MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Innowacje społeczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami komercyjnymi

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Częstochowa, 2021

  • Autor: Aleksander Pabian

  • Wydawca: Politechnika Częstochowska

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 22,23 zł
20,01
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Innowacje społeczne w zarządzaniu przedsiębiorstwami komercyjnymi

Współczesnym przedsiębiorstwom przychodzi działać w coraz bardziej złożonych warunkach, w świecie zmienności i niepewności, natłoku danych i informacji, nieprzewidywalności zjawisk (co najlepiej pokazała pandemia COVID-19), a także dynamizmu procesów społeczno-ekonomicznych oraz silnej konkurencji. Niestabilność i nieprzewidywalność to główne cechy współczesnego otoczenia.

Ważnym czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw, regionów i gospodarek w obecnych warunkach jest innowacyjność. Dla wielu polskich przedsiębiorstw staje się ona warunkiem sine qua non poprawy bądź wręcz utrzymania pozycji rynkowej. W dzisiejszych czasach troska o interesy ekonomiczne musi być powiązana z dbałością o przestrzeganie etycznych zasad odpowiedzialności względem społeczeństwa. Jednocześnie procesy działalności innowacyjnej, w szczególności te nakierowane na społeczeństwo, pozostają nadal niewystarczająco zoperacjonalizowane i podbudowane metodologicznie, zwłaszcza w kontekście decyzyjnym.

Podstawowym celem monografii jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad złożoną problematyką innowacji społecznych w zrównoważonym rozwoju organizacji na przykładzie przedsiębiorstw działających na obszarze województwa śląskiego. Monografia podzielona jest na dwie zasadnicze części. Pierwsza posiada charakter teoretyczny, druga integruje w sobie cechy wywodu teoretycznego oraz praktycznego, posiada także walor ilustrujący, szkoleniowy i inspirujący. Służy zrozumieniu okoliczności i ścieżek decyzyjnych w konkretnych przedsiębiorstwach i w określonych okolicznościach. Dzięki analogii część ta może zainspirować Czytelników do zaprojektowania ich własnych działań. Książka pozwoli mniej doświadczonym menedżerom zrozumieć istotę i docenić rolę innowacji społecznych, zaś doświadczonych praktyków zmobilizuje do prowadzenia odpowiedzialnej działalności gospodarczej oraz poszukiwania dalszych rozwiązań zarządczych, które będą korzystne zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczeństwa.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp

Rozdział 1
Innowacja jako podstawa działań przedsiębiorczych we współczesnych przedsiębiorstwach komercyjnych
1.1. Eksplikacja pojęcia „innowacja”
1.2. Źródła innowacji
1.3. Rodzaje innowacji
1.4. Cele aktywności przedsiębiorstw komercyjnych tworzących innowacje
1.5. Proces generowania innowacji w przedsiębiorstwach komercyjnych

Rozdział 2
Innowacje w strategicznej orientacji przedsiębiorstw komercyjnych
2.1. Zarządzanie innowacjami z perspektywy funkcji kierowniczych
2.2. Interesariusze przedsiębiorstwa innowacyjnego
2.3. Innowacyjne strategie a strategie innowacji
2.4. Tworzenie i wdrażanie strategii innowacji
2.5. Marketingowe aspekty zarządzania innowacjami
2.6. Kulturowe i organizacyjne uwarunkowania innowacyjności

Rozdział 3
Otoczenie społeczne a innowacyjność przedsiębiorstw komercyjnych
3.1. Innowacje społeczne przedsiębiorstw komercyjnych jako szczególny rodzaj działalności twórczej
3.2. Innowacje społeczne w koncepcjach zrównoważonego rozwoju i corporate social responsibility
3.3. Zagrożenia społeczne i ekologiczne jako przesłanka tworzenia innowacji społecznych
3.4. Znaczenie innowacji społecznych dla przedsiębiorstw komercyjnych i otoczenia
3.5. Doświadczenia przedsiębiorstw komercyjnych województwa śląskiego w tworzeniu i wdrażaniu innowacji społecznych

Rozdział 4
Plan badań własnych dotyczących innowacyjności społecznej przedsiębiorstw komercyjnych
4.1. Kierunki badań własnych wraz z uzasadnieniem
4.2. Badanie preliminarne
4.3. Cel, problem badawczy i tezy pracy
4.4. Metodologia badań własnych
4.5. Charakterystyka obszaru badań
4.6. Dobór i charakterystyka respondentów oraz badania pilotażowe

Rozdział 5
Wyniki badań empirycznych
5.1. Problemy społeczne województwa śląskiego i udział przedsiębiorstw komercyjnych w ich rozwiązywaniu w opinii respondentów
5.2. Wpływ innowacji społecznych na efekty działalności i wizerunek przedsiębiorstw komercyjnych
5.3. Autorski model zarządzania działalnością społeczną w przedsiębiorstwach komercyjnych
5.4. Weryfikacja hipotez, wnioski końcowe oraz kierunki dalszych badań

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Spis fotografii
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

28,80 zł
32,00 zł

Społeczne funkcje edukacji. Spojrzenie interdyscyplinarne

Tematyka przedkładanej monografii dotyczy trzech różnych zagadnień związanych z polskim systemem szkolnictwa, których wspólnym mianownikiem jest edukacja. Autorzy odnieśli proces edukacyjny do poziomu szkolnictwa obowiązkowego, ksz...
12,04 zł
14,00 zł

Technologie informatyczne w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji

Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający w zagadnienia zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji oraz aktualnych relacji pomiędzy nim a technologiami informatycznymi. Kolejne rozdziały mają podobn...
28,38 zł
33,00 zł

Model dojrzałości zarządzania ryzykiem w publicznym zarządzaniu kryzysowym

Monografia stanowi podsumowanie prac przeprowadzonych przez autorkę w zakresie możliwości badania dojrzałości jednostek administracji publicznej na poziomie gminnym do prowadzenia działalności związanej z zarządzaniem ryzykiem. Efektem tych prac jest a...
98,10 zł
109,00 zł

Jakość życia a wsparcie społeczne osób cierpiących na padaczkę

Monografia zawiera ocenę jakości życia oraz ustalenie zależności między jakością życia a poziomem wsparcia społecznego osób chorych na padaczkę. Analizuje padaczkę w aspekcie klinicznym, definiując pojęcie padaczki i omawiając jej leczenie. Konc...
33,54 zł
39,00 zł

Społeczne piętno eurosieroctwa

Włączenie Polski do struktur Unii Europejskiej stało się bezpośrednim i/lub pośrednim źródłem wielu zmian w zakresie mobilności Polaków. Używanie terminu „eurosierota” wobec dzieci euroemigrantów może pełnić funkcję ...
41,25 zł
55,00 zł

Innowacje w turystyce. Regionalna przestrzeń współpracy w makroregionie południowym Polski

We wzroście atrakcyjności turystycznej Polski najważniejszym aktualnie wyzwaniem jest innowacyjność produktów i firm turystycznych kształtowanej we współpracujących regionach. Książka Innowacje w turystyce adresowana jest do akademik&oacu...
18,92 zł
22,00 zł

W kręgu kultury i języka. Innowacje w nauczaniu i promocji języka polskiego jako obcego

Monografia stanowi zbiór prac powstałych w ramach realizacji projektu „Dni Języka Polskiego w Kaliningradzie. W kręgu sztuki i filozofii”. Interdyscyplinarny charakter przedsięwzięcia znalazł odbicie w wieloaspektowości problematyki ...
48,60 zł
54,00 zł

ZARZĄDZANIE INNOWACJĄ W OTOCZENIU ORGANIZACYJNYM KONKURENCYJNOŚĆ – RÓŻNORODNOŚĆ – MEGATRENDY- BEZPIECZEŃSTWO

Dynamiczne zmiany zachodzące na globalnym rynku powodują zmianę oczekiwań klientów nowej generacji, globalizacja rynków zbytu, jak również integracja Polski z UniąEuropejską. Zmiany te poprzedzone są szybkimi postępami techni...
14,70 zł
21,00 zł

Niedokończone tożsamości społeczne - szkice socjologiczne

Niniejsza monografia to efekt rozważań pracowników Zakładu Socjologii Polityki Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz zaproszonych gości nad kwestią przemian zachodzących w obrębie tożsamości nie tylko jednostkowej, ale ta...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!