Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych
Książka "Day One Patch. Szkice z obszaru kultury gier komputerowych" powstała z potrzeby omówienia problematyki badania gier i wykazania ważnych tez. Autor porusza kluczowe, istotne dla tego zjawiska aspekty: czy gra komputerowa to przejaw sztuki?, jak plasuje się gra w kontekście kultury powszechnej i masowej?, czym jest gra i czynność grania dla gracza?, jakie kryteria spełniać muszą przedmiot (lub wytwór cyfrowy) i czynność używania go, aby nazwać je odpowiednio grą i graniem?
Autora interesują nie tylko gry jako artefakty "nowych mediów", ale także obcowanie z nimi, granie w nie. Podejście dwojakie - do przedmiotu i do czynności - otwiera przed Autorem i czytelnikiem nowe obszary badawcze (Z recenzji dr hab. inż. Piotra Szczuki, prof. Politechniki Gdańskiej)
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-7467-366-2
- ISBN druku: 978-83-7467-366-2
- Liczba stron: 134
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
INTRO zamiast wstępu 7 SZKIC I Kulturotwórcze znaczenie gier komputerowych a perspektywa pedagogiczna 13 Na straży światów z pikseli 14 Kultura cyfrowa a kultura szkolna 18 Rytualna produktywność vs (bez)produktywny rytuał 24 4xR 28 Gra jako PREtekst 34 Gra jako KONtekst 36 Gra jako PARAtekst 38 SZKIC II Proceduralne dzieła sztuki (nie)masowej 41 Mierny, bierny, ale wierny 43 Sztuka Kant…owania 47 (Nie)wartościująca koncepcja sztuki 51 Względnie niewyrobiony użytkownik 54 SZKIC III Gry, zabawy i… koniki polne Możliwe defi nicje i znaczenia 63 Esencjalizm vs antyesencjalizm 67 „Świat jest wszystkim, co jest…” grą 81 Granie, odgrywanie, igranie…przegrywanie 86 (Nie)dozwolone środki użycia 97 Grać w grę 105 Konik Polny vs Crash Bandicoot 111 OUTRO zamiast zakończenia 121 Bibliografia 125