Dysleksja
Poradnik dla nauczycieli, wychowawców i rodziców. Ryzyko dysleksji można rozpoznać bardzo wcześnie! Jak rozpoznać ryzyko dysleksji? Dlaczego tak ważne jest wczesne rozpoznanie? Jak pomóc dziecku z dysleksją? O dysleksji wiemy wprawdzie coraz więcej, jednak wielu rodziców, a nawet nauczycieli, nie zdaje sobie sprawy z tego, że nierozpoznanie ryzyka tej dysfunkcji, i to już w „zerówce”, może mieć w przyszłości poważne konsekwencje. Wprawdzie na korygowanie tego typu zaburzeń nigdy nie jest za późno, ale wiadomo również, że im wcześniej zostanie podjęta terapia, tym lepsze będą jej wyniki. Jeśli nauczyciele skarżą się na Twoje dziecko, że jest krnąbrne, nie chce czytać i ma trudności z pisaniem, to nie czekaj, aż znienawidzi ono szkołę. Sprawdź, czy czasem przyczyną tych kłopotów nie jest „tajemnicza choroba”, zwana dysleksją.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-200-5859-8
- ISBN druku: 83-200-3296-2
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Co każdy powinien wiedzieć o dysleksji? 15 Dysleksja w światowych klasyfikacjach 31 Rola rodziny i „zerówki” w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania 35 Symptomatologia ryzyka dysleksji 65 Zaburzenia analizatora wzrokowego 84 Zaburzenia analizatora słuchowego 87 Zaburzenia analizatora kinestetyczno-ruchowego 92 Zaburzenia procesu lateralizacji i orientacji przestrzennej 95 Objawy zaburzeń koordynacji funkcji wzrokowych, ruchowych i słuchowych 107 Diagnostyka oraz terapia medyczna, pedagogiczna i psychologiczna 109 Postawy rodziców i nauczycieli wobec trudności dziecka w czytaniu i pisaniu 133 Dekalog dla rodziców dzieci z dysleksją 146 Rodzicu pamiętaj! 148 Drogowskazy wychodzenia z dysleksji 151 Polskie Towarzystwo Dysleksji 159 Oddziały Terenowe Polskiego Towarzystwa Dysleksji 162 Niepubliczne placówki diagnostyczno-terapeutyczne (niepubliczne poradnie i gabinety) rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji 166 Zamiast zakończenia - przykłady z życia wzięte 171 Książki, które mogą być przydatne w pomaganiu dziecku z trudnościami w mówieniu, czytaniu, pisaniu, a także matematyce 201 Aneks 207 Przykłady opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych o dysleksji 207 Akty prawne dotyczące dysleksji 215 Stanowisko MENiS w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach 217 Przykłady typowego pisma uczniów z dysleksją, dysgrafią i dysortografią 219