Rynek turystyczny. Ekonomiczne zagadnienia turystyki
Zamierzeniem autorów książki jest analiza najbardziej aktualnych zjawisk i tendencji obserwowanych na globalizującym się rynku turystycznym. Uwzględniona w niej zarówno dynamiczne zmiany zachodzące po stronie popytu i podaży turystycznej, jak i najnowsze osiągnięcia myśli ekonomicznej. Ważnym elementem publikacji są zamieszczone w każdym rozdziale studia przypadków przedsiębiorstw i regionów turystycznych, pokazujące, w jaki sposób można zastosować podejście ekonomiczne do analizy konkretnych zjawisk rynku turystycznego.
Omówiono mi.in. tak złożone zagadnienia jak:
kolonizacja turystyczna i enklawizacja turystyki,
rola państwa w obszarze redukcji załamań i niedoskonałości rynku turystycznego,
problematyka zrównoważonego rozwoju turystyki.
Z punktu widzenia potrzeb wykładowców, studentów i doktorantów największą zaletą opracowania jest kompleksowość i przejrzystość omawianych zagadnień, Badacze rynku turystycznego znajdą w nim omówienie najważniejszych aktualnych tendencji i trendów na rynku turystycznym. Praktycy z powodzeniem wykorzystają analizę zagrożeń i czynników konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów turystycznych. Książka powinna wzbudzić refleksją na temat niepohamowanego rozwoju turystyki, która w wielu regionach stała się wężem pożerającym własny ogon i przyczyną konfliktów, podczas gdy jej potencjał rozwojowy, rozumnie wykorzystany, może służyć tworzeniu dobrobytu społeczności lokalnych.
Wejdź na stroną
www.rynek-turystyczny.eoficyna.com.pl
gdzie znajduje się blog prowadzony przez autorów książki oraz dostępny po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego zestaw testów on-line, dzięki którym sprawdzisz swoją wiedzę.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-5250-5
- ISBN druku: 978-83-264-3925-4
- EAN: 9788326452505
- Liczba stron: 312
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach str. 7 Wprowadzenie str. 11 1.Turystyka jako przedmiot badań ekonomicznych str. 15 Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka 1.1.Pojęcie turystyki w ujęciu ekonomicznym str. 15 1.2.Ekonomika turystyki - pojęcie i przedmiot badań str. 17 1.3.Rozwój turystyki w świetle koncepcji ekonomicznych str. 23 2.Uwarunkowania popytu turystycznego str. 31 Agnieszka Niezgoda 2.1.Pojęcie popytu turystycznego str. 31 2.2.Czynniki kształtujące popyt turystyczny str. 33 2.3.Proces decyzyjny konsumentów na rynku turystycznym str. 43 2.4.Cechy i zmienne kształtujące popyt turystyczny str. 49 2.5.Trendy po stronie popytu turystycznego str. 54 3.Ekonomika podaży turystycznej str. 57 Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka 3.1.Pojęcie i przedmiot podaży turystycznej str. 57 3.2.Podmioty podaży turystycznej str. 69 3.3.Cel działalności przedsiębiorstwa turystycznego w świetle alternatywnych teorii firmy str. 78 3.4.Czynniki kształtujące wielkość produkcji i ceny usług turystycznych str. 81 3.5.Formy regulacji i integracja przedsiębiorstw turystycznych str. 95 3.6.Przeobrażenia podaży turystycznej pod wpływem nowoczesnych technologii str. 102 4.Równowaga i relacje konkurencyjne na rynku turystycznym str. 113 Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Agnieszka Niezgoda 4.1.Pojęcia rynku, rynku turystycznego i mechanizmu rynkowego str. 113 4.2.Równowaga na rynku turystycznym i przyczyny jej zakłóceń str. 116 4.3.Zjawisko konkurencji i bariery wejścia na rynek str. 124 4.4.Istota konkurencyjności i źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa str. 133 4.5.Konkurencyjność obszarów turystycznych i jej uwarunkowania str. 138 4.6.Innowacyjność jako czynnik konkurencyjności na rynku turystycznym str. 147 5.Miejsce turystyki w gospodarce narodowej str. 155 Magdalena Kachniewska 5.1.Mechanizm mnożnika turystycznego str. 155 5.2.Wpływ turystyki na PKB str. 162 5.3.Rachunek satelitarny turystyki (RST) str. 167 5.4.Wymiana turystyczna z zagranicą jako eksport/import niewidzialny str. 175 6.Globalizacja i internacjonalizacja działalności turystycznej str. 182 Magdalena Kachniewska, Elżbieta Nawrocka, Adam Pawlicz 6.1.Wielkość i czynniki rozwoju międzynarodowego ruchu turystycznego str. 182 6.2.Przyczyny rozwoju międzynarodowej wymiany turystycznej w świetle teorii ekonomicznych str. 189 6.3.Globalizacja jako czynnik przeobrażeń rynku turystycznego str. 195 6.4.Motywy globalnej ekspansji przedsiębiorstw turystycznych str. 202 6.5.Ekonomiczna ocena międzynarodowej wymiany turystycznej str. 208 6.6.Gospodarki monokulturowe i zjawisko kolonizacji turystycznej str. 215 7.Turystyka a środowisko społeczne i naturalne str. 223 Magdalena Kachniewska, Agnieszka Niezgoda, Adam Pawlicz 7.1.Współzależność turystyki i środowiska naturalnego str. 223 7.2.Turystyka jako determinanta jakości życia w wymiarze społeczno-kulturowym str. 230 7.3.Koncepcja zrównoważonego rozwoju turystyki str. 239 7.4.Uwarunkowania wdrażania koncepcji rozwoju zrównoważonego na rynku turystycznym str. 240 8.Miejsce państwa na rynku turystycznym str. 247 Adam Pawlicz 8.1.Pojęcie i typologia efektów zewnętrznych rozwoju turystyki str. 248 8.2.Rozwiązania problemu efektów zewnętrznych str. 260 8.3.Dobra publiczne na rynku turystycznym str. 270 8.4.Dylematy dostarczania dóbr publicznych na rynku turystycznym str. 275 8.5.Koszty transakcyjne i asymetria informacji str. 279 8.6.Metody ograniczania asymetrii informacji i kosztów transakcyjnych na rynku turystycznym str. 282 Bibliografia str. 289 Indeks str. 307