Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU

Cyberplemiona

Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 59,00 zł
47,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,80 zł
Stan magazynowy:Duża ilość
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
Od 200 zł paczki dostarczamy GRATIS!

Płatność elektroniczna (PayU, BLIK, Masterpass)
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
5,99 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
9,99 zł
Kurier pocztowy
11,99 zł
Paczkomaty InPost
11,99 zł
Kurier
16,99 zł
Odbiór w księgarni PWN (tylko PayU i BLIK)
GRATIS!
Płatność za pobraniem
Poczta Polska - odbiór w punkcie
12,99 zł
Kurier pocztowy
14,99 zł
Kurier
19,99 zł

Cyberplemiona

Internet zrewolucjonizował życie społeczne i polityczne, wywracając do góry nogami dotychczasowe zasady prowadzenia kampanii i docierania do poszczególnych grup głosujących. Wybory ostatnich kilku lat na całym świecie pokazały, że media społecznościowe to nie tylko egalitarny przekaz, możliwość komunikacji z politykami i szansa na odejście od kierowanego jednostronnie przekazu radiowego czy telewizyjnego. Głośna sprawa Cambridge Analytica i prowadzona od czasu Brexitu wojna z fake newsami ujawniły również ciemną stronę życia politycznego na Facebooku.

W najnowszej książce Paweł Matuszewski przygląda się ostatnim wyborom parlamentarnym w Polsce oraz sposobowi prowadzenia kampanii na Facebooku. Na podstawie klasycznych oraz współczesnych teorii badań społecznych socjolog stara się uchwycić nowe zjawiska zachodzące w Internecie między wyborcami, politykami i partiami. By tego dokonać, wykorzystuje konstrukt cyberplemion – wyizolowanych wspólnot, istniejących wyłącznie w świecie cyfrowym, między którymi zachodzą najróżniejsze relacje: od rzadko spotykanych i ściśle uwarunkowanych migracji do znacznie powszechniejszych otwartych konfliktów i sporów.

Cyberplemiona to jedna z pierwszych książek w Polsce, która Facebooka traktuje jako obszar badawczy a za przedmiot badań obiera sobie aktywność potencjalnych wyborców i zwolenników konkretnych partii politycznych. Opierając się na dokładnych analizach wykonanych przy pomocy autorskich narzędzi, Matuszewski opisuje m.in. zjawisko polaryzacji przekonań, której źródłem są określone sposoby zdobywania informacji oraz reakcje społeczne innych użytkowników. Autor przygląda się również pozornej różnorodności danych, stanowisk oraz informacji, którą miały gwarantować media społecznościowe. Na podstawie setek tysięcy zebranych komentarzy i wypowiedzi charakteryzuje przekonania popleczników partii politycznych w kluczowych dla nich kwestiach ekonomicznych i społecznych.


Praca dr. Matuszewskiego zasługuje na uwagę z dwóch powodów. Po pierwsze łącząc teoretyczne podejście do pewnego specyficznego modelu interpretacyjnego z praktycznym wymiarem zjawiska politycznego, jakim jest kampania wyborcza, poprzez pryzmat jakim jest komunikacja społecznościowa, wypracowuje konstrukt socjopolitologiczny, który może być źródłem inspiracji do innych tego typu analiz. Po drugie praca ta jest konstrukcją interdyscyplinarną, stanowiącą połączenie elementów politologicznych z medioznawczymi, koncepcjami psychologicznymi z wątkami o charakterze socjologicznym, znajdującymi wyraz przede wszystkim w sferze wzorcowo przeprowadzonych badań empirycznych. Autor rozprawy doskonale zdaje sobie sprawę z tych wzajemnych zapożyczeń, traktując je jako wartościowy wkład z każdej z tych dyscyplin w wypracowanie metody analizy zjawiska do tej pory niezbadanego i nowatorskiego.
prof. Stanisław Mock, Collegium Civitas
Na polskim rynku wydawniczym jest pierwszą tak obszernie i kompleksowo udokumentowaną pracą reprezentującą podejście socjologii analitycznej w zakresie analizy dyskursu politycznego w medium społecznościowym w trakcie wyborów parlamentarnych 2015 roku. W pełni oryginalny jest sposób pracy z danymi empirycznymi, których objętość i zakres w odniesieniu do roku wyborczego jest imponująco bezprecedensowy, stanowiąc wartość samą w sobie. Trzymając się określonego nurtu socjologii, autor zachował naukową bezstronność i skrupulatnie, sine ira et studio, weryfikował postawione hipotezy badawcze. Monografia trafia przede wszystkim w zainteresowania badaczy związków polityki i mediów, reprezentujących głównie dyscypliny nauk społecznych, jak politologia czy socjologia, ale także ma szansę być odebrana szerzej przez środowiska dziennikarzy i publicystów, analityków dyskursu medialnego, a nawet zainteresowanych świadomych wyborców i polityków pracujących ze swoim zapleczem eksperckim. Ze względu na bogaty zapis źródłowy i oprawę wizualną, umożliwiającą przystępną interpretację danych, książka posiada również walory dydaktyczne dla studentów.
dr hab. Michał Jacuński, Uniwersytet Wrocławski
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Paweł Matuszewski

Paweł Matuszewski - absolwent socjologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Doktorat z socjologii obronił w Collegium Civitas w Warszawie. Obecnie adiunkt w Katedrze Instytucji i Zachowań Politycznych oraz kierownik Zakładu Socjologii Polityki w Instytucie Politologii UKSW. Autor monografii „Logika przekonań społecznych” oraz kilkudziesięciu artykułów z zakresu socjologii polityki, socjologii internetu, socjologii opinii publicznej, socjologii gospodarki i metodologii badań społecznych. Członek kolegium redakcyjnego czasopisma „Politologia”, „Energetyka-Społeczeństwo-Polityka” oraz „Uniwersyteckiego Czasopisma Socjologicznego” a także przewodniczący Zarządu Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Socjologicznego.

    Polecamy

    Inne autora

    Recenzje

    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!