Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Marketing w turystyce i rekreacji(eBook)

5.00  [ 3 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2013

  • Autor: Aleksander Panasiuk

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,90 zł
27,93
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,97 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: marketing rekreacja turystyka

Marketing w turystyce i rekreacji

Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja, powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać, musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: · podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych, · rynek usług turystycznych i rekreacyjnych, · zachowania klientów na tym rynku, · elementy marketingu-mix (5P), · marketing terytorialny w turystyce, · markowy produkt turystyczny, · nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej, · marketing relacji w turystyce i rekreacji, · badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych. Prezentowany podręcznik akademicki jest zgodny z obowiązującymi programami nauczania. Jego logiczna struktura i zrozumiały język narracji powodują, że jest znakomitym źródłem wiedzy dla studentów kierunku turystyka i rekreacja oraz specjalności turystycznych kierunków ekonomicznych, a także osób profesjonalnie zajmujących się tą dziedziną. Autorami podręcznika są pracownicy dydaktyczno-naukowi związani z Katedrą Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego, Katedrą Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Katedrą Geografii Regionalnej i Turyzmu Uniwersytetu Śląskiego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP Aleksander Panasiuk                     	11

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI	15

ROZDZIAŁ 1. PODSTAWY MARKETINGU USŁUG Aleksander Panasiuk 	17

1.1. Istota, zasady i cele marketingu                	17
1.2. Obszary badawcze marketingu usług              	20
1.3. Usługa jako produkt                     	22
1.4. Koncepcje marketingu usług                 	25
Pytania kontrolne                       	26
Literatura zalecana                       	30

ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH Dawid Milewski                	31

2.1. Istota i elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych    	31
2.2. Podmioty na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych       	47
2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce i rekreacji           	52
2.4. Orientacje rynkowe                     	56
Pytania kontrolne                        	59
Literatura zalecana                       	60

ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU TURYSTYCZNYM I REKREACYJNYM Maja Jedlińska        	61

3.1. Zachowania klienta – istota, uwarunkowania, etapy        	61
3.2. Typologia zachowań klientów                 	68
3.3. Kierunki zmian zachowań klientów na rynku usług turystycznych
i rekreacyjnych                       	73
Pytania i zadania                        	80
Literatura zalecana                       	80

ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE I REKREACJI Aleksander Panasiuk                  	81

4.1. Przesłanki stosowania marketingu w turystyce i rekreacji      	81
4.2. Podstawowe nurty działań marketingowych w turystyce i rekreacji   	83
4.3. Obszary marketingu w turystyce i rekreacji            	86
4.4. Marketing mix w turystyce i rekreacji              	89
Pytania kontrolne                       	93
Literatura zalecana                       	93

CZĘŚĆ II. STRUKTURA INSTRUMENTÓW MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI	95

ROZDZIAŁ 5. PRODUKT JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Agnieszka Sawińska          	97

5.1. Istota produktu w turystyce i rekreacji              	97
5.2. Rodzaje produktów w turystyce i rekreacji           	99
5.3. Marketingowa struktura produktu w turystyce i rekreacji      	106
5.4. Jakość jako element marketingowego różnicowania produktu w turystyce i rekreacji                    	107
5.5. Cykl życia produktu turystycznego i rekreacyjnego        	110
5.6. Cykl życia obszaru turystycznego               	113
Pytania kontrolne                       	116
Literatura zalecana                       	117

ROZDZIAŁ 6. CENA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Adam Pawlicz             	118

6.1. Czynniki determinujące ustalanie cen             	118
6.1.1. Czynniki wewnętrzne                  	119
6.1.2. Czynniki zewnętrzne                  	120
6.2. Ogólne metody ustalania cen                 	121
6.3. Strategie cenowe przedsiębiorstw turystycznych          	125
6.3.1. Podstawowe strategie cenowe              	125
6.3.2. Specyficzne strategie cenowe               	127
6.3.3. Techniki yield management               	128
6.4. Strategie cenowe niekomercyjnych podmiotów turystycznych    	132
6.5. Zmiany cen usług turystycznych i rekreacyjnych         	134
Pytania kontrolne                        	135
Literatura zalecana                       	136

ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Tomasz Mańkowski           	137

7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych       	137
7.2. Tradycyjne i nowoczesne kanały dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych                       	139
7.3. Systemy dystrybucji usług turystycznych i rekreacyjnych      	147
Pytania kontrolne                        	149
Literatura zalecana                       	150

ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Daria Jaremen            	151

8.1. Istota i funkcje promocji w turystyce i rekreacji         	151
8.2. Instrumenty promocji usług turystycznych i rekreacyjnych     	163
8.2.1. Reklama                      	163
8.2.2. Sprzedaż osobista                  	167
8.2.3. Promocja uzupełniająca                	173
8.2.4. Public relations i publicity               	179
8.3. Skuteczność i efektywność działań promocyjnych w turystyce i rekreacji                        	184
Pytania kontrolne                        	189
Literatura zalecana                       	189

ROZDZIAŁ 9. PERSONEL JAKO INSTRUMENT MARKETINGU W TURYSTYCE I REKREACJI Anna Tokarz-Kocik           	190

9.1. Rola personelu w działaniach marketingowych przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych                	190
9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w turystyce i rekreacji                        	196
9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w turystyce i rekreacji                        	201
Pytania kontrolne                        	213
Literatura zalecana                       	213

CZĘŚĆ III. WSPÓŁCZESNY MARKETING W TURYSTYCE I REKREACJI	215

ROZDZIAŁ 10. MARKETING TERYTORIALNY W TURYSTYCE   	217

10.1. Konkurencyjność regionów turystycznych Beata Meyer      	217
10.1.1. Region jako produkt turystyczny            	217
10.1.2. Przesłanki i charakter konkurencji regionów       	222
10.2. Marketing terytorialny jako element budowania przewagi konkurencyjnej Beata Meyer                  	228
10.2.1. Pojęcie i poziomy marketingu terytorialnego       	228
10.2.2. Rynki docelowe w marketingu terytorialnym       	230
10.2.3. Marketing własny i obcy regionu turystycznego      	233
10.3. Wykorzystanie marketingu eventowego przez regiony turystyczne Marta Sidorkiewicz                    	238
Pytania kontrolne                        	243
Zalecana literatura                       	243

ROZDZIAŁ 11. MARKOWY PRODUKT TURYSTYCZNY Anna Nitkiewicz-Jankowska                      	244

11.1. Pojęcie, rola i struktura marki                 	244
11.2. Determinanty silnej marki                 	252
11.3. Markowe produkty turystyczne                	254
11.4. Koncepcja markowego produktu turystycznego          	258
Pytania kontrolne                       	263
Literatura zalecana                       	264

ROZDZIAŁ 12. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE I REKREACJI Katarzyna Orfin                   	265

12.1. Istota komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji      	265
12.2. Elementy komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    	268
12.3. Funkcje i cele komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji  	273
12.4. Proces komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji     	274
12.5. Odbiorcy komunikacji marketingowej w turystyce i rekreacji    	276
12.6. Nowoczesne metody komunikacji w turystyce i rekreacji      	279
12.6.1. Komunikacja marketingowa w mediach         	279
12.6.2. Komunikacja marketingowa w Internecie         	282
Pytania kontrolne                        	289
Literatura zalecana                       	289

ROZDZIAŁ 13. MARKETING RELACJI W TURYSTYCE I REKREACJI Izabela Michalska-Dudek, Renata Przeorek-Smyka            	290

13.1. Definicje marketingu relacji                 	290
13.2. Podstawowe komponenty marketingu relacji           	293
13.3. Zarządzanie relacjami z klientem               	294
13.4. Instrumentarium marketingu relacji w turystyce i rekreacji     	300
Pytania kontrolne                        	311
Literatura zalecana                       	311

ROZDZIAŁ 14. BADANIA MARKETINGOWE W TURYSTYCE I REKREACJI Małgorzata Januszewska                	312

14.1. Cel i przedmiot badań marketingowych w turystyce i rekreacji   	312
14.2. Projektowanie badania marketingowego w turystyce i rekreacji   	318
14.3. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach         	321
14.4. Metody i techniki badań marketingowych wykorzystywane
w turystyce i rekreacji                    	330
Pytania kontrolne                        	337
Literatura zalecana                       	337

ROZDZIAŁ 15. STRATEGIE MARKETINGOWE W TURYSTYCE I REKREACJI Marta Sidorkiewicz                  	338

15.1. Teoretyczne aspekty strategii rynkowych            	338
15.2. Strategie rynkowe w turystyce i rekreacji            	342
15.3. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych                	348
15.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego            	355
Pytania kontrolne                        	360
Literatura zalecana                       	360

BIBLIOGRAFIA Aleksander Panasiuk                	361
SŁOWNICZEK Aleksander Panasiuk                 	372
INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz-Kocik              	379
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

Klasowe uwarunkowania sportu i rekreacji ruchowej z perspektywy teorii Pierre’a Bourdieu

Książka ta poświęcona jest problematyce nierówności społecznych i ich ekspresji w dziedzinie kultury określanej mianem kultury fizycznej. Proponuję w niej – nowe w naukach o kulturze fizycznej w Polsce, choć na świecie obecne od wielu lat ...

E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy

Książka E-MARKETING to pozycja, która przybliża Czytelnikowi doświadczenia praktyków branży interaktywnej. Nowe wydanie pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym, ukazać szerszy kontekst zmian dokonujących się w i...

Public Relations i marketing w sektorze publicznym - Lidia Pokrzycka, Anna Selwa: Strategia wizerunkowa Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Założenia i implementacja

Niniejsza książka jest próbą refleksji nad problematyką marketingu i public relations organizacji zaliczanych do szeroko rozumianego sektora publicznego. Przynosi Czytelnikowi studia i szkice, których autorzy opisują wyzwania i możliwości...
3,00 zł

Homo Irretitus. W sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego - Lilianna Lakomy: Infans Irretitus

W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwyt...
52,50 zł

Rynek i marketing w pigułce

W licznych dyskusjach ze studentami – zwłaszcza studiów niestacjonarnych – odniosłem wrażenie, że odczuwają oni brak pozycji, której nie muszą studiować “od początku do końca”, w której względnie szybko znal...
23,00 zł

Podstawy marketingu w przedsiębiorstwach i w sektorze publicznym

Inżynierowie przestali pełnić w marketingu rolę głównie bierną, a ich udział w wielu dziedzinach decyduje o sukcesie rynkowym, także w dziedzinach, które tradycyjnie były domeną ekonomistów. Sprawia to, że podstawowe wiadomości z d...

Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway

„Dokonany solidny opis firmy Amway opiera się na prawidłowym założeniu Autorki tekstu, iż należy połączyć w udaną analityczną całość niektóre koncepcje zwane teoretycznymi z empirycznymi danymi. Stąd wybór takich problemów, j...

Turystyka i polityka turystyczna a rozwój: między starym a nowym paradygmatem

Turystyka należy do najbardziej dynamicznych i złożonych zjawisk przełomu XX i XXI wieku. Jest ważnym i nabierającym znaczenia źródłem dochodu i miejsc pracy. Dlatego powszechnie wiąże się z turystyką wielkie nadzieje. Ale czy zasadnie? Jakie czynni...
39,00 zł

Marketing w szkolnictwie

Książka jest pierwszym w Polsce kompleksowym opracowaniem na temat marketingu w szkolnictwie. Publikacja zawiera elementy typowe dla poradnika, ale również definicje, interpretacje i wyjaśnienia marketingowych pojęć, metod i narzędzi, a także te...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!