Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
Podręczniki akademickie »
MENU
Podręczniki akademickie »

E-turystyka(eBook)

Ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym.

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2012

  • Autor: Adam Pawlicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 31,00 zł
21,70
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,30 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

E-turystyka

Publikacja jest owocem badań autora prowadzonych w zakresie wykorzystania technologii informatycznych w turystyce oraz współpracy z licznymi przedsiębiorstwami świadczącymi usługi informatyczne dla sektora turystycznego. Omówiono w niej: - wpływ oraz główne problemy zastosowania technologii informatycznych w działalności przedsiębiorstw, - historię rozwiązań informatycznych w sektorze lotniczym na przykładzie ewolucji systemów rezerwacyjnych, - historię zastosowań rozwiązań informatycznych w sektorze hotelarskim oraz touroperatorów, - rewolucję internetową z połowy lat 90. XX wieku, która miała wpływ na rozwój sektora turystycznego, - problemy związane z implementacją rozwiązań informatycznych w sektorze publicznym (e-partnership, budowa systemów informacji turystycznej) - przyszłość zastosowań technik informatycznych w sektorze turystycznym (technologie mobilne, wirtualna rzeczywistość). W książce zamieszczono studia przypadków, które są przykładami badań naukowych w zakresie e-turystyki prowadzonych na całym świecie. Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych problematyką zastosowań ICT w sektorze turystycznym, a w szczególności dla praktyków życia gospodarczego, pracowników administracji publicznej, pracowników naukowych oraz studentów kierunków związanych z turystyką. Dr Adam Pawlicz – doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Studia przypadków        9
WSTĘP                 	11

ROZDZIAŁ 1. NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W SEKTORZE TURY STYCZNYM – PRZEDMIOT
I METODOLOGIA BADAŃ           	15
1.1. Wpływ technologii informacyjnych na proces wymiany na rynku                	15
1.1.1. Wprowadzenie           	15
1.1.2. Społeczeństwo informacyjne     17
1.1.3. ICT na poziomie organizacji     18
1.2. Rynek usług turystycznych           	22
1.3. Teoretyczne podstawy e-turystyki      29
1.3.1. Pojęcie e-turystyki          	29
1.3.2. Miejsce e-turystyki w badaniach naukowych   	31

ROZDZIAŁ 2. ROZWÓJ GLOBALNYCH SYSTEMÓW DYSTRYBUCJI DO ROKU 1995           	36
2.1. Sektor lotniczy przed wprowadzeniem CRS     	36
2.2. Powstanie SABRE             	40
2.3. Projekty wspólnego systemu rezerwacyjnego      	41
2.4. Włączenie agentów turystycznych do elektronicznych kanałów dystrybucji          42
2.5. Deregulacja rynku lotniczego      43
2.6. Regulacje CRS              	48
2.7. Globalne systemy dystrybucji      49
2.8. Trendy na rynku GDS w latach 90         	50

ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ E-TURYSTYKI W HOTELARSTWIE DO ROKU 1995                	55
3.1. Wewnętrzne systemy wspierające zarządzanie hotelami  	55
3.2. Pierwsze CRS w hotelarstwie      56
3.3. Mariaż systemów hotelowych z GDS      58
3.4. Przedsiębiorstwa typu switch      60
3.5. Wykorzystanie GDS oraz hotelowych CRS w małych hotelach 61
3.6. E-touroperatorzy            	63

ROZDZIAŁ 4. REWOLUCJA INTERNETOWA NA RYNKU TURYSTYCZNYM               	65
4.1. Wpływ internetu na proces wymiany       	65
4.2. Internet a popyt turystyczny       68
4.2.1. Proliferacja internetu       68
4.2.2. Turystyka biznesowa i turystyka wypoczynkowa  	73
4.2.3. Motywy korzystania z internetu jako kanału dystrybucji usług turystycznych           	75
4.3. Internet a podaż turystyczna         	78
4.3.1. Stopień wykorzystania internetu w przedsiębiorstwach  	78
4.3.2. Czynniki determinujące stosowanie internetu w przedsiębiorstwach turystycznych        	81
4.4. Wpływ internetu na rynek turystyczny        	93
4.4.1. Dysintermediacja       93
4.4.2. Reintermediacja            	97

ROZDZIAŁ 5. WYKORZYSTA NIE ICT W SYSTEMACH INFORMACJI TURYSTYCZNEJ        101
5.1. Problemy implementacji ICT w sektorze publicznym    	101
5.2. Koncepcja DMS         104
5.3. Informacja turystyczna            	107

ROZDZIAŁ 6. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W SEKTORZ E-TURYSTYCZNYM  116
6.1. Technologie mobilne           	117
6.2. Wirtualna rzeczywistość          	122
6.2.1. Pojęcie wirtualnej rzeczywistości      	122
6.2.2. Przyszłość rozwiązań WR        	123
6.2.3. Potencjalne wykorzystanie WR w sektorze turystycznym         123
6.2.4. WR jako potencjalny substytut turystyki   124

BIBLIOGRAFIA           127
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Adam Pawlicz

Doktor nauk ekonomicznych, pracownik Katedry Zarządzania Turystyką na Uniwersytecie Szczecińskim.

Inni Klienci oglądali również

43,00 zł

Ubezpieczenia w turystyce i rekreacji

Turystyka należy obecnie do najszybciej rozwijających się dziedzin działalności gospodarczej. Wynika to z jej dynamizującego wpływu na rozwój ekonomiczny krajów, regionów, obszarów recepcji turystycznej itp. (tzw. efekt mnoż...

Prawo w turystyce

Książka „Prawo w turystyce” jest przeznaczona przede wszystkim jako pomoc dydaktyczna dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz innych kierunków studiów poruszających zagadnienia prawne w turystyce. W oparciu o ...
23,45 zł

Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2005-2016

Na podstawie analizy dokumentów. aktów prawnych. dostępnych w przestrzeni publicznej danych. a także przeglądu stron internetowych i doniesień prasowych autor przedstawił naukowe studium zjawiska uzyskiwania przez polskich pracownik&oacut...
54,90 zł

Rola obszarów chronionych w rozwoju edukacji, turystyki i gospodarki

Jak korzystać z obszarów chronionych i jednocześnie zachować je nienaruszone? Celem niniejszej monografii jest promocja nowych form zarządzania środowiskiem na obszarach chronionych i organizacji turystyki w cennych przyrodniczo regionach, z peł...

Turystyka historyczna T. 1 - 09 Śladami Wlada Drakuli. Historyczny klucz do atrakcji turystycznych Transylwanii

"Turystyka Historyczna" jest nowym periodykiem naukowym Instytutu Historii UŚ, którego wydanie wiąże się z otwartym w roku akademickim 2013/2014 kierunkiem studiów licencjackich o tej samej nazwie. Swoją tematyką obejmuje proble...
48,97 zł

Turystyka Opodatkowanie usług turystycznych 2014

Poradnik „Turystyka” adresowany jest do właścicieli biur podróży oraz innych przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie usług turystycznych i powstała w celu rozwiązania wątpliwości rodzących się na tle opodatkowania ...
38,50 zł

Trendy w turystyce

Monografia ma na celu zwrócenie uwagi na trendy, które kształtują lub w niedalekiej przyszłości będą kształtować rynek turystyczny i szerzej całe zjawisko turystyki. Znalazły się w niej m.in. opracowania dotyczące nowego i dynamicznie roz...
38,00 zł

Turystyka i polityka turystyczna a rozwój: między starym a nowym paradygmatem

Turystyka należy do najbardziej dynamicznych i złożonych zjawisk przełomu XX i XXI wieku. Jest ważnym i nabierającym znaczenia źródłem dochodu i miejsc pracy. Dlatego powszechnie wiąże się z turystyką wielkie nadzieje. Ale czy zasadnie? Jakie czynni...
15,75 zł

Praca dyplomowa z turystyki (podręcznik akademicki)

Wstęp Rozwój cywilizacji doprowadził do zwiększenia ilości czasu wolnego, wzrostu dochodów i zaspokojenia podstawowych ludzkich potrzeb. Dzięki temu możliwe było szersze zainteresowanie się potrzebami wyższego rzędu, do których zal...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!