E-turystyka
Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej:
- wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw,
- historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych,
- historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów,
- rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego,
- problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej)
- przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość).
W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką.
Dr Adam Pawlicz – doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20655-0
- ISBN druku: 978-83-01-17063-9
- Liczba stron: 160
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Studia przypadków 9 WSTĘP 11 ROZDZIAŁ 1. NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SEKTORZE TURY STYCZNYM – PRZEDMIOT I METODOLOGIA BADAŃ 15 1.1. Wpływ technologii informacyjnych na proces wymiany na rynku 15 1.1.1. Wprowadzenie 15 1.1.2. Społeczeństwo informacyjne 17 1.1.3. ICT na poziomie organizacji 18 1.2. Rynek usług turystycznych 22 1.3. Teoretyczne podstawy e-turystyki 29 1.3.1. Pojęcie e-turystyki 29 1.3.2. Miejsce e-turystyki w badaniach naukowych 31 ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ GLOBALNYCH SYSTEMÓW DYSTRYBUCJI DO ROKU 1995 36 2.1. Sektor lotniczy przed wprowadzeniem CRS 36 2.2. Powstanie SABRE 40 2.3. Projekty wspólnego systemu rezerwacyjnego 41 2.4. Włączenie agentów turystycznych do elektronicznych kanałów dystrybucji 42 2.5. Deregulacja rynku lotniczego 43 2.6. Regulacje CRS 48 2.7. Globalne systemy dystrybucji 49 2.8. Trendy na rynku GDS w latach 90 50 ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ E-TURYSTYKI W HOTELARSTWIE DO ROKU 1995 55 3.1. Wewnętrzne systemy wspierające zarządzanie hotelami 55 3.2. Pierwsze CRS w hotelarstwie 56 3.3. Mariaż systemów hotelowych z GDS 58 3.4. Przedsiębiorstwa typu switch 60 3.5. Wykorzystanie GDS oraz hotelowych CRS w małych hotelach 61 3.6. E-touroperatorzy 63 ROZDZIAŁ 4. REWOLUCJA INTERNETOWA NA RYNKU TURYSTYCZNYM 65 4.1. Wpływ internetu na proces wymiany 65 4.2. Internet a popyt turystyczny 68 4.2.1. Proliferacja internetu 68 4.2.2. Turystyka biznesowa i turystyka wypoczynkowa 73 4.2.3. Motywy korzystania z internetu jako kanału dystrybucji usług turystycznych 75 4.3. Internet a podaż turystyczna 78 4.3.1. Stopień wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach 78 4.3.2. Czynniki determinujące stosowanie internetu w przedsiębiorstwach turystycznych 81 4.4. Wpływ internetu na rynek turystyczny 93 4.4.1. Dysintermediacja 93 4.4.2. Reintermediacja 97 ROZDZIAŁ 5. WYKORZYSTA NIE ICT W SYSTEMACH INFORMACJI TURYSTYCZNEJ 101 5.1. Problemy implementacji ICT w sektorze publicznym 101 5.2. Koncepcja DMS 104 5.3. Informacja turystyczna 107 ROZDZIAŁ 6. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W SEKTORZ E-TURYSTYCZNYM 116 6.1. Technologie mobilne 117 6.2. Wirtualna rzeczywistość 122 6.2.1. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości 122 6.2.2. Przyszłość rozwiązań WR 123 6.2.3. Potencjalne wykorzystanie WR w sektorze turystycznym 123 6.2.4. WR jako potencjalny substytut turystyki 124 BIBLIOGRAFIA 127