MENU

Dźwięk bez fikcji O radiowym reportażu artystycznym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Autor: Katarzyna Michalak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 89,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 44,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

53,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Dźwięk bez fikcji O radiowym reportażu artystycznym

Książka traktuje o fenomenie dźwięku w procesie powstawania radiowego reportażu artystycznego. Autorka proponuje nowe spojrzenie na etapy powstawania reportażu radiowego, które ujmuje jako proces zdeterminowany przez świadome użycie tworzywa dźwiękowego (zostaje zaproponowany termin: determinizm tworzywa). Prześledzenie owego procesu pozwala na wyeksponowanie tych cech i wartości reportażu dźwiękowego, których nie odnajdziemy w gatunkach prasowych, telewizyjnych czy filmowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP     7
ROZDZIAŁ 1     15
Radiowy reportaż artystyczny. Słuchanie dźwięku     15
	1.1. Artystyczny reportaż radiowy. Dźwiękowe non-fiction     15
	1.2. Człowiek i dźwięk. Społeczeństwa ucha     26
	1.3. Słuchanie świadome i nieświadome     33
	1.4. Kolektywne słuchanie. Rola społeczna i kulturotwórcza     44
	1.5. Dźwięk w radiu     50
	1.6. Synkretyzm radiowych narracji     56
ROZDZIAŁ 2     59
Reportaż artystyczny w radiu jako film audialny     59
	2.1. Etapy pracy twórcy nad reportażem artystycznym     59
		Mały temat. Duży temat     62
		Nagrania     67
		Montaż     70
		Realizacja dźwięku     70
	2.2. Radiofoniczność problematyki reportażu     71
	2.3. Mikrofon jako kamera. Plany dźwiękowe i ich funkcja     78
ROZDZIAŁ 3     93
Fenomen „spotkania” w procesie powstawania reportażu artystycznego     93
	3.1. Reportażysta i jego bohater. Relacja uczeń – mistrz     95
		Mistrz     98
		Uczeń     103
	3.2. Rozmowa jako tworzywo w reportażu artystycznym     106
	3.3. Dialogiczność i konfesyjność reportażu radiowego     113
		Ja autor     120
		Słuchanie empatyczne i dialogiczne a ostateczny kształt reportażu     123
	3.4. Narracyjność i muzyczność wypowiedzi głosowej     127
		Narracyjność wypowiedzi głosowej     132
		Muzyczność wypowiedzi głosowej     135
ROZDZIAŁ 4     145
Dramaturgia reportażu artystycznego     145
	4.1. Aktant model (model aktancjelowy)     146
	4.2. Pierwsze minuty. Introdukcja w reportażu artystycznym     150
	4.3. Modele dramaturgiczne: linearny i cyrkularny     154
	4.4. Hipsometryczna „mapa uczuć”: zakresy emocjonalności przekazu reportażowego     164
ROZDZIAŁ 5     171
Realizacja dźwięku w reportażu artystycznym     171
	5.1. Reportaż radiowy jako precyzyjna kompozycja dźwiękowa     172
	5.2. Muzyka i jej znaczenie dla artyzmu reportażu     181
		Muzyka jako komponent wspomagający     183
		Muzyka jako komponent organiczny     189
	5.3. Cisza w reportażu artystycznym     194
		Cisza nagrania. Cisza spotkania     195
		Cisza w konstruowaniu dramaturgicznym     199
		Cisza w kompozycji     201
	5.4. Metafora w radiowym reportażu artystycznym     202
Zakończenie     213
Bibliografia     221
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji
Słowa kluczowe: reportaż radio dźwięk

Inni Klienci oglądali również

12,48 zł
16,00 zł

Między teoriami a fikcją literacką

Przegląd najnowszych teorii fikcji jest punktem wyjścia do omówienia jej statusu, charakteru i funcji w dziele literackim, w teorii literatury i we współczesnej myśli humanistycznej. Syntezę fikcji autorka umieszcza w kontekście rozwoju c...
31,19 zł
34,65 zł

Polityki kulturalne a wolność wypowiedzi artystycznej w Polsce w latach 1989-2015

Publikacja ta to efekt wieloletnich badań i przemyśleń autora dotyczących związków sztuki i polityki. Celem pracy jest wykazanie związku pomiędzy działaniami politycznymi, które realizowane i wyrażane są w politykach kulturalnych a wolnoś...
39,56 zł
46,00 zł

„By skreślić historię naszych zbiorów”. Polskie kolekcje artystyczne

Kolekcja artystyczna jest dla mnie tworem celowym, będącym wyrazem kreatywności człowieka. Niekoniecznie jednak musi być efektem uświadomionych dążeń estetycznych, naukowych czy też światopoglądowych, niekoniecznie też musi być oparta na osobistej pasj...
34,40 zł
40,00 zł

Dziedzictwo rzemiosła artystycznego – tradycyjne techniki oraz nowoczesna konserwacja i restauracja. Tom 1

Przedstawiamy Państwu pierwszy tom monografii Dziedzictwo rzemiosła artystycznego – tradycyjne techniki oraz nowoczesna konserwacja i restauracja będącej zbiorem dziesięciu artykułów, napisanych przez uczestników I edycji Konferencj...
77,40 zł
90,00 zł

Formiści. Twórczość i programy artystyczne

W książce została przedstawiona historia i twórczość formistów, ugrupowania działającego w latach 1917–1922. Powstanie grupy, stanowiło kulminację procesu zapoczątkowanego jeszcze przed I wojną światową, związanego z wpływem sztuki ...
30,10 zł
35,00 zł

Kultura artystyczna w Polsce w dekadzie Edwarda Gierka (1971-1980)

Niniejsza kronika dokumentuje najważniejsze wydarzenia kulturalne w Polsce w dekadzie rządów Edwarda Gierka - od początku roku 1971 do lata 1980. Wraz z poprzedzającym je piętnastoleciem okres ten stanowi ćwierćwiecze w dziejach polskiej kultury...
17,91 zł
19,90 zł

Kontakt. Sygnały radiowe od obcej cywilizacji

„Zawsze tak jest, że ci, którzy stoją wyżej w rozwoju, odkrywają tych bardziej prymitywnych, bo mają ku temu więcej sposobów i możliwości.Podobnie jest z nami. My przecież stawiamy zaledwie pierwsze kroki w kosmosie. Przy star...
38,70 zł
45,00 zł

Kultura studencka okresu PRL. Media i działalność artystyczna

Termin kultura studencka odnosi się do całego szeregu formalnych i nieformalnych praktyk, wartości oraz postaw, które określa się jako charakterystyczne dla życia w trakcie studiów uniwersyteckich. Choć definicyjnie możemy się spierać nad...
23,24 zł
29,80 zł

Pedagogiczne złudzenia, zmyślenia, fikcje

Autor podejmuje próbę dyskusji z najbardziej utrwalonymi w pedagogice akademickiej i praktycznej przesądami, przekonaniami i bon motami. Kwestionuje niemal wszystko, co już na stałe weszło do kanonu pedagogicznej ramoty, co czyni pedagogikę niecieka...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!