczenie marki
1.2. Ewolucja perspektyw badawczych wobec marki
1.3. Budowanie marki i jej elementów

Rozdział 2
Zjawisko wirtualnych społeczności marki
2.1. Od społeczności lokalnych do społeczności marki
2.2. Społeczności wirtualne
2.3. Rozwój wirtualnych społeczności w obliczu Web 2.0
2.4. Typologia wirtualnych społeczności
2.5. Znaczenie wirtualnych społeczności dla przedsiębiorstw

Rozdział 3
Ogólna charakterystyka branży gier wideo
3.1. Struktura branży gier wideo
3.1.1. Wartość rynku
3.1.2. Demografia odbiorców
3.1.3. Segmentacja technologiczna
3.2. Funkcjonowanie marek w branży
3.3. Główne zmiany i kierunki rozwoju w branży

Rozdział 4
Model zaangażowania wirtualnych społeczności w budowaniu marki 
4.1. Podejście badawcze i metodologia
4.1.1. Założenia modelowe
4.1.2. Metodologia badań 
4.1.3. Dobór badanych społeczności
4.2. Obserwacje z badań jakościowych
4.2.1. Struktura społeczności
4.2.2. Aktywność użytkowników i moderacja
4.2.3. Promowanie uczestnictwa
4.2.4. Wsparcie techniczne i informacje zwrotne od konsumentów
4.2.5. Zawartość tworzona przez użytkowników
4.3. Konstrukcja modelu

Podsumowanie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

8,01 zł
8,90 zł

Bully: Scholarship Edition - poradnik do gry

Poradnik poświęcony grze „Bully: Scholarship Edition” zawiera informacje wprowadzające w realia rozgrywki, faktyczne rozwiązanie gry, czyli opis każdej napotkanej w grze misji, opis przedmiotów szkolnych, a także przepis na 100% ukoń...
7,11 zł
7,90 zł

Mortyr III: Akcje Dywersyjne - poradnik do gry

Mortyr 3 sprawia Ci problemy? Nie potrafisz sobie poradzić z jakimś fragmentem? Niezidentyfikowany przeciwnik wciąż Cię zabija i musisz zaczynać zabawę od ostatniego punktu zapisu? W takim razie ten poradnik jest dla Ciebie! Mortyr III: Akcje Dyw...
12,77 zł
14,19 zł

Wędrówki po wybranych szlakach kulturowych ziemi przemyskiej

Książka nakreśla ogólnie historię terenów objętych obecnie administracją przez powiat ziemski i grodzki w Przemyślu. W sposób skrótowy opowiada o dziejach tej ziemi na przestrzeni wieków. Autorzy mają nadzieję, że lek...
18,92 zł
22,00 zł

Wybrane problemy wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw

Niniejsza monografia jest poświęcona problematyce wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. Celem monografii jest przedstawienie koncepcji teoretycznych i doświadczeń empirycznych dotyczących wzrostu innowacyjności i konkurencyjności p...
7,11 zł
7,90 zł

Battleline: Steel Warfare - poradnik do gry

Poradnik do gry Battleline: Steel Warfare to szczegółowe kompendium wiedzy na temat wszelkich istotnych aspektów rozgrywki sieciowej, w której przyjdzie nam wziąć udział po sięgnięciu po ten tytuł. Czytelnicy znajdą w niniejszej pu...
14,36 zł
16,70 zł

Wybrane pisma psychologiczne. Tom 1. Psychologia deskryptywna i psychoanaliza

Pierwszy tom zbioru prac wybranych Stefana Baleya dotyczy psychologii deskryptywnej (m.in. uczuć przekonaniowych i przedstawieniowych) oraz psychoanalizy (m.in. psychologicznych uwarunkowań twórczości Szewczenki, Słowackiego i Żeromskiego). Dwut...
7,09 zł
7,88 zł

Devil May Cry 3: Dante's Awakening - poradnik do gry

Poradnik do gry Devil May Cry 3: Dante's Awakening zawiera szczegółowe informacje dotyczące stylów walki, broni białej i palnej oraz umiejętność, które możesz zdobyć podczas przechodzenia gry, oraz opis wszystkich misji łącznie z s...
15,60 zł
20,00 zł

NATO poprzez pryzmat wybranych teorii geopolitycznych

Monografia stanowi zwieńczenie rocznych badań nad miejscem Organizacji Paktu Północnoatlantyckiego w stosunkach międzynarodowych w oparciu o wybrane teorie geopolityczne. Praca stanowi przedstawienie historii NATO, od momentu powstania, po najwa...
32,25 zł
43,00 zł

Podstawy ochrony prawnej konsumenta. Przepisy i przykłady

Książka „Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowsze kompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacji wymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania....

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!