MENU

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2005

  • Autor: Maja Szymura-Tyc

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 5,00 zł
4,30
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

Dostrzegając występowanie pewnej luki między poglądami badaczy procesów tworzenia wartości a teorią marketingu, w niniejszej monografii podjęto próbę przedstawienia dorobku marketingu na tle szerszych rozważań poświęconych procesom tworzenia wartości prowadzonych na gruncie nauk o zarządzaniu i częściowo ekonomii, tzw. nowej ekonomii instytucjonalnej. Przyjęte w pracy podejście jest próbą spojrzenia na marketing „z zewnątrz” – z perspektywy współczesnych modeli przewagi konkurencyjnej, w szczególności modelu opartego na zasobach i kompetencjach oraz relacjach wiążących przedsiębiorstwo z jego partnerami w systemie lub sieci wartości.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP	9
CZĘŚĆ I
TWORZENIE I PODZIAŁ WARTOŚCI WE WSPÓŁCZESNYCH MODELACH PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ	17
1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej	17
1.1. Model przewagi konkurencyjnej M. Portera	18
1.2. Model przewagi konkurencyjnej opartej na zasobach i kompetencjach	23
1.3. Model międzyorganizacyjnej przewagi konkurencyjnej opartej na relacjach	30
2. Modele łańcucha, systemu i sieci wartości	36
2.1. Proste modele łańcucha wartości	37
2.2. Model łańcucha i systemu wartości M. Portera	41
2.3. Model sieci wartości	46
3. Podział wartości tworzonej przez system i sieć wartości	53
4. Zarządzanie procesem tworzenia i podziału wartości	61

CZĘŚĆ II
MARKETING W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI DLA KLIENTA	65
1. Wartość dla klienta w teorii marketingu	65
1.1. Kategoria wartości dla klienta i jej atrybuty	66
1.2. Wartość dla klienta w procesie konkurencji	77
2. Marketing jako zarządzanie wartością dla klienta	84
2.1. Procesowe koncepcje marketingu	84
2.2. Zarządzanie wartością dla klienta	90
2.3. Marketing w modelach łańcucha i sieci wartości	93
3. Definiowanie wartości dla klienta	98
3.1. Analiza potrzeb i oczekiwań klientów	100
3.1.1. Nowa rola klientów w definiowaniu wartości	101
3.1.2. Nowe kryteria segmentacji klientów	104
3.1.3. Nowe kryteria wyboru klientów	109
3.2. Analiza zasobów i kompetencji przedsiębiorstwa	112
3.3. Analiza ofert wartości konkurentów	115
3.4. Miejsce i rola przedsiębiorstwa w systemie i sieci wartości	118
4. Kształtowanie wartości dla klienta	120
4.1. Kształtowanie wartości podstawowej	121
4.2. Kształtowanie wartości dodatkowej	122
4.2.1. Dodatkowe funkcje produktu	123
4.2.2. Wzornictwo produktu	124
4.2.3. Komplementarne produkty i usługi	125
4.3. Kształtowanie wartości poszerzonej o obsługę klienta	127
4.4. Kształtowanie wartości opartej na relacjach	130
4.4.1. Marka i wizerunek przedsiębiorstwa	130
4.4.2. Relacje z klientami	133
4.5. Nowe zjawiska w procesie kształtowania wartości	136
4.5.1. Masowa indywidualizacja	136
4.5.2. Systemowość współczesnych produktów i usług	140
4.5.3. Produkty oparte na informacji	141
5. Komunikowanie wartości klientom	144
5.1. Przesłanki komunikowania wartości klientom	144
5.1.1. Informowanie o oferowanej wartości	145
5.1.2. Kształtowanie oczekiwań klientów	146
5.1.3. Kreowanie nowych potrzeb	148
5.2. Zintegrowany system komunikacji marketingowej	149
5.2.1. Integracja zewnętrzna	152
5.2.2. Integracja wewnętrzna	156
5.3. Rola marki w procesie komunikowania wartości	157
5.4. Nowe narzędzia w procesie komunikowania wartości	161
6. Oferowanie wartości klientom	165
6.1. Obsługa klienta jako źródło wartości dla klienta	166
6.1.1. Logistyczna obsługa klienta	167
6.1.2. Transakcyjna obsługa klienta	170
6.2. Kanały marketingowe w procesie oferowania wartości	174
6.3. Zarządzanie kanałami marketingowymi	177
6.3.1. Określenie oczekiwanego poziomu obsługi klienta	177
6.3.2. Określenie działań niezbędnych do obsługi klienta	178
6.3.3. Wybór podmiotów tworzących kanał marketingowy	179
6.3.4. Mechanizmy koordynacji w kanałach marketingowych	181

CZĘŚĆ III
MARKETING W PROCESIE TWORZENIA WARTOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORSTWA	189
1. Zasoby i kompetencje marketingowe przedsiębiorstw	189
1.1. Zasoby i kompetencje przedsiębiorstwa – podstawowe definicje	190
1.2. Zasoby marketingowe przedsiębiorstwa	196
1.3. Umiejętności, zdolności i kompetencje marketingowe	204
2. Marketingowe źródła wartości dodanej dla przedsiębiorstwa	213
2.1. Marketingowy kapitał intelektualny	214
2.2. Marka	216
2.3. Relacje z klientami	219
2.4. Relacje w kanałach dystrybucji	220
2.5. Relacje z dostawcami	221
3. Marketingowe źródła wartości rynkowej przedsiębiorstwa	222

ZAKOŃCZENIE	227

ANEKS 1
NOWA EKONOMIA INSTYTUCJONALNA A WSPÓŁCZESNE PARADYGMATY PRZEDSIĘBIORSTWA, RYNKU I KONKURENCJI	239
1. Koszty transakcji i przepływ informacji a granice przedsiębiorstwa	241
1.1. Dolna granica wielkości przedsiębiorstw	242
1.2. Górna granica wielkości przedsiębiorstw	245
1.3. Koszty informacji a wzrost wielkości przedsiębiorstw	247
1.4. Stosunki własności a wzrost wielkości przedsiębiorstw	249
2. Specyfika zasobów i cechy transakcji a forma koordynacji działalności gospodarczej	250
2.1. Zasoby specyficzne i idiosynkretyczne a struktura regulacji	252
2.2. Kryteria wyboru struktur regulacji	253
3. Konkurencja i współdziałanie	257

ANEKS 2
ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ DLA KLIENTA – PRZYKŁADY	261
1. Benetton	261
1.1. Definiowanie wartości	262
1.2. Kształtowanie wartości	263
1.3. Komunikowanie wartości	266
1.4. Oferowanie wartości	268
2. LPP	269
2.1. Definiowanie wartości	270
2.2. Kształtowanie wartości	271
2.3. Komunikowanie wartości	272
2.4. Oferowanie wartości	272

BIBLIOGRAFIA	275
SPIS RYSUNKÓW	293
SPIS TABEL	294
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,32 zł
14,90 zł

Współpraca działu sprzedaży i marketingu

Zazwyczaj współpraca pomiędzy współzależnymi działami sprzedaży i marketingu nie przebiega w efektywny sposób. Z niniejszej publikacji dowiesz się m.in., jakie są najczęstsze zarzuty działu marketingu wobec działu sprzedaży, jak ma...
21,67 zł
25,20 zł

Testy statystyczne w procesie podejmowania decyzji

Wiedza statystyczna jest cenna dla przedstawicieli wszystkich zawodów, ponieważ przed podjęciem działań należy najpierw stawiać pytania, a następnie uzyskiwać właściwe informacje. W dzisiejszym świecie istnieje potrzeba myślenia statystycznego. ...
11,15 zł
14,30 zł

Procesy o czary w Polsce w wiekach XV - XVII

Oferowana praca jest pierwszą syntezą dziejów prześladowania czarownic po blisko 60 latach. Poza czarownicami głównym bohaterem pracy jest wspólnota lokalna i jej przedstawiciele, którzy sprawują na danym terenie sprawiedliw...
17,16 zł
19,95 zł

Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury

Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. Dotyczy koncepcji zarządzania wartością dla klienta, która została ukazana przez pryzmat marketingu doświadczeń w działaniach instytucji kultury w Polsce. Książka zawiera diagnozę etapów teo...
16,20 zł
18,00 zł

Public Relations i marketing w sektorze publicznym

Niniejsza książka jest próbą refleksji nad problematykąmarketingu i public relations organizacji zaliczanych do szerokorozumianego sektora publicznego. Przynosi Czytelnikowi studiai szkice, których autorzy opisują wyzwan...
73,50 zł
98,00 zł

Publiczne uczelnie zawodowe w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego w Polsce

W monografii podjęta została próba określenia znaczenia publicznych uczelni zawodowych w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego na szczeblu regionalnym i lokalnym. Rezultaty przeprowadzonych analiz, opartych na wskaźnikach statystycznych, opin...
83,16 zł
99,00 zł

Marketing dziedzictwa kulturowego - obiekt zabytkowy na rynku

Publikacja reprezentuje nurt rozważań teoretyczno-koncepcyjnych wskazujących na dalsze możliwości poszerzania obszaru ekspansji marketingowego systemu myślenia i działania, w tym przypadku obejmującego tak ważną a zarazem „delikatną" sferę s...
20,70 zł
23,00 zł

Procesy dystrybucyjne w zrównoważonej logistyce miejskiej

Książka przedstawia najnowsze trendy i wyniki badań w zakresie procesów dystrybucyjnych realizowanych na terenach miast. Omówiono w niej także zagadnienia związane z miejskim transportem towarowym w aspekcie zasad zrównoważonego ro...
32,40 zł
54,00 zł

Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa

Przemieszczanie się siły nabywczej i samych klientów może być spowodowane wieloma przyczynami, może mieć różne natężenie i przyjmować różne kierunki. Przekłada się to na wzrost lub spadek popytu na produkty i usługi konkretnych fir...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!