Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Dziecko z autyzmem z płytą CD(Miękka)

Wyzwalanie potencjału rozwojowego

5.00  [ 3 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Tańsza dostawa z tytułami PWN
Słowa kluczowe: dziecko autyzm psychologia rozwój

Dziecko z autyzmem z płytą CD

Praca ma charakter unikatowy. Zawiera konkretne wskazówki co do diagnozy psychopedagogicznej i pracy terapeutyczno-wychowawczej z małymi dziećmi z autyzmem. Szczególną wartością tego opracowania jest to, że mogą z niego korzystać zarówno studenci psychologii i studiów pokrewnych, jak i rodzice, nauczycielki przedszkoli i specjaliści, pracujący w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych. Praca stanowi konkretną pomoc dla wszystkich osób, borykających się z trudnościami rozumienia, współprzeżywania i korygowania zachowań dzieci autystycznych.

Książka przedstawia metodę wspomagania rozwoju dzieci stosowaną z sukcesem od 15 lat w Klubie Terapeutycznym dla Dzieci z Poważnymi Problemami Emocjonalnymi i ich Rodzin działającym przy Ośrodku Badań i Usług Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Program terapii opiera się na scenariuszach procedur terapeutycznych, pomagających kształtować podstawowe kompetencje społeczne u dzieci, umożliwiających budowanie relacji z innymi ludźmi. Metody postępowania zostały tak opracowane, by mogły je stosować osoby, także rodzice, bez specjalistycznego wykształcenia. Proponowane metody nie wymagają nakładów finansowych ani specjalistycznego sprzętu ? ?narzędziem? terapii są opiekunowie lub terapeuci. Do książki dołączono karty, które pomagają w diagnozie dziecka, zaplanowaniu najlepszego programu pracy z nim oraz w obserwacji postępów.

(Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kościelskiej)

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Hanna Olechnowicz

Psycholog kliniczny małego dziecka, autorka wielu prac z tego zakresu. Obecnie pracuje w Klubie dla Rodziców i Dzieci z Poważnymi Zaburzeniami Rozwojowymi Ośrodka Badań i Usług Psychologicznych przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym.

Główne prace: Choroba sieroca i autyzm. Terapia interakcji wiążących jako współprzeżywanie i obopólna gratyfikacja dziecka i dorosłego (w: Nowiny Psychologiczne 2005, nr 2); Dobre chwile z naszym dzieckiem. Zabawy sprzyjające rozwojowi charakteru (Warszawa 1997, WSiP); Drugie opowieści terapeutów (Warszawa 2000, WSiP); Jaskiniowcy zagubieni w XXI wieku. Praca terapeutyczna z małymi dziećmi (Warszawa 1999, WSiP); Kontakty twarzą w twarz dzieci autystycznych. Między lękiem i ucieczką a żywym głodem bliskości (w: Dziecko Autystyczne 2004); O chorobie sierocej małego dziecka (w: Materiały do nauczania psychologii, t. II, Warszawa 1966, PWN); Opowieści terapeutów (Warszawa 1997, WSiP); Pierwsze kroki wśród ludzi. Problemy wychowawcze najwcześniejszego dzieciństwa (Warszawa 1971, Nasza Księgarnia); Portrety psychologiczne dzieci upośledzonych umysłowo i wskazania do pracy wychowawczo-terapeutycznej (Warszawa 1991, WSPS); Spojrzenie na autyzm (w: M. Grodzka, Dziecko autystyczne. Dziennik terapeuty, Warszawa 2000, PWN); Stereotypowe ruchy wahadłowe u dzieci. Z badań nad zaburzeniami zachowania na podłożu niedojrzałości (Wrocław 1972, Ossolineum); U źródeł rozwoju dziecka. W wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego (Warszawa 1999, WSiP).

Seria PEDAGOGIKA SPECJALNA

59,00 zł

Blokada nerwów obwodowych w ortopedii z płytą DVD

Jest to unikatowa pozycja, w której zostały opisane najważniejsze bloki obwodowe mogące mieć zastosowanie w ortopedii i torakochirurgii. Bloki zostały uporządkowane od kończyny górnej do dolnej, począwszy od znieczuleń powyżej obojczyka, ...
78,00 zł

Algorytmy żywienia dzieci

Publikacja jest przeznaczona dla praktykujących dietetyków, pediatrów oraz wszystkich osób zainteresowanych problematyką żywienia, a także studentów medycyny i kierunków pokrewnych."W książce w ciekaw...
50,72 zł

Ciekawi świata Informatyka Podręcznik z płytą CD Zakres podstawowy

Podręcznik przeznaczony do kształcenia ogólnego do nauczania informatyki w szkole ponadgimnazjalnej.Numer dopuszczenia: 520/2012.Podręcznik inspirowany postacią Andre Geima Laureata Nagrody Nobla z 2010 roku.

Zarys dziejów chirurgii polskiej z płytą CD

Z przyjemnością oddajemy do rąk Czytelników publikację pt. "Zarys dziejów chirurgii polskiej" pod redakcją prof. Wojciecha Noszczyka. Redaktor i zarazem współautor, z zawodu chirurg, z zamiłowania humanista i historyk, po...

Dlaczego dzieci kłamią

Trudno w to uwierzyć, a jednak Paul Ekman, światowej sławy ekspert w dziedzinie wykrywania kłamstwa, przypadkiem dowiedział się… że został okłamany przez swojego 13-letniego wówczas syna, Toma. Wiadomość ta była szokująca zarówno dla Ekmana-oj...

1 kobieta, 4 dzieci, 0 kasy (prawie)

Petra van Laak żyje typowym rytmem klasy średniej: ma czwórkę dzieci, odnoszącego sukcesy męża, pomoc domową, mieszka w okazałej willi i uczestniczy w rautach, na których pojawia się sama śmietanka towarzyska. Bańka pryska z chwilą, gdy P...

Matematyka Zadania dla dzieci Poziom II

Obszerny zbiór edukacyjnych ćwiczeń, gier i łamigłówek matematycznych, które dzięki ciekawej i zabawnej formie zachęcą dziecko do nauki i samodzielnej pracy.

Rodzina i dziecko w zmieniającym się świecie

Dorobek historiografii polskiej skupionej na dziejach dziecka i dzieciństwa nadal jest niezadowalający. Świadczy o tym niedostatek, a niekiedy wręcz brak tej problematyki w syntetycznych opracowaniach, w tym również w podręcznikach historii wych...

Polska Mapy województw dla dzieci

Obrazkowy atlas Polski zabiera (nie tylko) dzieci w fascynującą podróż po najciekawszych i charakterystycznych miejscach poszczególnych województw.

Recenzje (1):

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Perełka na krajowym rynku wydawniczym dla terapeutów, nauczycieli, rodziców
i innych osób chcących zobaczyć dziecko mimo, że pod woalem zaburzeń autystycznego spektrum.

Publikacja zawiera dużą dawkę wiedzy merytoryczno-praktycznej.
Dowiadujemy się jak możemy spróbować „wejść” w tajemniczy świat dziecka autystycznego, jak je zrozumieć? Jak pomóc w osiąganiu sprawności, które bez wsparcia terapeutycznego są dla tych dzieci rozwojowo niedostępne.
Autorzy akcentują siłę sprawczą bezwzględnej akceptacji dziecka i stawianie czytelnych komunikatów w atmosferze bezpieczeństwa i partnerskich relacji może wyeliminować lęk u dzieci autystycznych. Relacja w warunkach bezpieczeństwa i bliskości „otwiera drogę do wzmacniania i rozszerzania zasobów rozwojowych”. Każde dziecko jest niepowtarzalną indywidualnością i posiada potencjał rozwojowy, tylko bazowanie na osiągnięciach dziecka zamiast skupiania się na jego niepowodzeniach pozwala „wejść w świat dziecka z autyzmem by wprowadzić je we wspólny świat relacji”.
Podstawą pracy z dzieckiem autystycznym musi być podążanie za inicjatywą dziecka
i modyfikowanie jego zachowań przez stawianie przed dzieckiem problemów możliwych do pokonania, stwarzanie możliwości sprawstwa daje dziecku radość z wspólnego przeżywania.
Każda istota ludzka ma swoje potrzeby a deprywacja potrzeb prowadzi do wycofywania się
z kontaktów, izolowania się i ucieczkę dziecka w świat autostymulacji. Blokada na doznania zewnętrzne i sztywne obrony percepcyjne uniemożliwiają dziecku poznawanie (uczenie się) przez korzystanie z doświadczeń innych ludzi. Wszystkie osoby z gatunku homo sapiens są wyposażone w „wrodzone programy zachowań więziotwórczych”. Nie ma żadnych dowodów na to , że nie posiadają ich dzieci autystyczne są one jednak często głęboko zablokowane
a jedynie specyficzna interwencja terapeutyczno-wychowawcza stwarza możliwości ich odblokowania.
W publikacji znajdziemy czytelne wskazówki praktyczne i konkretne ćwiczenia do pracy
z dzieckiem „głęboko niezrozumianym”. Ponadto czytelnik może skorzystać z doświadczeń terapeutów, którzy próbują zrozumieć niezrozumiane dzieci, by pomóc im w jak najlepszym
funkcjonowaniu w społeczeństwie.

Z poważaniem dla autorów

Ocena: