MENU

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego. Zarządzanie - Finanse - Efektywność - Rozwój

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2009

  • Autor: Beata Filipiak

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 57,00 zł
42,75
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego. Zarządzanie - Finanse - Efektywność - Rozwój

Jest to książka nie o tym jak promować przedsiębiorstwo i prowadzić działania marketingowe, ale o tym jak zarządzać nim we współczesnym (burzli­wym) otoczeniu, wymagającym nowej wiedzy, odmiennych strategii i dobrej konstrukcji wszystkich funkcjonalnych elementów działalności. Rozwój - ka­pitał - efektywność to wyzwania, którym przedsiębiorstwo handlowe musi sprostać.

Publikacja stanowi kompendium niezbędnej wiedzy, pozwalające lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w przedsiębiorstwie handlowym. Ma w pew­nym sensie także charakter przewodnika, traktującego o złożonych problemach funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego, a jego treść podyktowa­na jest skutecznością prowadzenia biznesu.

Dzięki tej książce Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, ale także umiejętności przydatne w życiu zawodowym dotyczące:
• praktycznych zagadnień z zakresu organizacji przedsiębiorstwa oraz zarządzania nim,
• etyki działań przedsiębiorstwa handlowego,
• ewidencjonowania operacji gospodarczych w przedsiębiorstwie,
• opracowania rachunku kosztów przedsiębiorstwa handlowego,
• kształtowania strategii podatkowych przedsiębiorstwa handlowego,
• zarządzania finansami przedsiębiorstwa handlowego, a w szczególności: obszarów podejmowania decyzji finansowych, budżetowania, kształtowa­nia struktury finansowania, analizy ekonomicznej oraz restrukturyzacji finansowej,
• kształtowania polityki rozwojowej przedsiębiorstwa handlowego w kontekście zagadnień proefektywnościowych.

Książka wypełnia lukę na rynku wydawniczym, gdyż obecnie nie ma pozycji tak szeroko, wieloaspektowo, jak również kompleksowo rozważającej pro­blematykę ekonomiczną funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego w otoczeniu konkurencyjnym.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.

Wprowadzenie 9

Część I
Teoretyczne i praktyczne podstawy funkcjonowania przedsiębiorstwa handlowego - aspekty organizacyjno-zarządcze

1. Pojęcie i funkcje przedsiębiorstwa handlowego - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 13
1.1. Specyfika przedsiębiorstwa handlowego 13
1.2. Funkcje i zasady działania przedsiębiorstwa handlowego 17
1.3. Przesłanki podejmowania działalności gospodarczej w sferze handlu 21

2. Klasyfikacja przedsiębiorstw handlowych - Małgorzata Porada-Rochoń 25

3. Istota i funkcje zarządzania przedsiębiorstwem handlowym - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 27
3.1. Proces planowania w przedsiębiorstwie handlowym 27
3.2. Proces organizowania 32
3.3. Proces motywowania i jego znaczenie 33
3.4. Kontrola w przedsiębiorstwie handlowym 37
3.5. Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym 39

4. Wybrane aspekty organizowania działalności przedsiębiorstwa handlowego - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 45
4.1. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa handlowego 45
4.2. Czynniki determinujące strukturę organizacyjną 49
4.3. Elementy organizowania pracy w przedsiębiorstwie handlowym 51

5. Etyka z biznesie - Małgorzata Porada-Rochoń 55

Część II
Rachunkowość i polityka podatkowa w przedsiębiorstwie handlowym

1. Elementy ewidencji księgowej i sprawozdawczości w przedsiębiorstwie handlowym - Piotr Szczypa 63
1.1. Rola rachunkowości finansowej w przedsiębiorstwie handlowym 63
1.2. Księgi rachunkowe 66
1.3. Ewidencja towarów w przedsiębiorstwie handlowym 69
1.4. Sprawozdawczość finansowa w przedsiębiorstwie handlowym 74

2. Rachunek kosztów w przedsiębiorstwie handlowym - Piotr Szczypa 79
2.1. Definicja i istota rachunku kosztów 79
2.2. Systematyczny rachunek kosztów w przedsiębiorstwie handlowym 80
2.3. Pozaewidencyjne rachunki kosztów w przedsiębiorstwie handlowym 83

3. Możliwości zastosowania rachunkowości zarządczej/controllingu w przedsiębiorstwie handlowym - Piotr Szczypa 87
3.1. Rola rachunkowości zarządczej/controllingu w przedsiębiorstwie handlowym 87
3.2. Narzędzia rachunkowości zarządczej wspomagające procesy decyzyjne w przedsiębiorstwie handlowym 89
3.3. Możliwości zastosowania narzędzi rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwie handlowym 95

4. Strategie podatkowe w przedsiębiorstwie handlowym - Beata Filipiak 99
4.1. Opodatkowanie przedsiębiorstwa handlowego 99
4.2. Instrumenty legalnego obniżania obciążeń podatkowych 105
4.3. Kształtowanie strategii podatkowej przedsiębiorstwa handlowego 108

Część III
Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie handlowym

1. Obszary i zakres decyzji finansowych w procesie zarządzania finansami - Beata Filipiak 117
1.1. Finansowe aspekty zarządzania aktywami i pasywami w przedsiębiorstwie handlowym 117
1.2. Decyzje krótko- i długoterminowe 120
1.3. Decyzje finansowe a ryzyko 122

2. Budżetowanie jako element wsparcia procesu zarządzania finansami - Marek Dylewski 127
2.1. Budżetowanie jako metoda zarządzania w przedsiębiorstwie handlowym 127
2.2. Elementy procesu budżetowana w przedsiębiorstwie handlowym 129
2.3. Praktyczne aspekty procesu budżetowania w przedsiębiorstwie handlowym 134
2.4. Warunki wdrożenia i wykorzystania budżetowania w przedsiębiorstwie handlowym 136

3. Finansowanie przedsiębiorstw handlowych - Magdalena Zioło 141
3.1. Zapotrzebowanie na kapitał w przedsiębiorstwie handlowym 141
3.2. Problematyka doboru instrumentów finansowych 145
3.3. Strategie finansowania przedsiębiorstw handlowych 149

4. Instrumenty finansowe w praktyce przedsiębiorstwa handlowego - Małgorzata Porada-Rochoń 153
4.1. Instrumenty finansowe własne 153
4.2. Instrumenty finansowe obce 155

5. Analiza ekonomiczno-finansowa jako narzędzie wspierające proces decyzyjny - Małgorzata Porada-Rochoń 159
5.1. Kierunki wykorzystania analizy ekonomiczno-finansowej w przedsiębiorstwie handlowym 159
5.2. Znaczenie analizy wskaźnikowej w procesie podejmowania decyzji 161

6. Restrukturyzacja finansowa przedsiębiorstwa handlowego - Małgorzata Porada-Rochoń 167
6.1. Istota i przyczyny restrukturyzacji finansowej 167
6.2. Zakres zmian wynikający z restrukturyzacji finansowej 169

Część IV
Kształtowanie polityki rozwojowej przedsiębiorstwa handlowego

1. Strategia jako wyznacznik kierunków rozwoju przedsiębiorstw handlowych - Małgorzata Porada-Rochoń 179
1.1. Znaczenie strategii w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa handlowego 179
1.2. Proces formułowania strategii 182
1.3. Nowoczesne podejście do zarządzania strategicznego 187

2. Czynniki determinujące rozwój przedsiębiorstwa handlowego - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 189
2.1. Podstawowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego 189
2.2. Egzogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego 190
2.3. Endogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego 192

3. Innowacje jako warunek sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa handlowego - Małgorzata Brojak-Trzaskowska 195
3.1. Innowacje jako wyznacznik rozwoju przedsiębiorstw handlowych 195
3.2. Istota i elementy procesu innowacyjnego 197
3.3. Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie handlowym 199

4. Rachunek opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwie handlowym - Magdalena Zioło 201
4.1. Znaczenie rachunku opłacalności inwestycji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem handlowym 201
4.2. Proste metody oceny efektywności inwestycji 204
4.3. Metody złożone (dyskontowe) w ocenie inwestycji 207

5. Aspekty proekologiczne w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa handlowego - Piotr Szczypa 211
5.1. Ochrona środowiska a działalność przedsiębiorstwa handlowego 211
5.2. Źródła finansowania działalności na rzecz ochrony środowiska 213
5.3. Ograniczanie kosztów i wydatków w przedsiębiorstwie handlowym poprzez ochronę środowiska 216
5.4. Poprawa wizerunku przedsiębiorstwa handlowego w wyniku działalności na rzecz ochrony środowiska 219

6. Instytucjonalne instrumenty wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa handlowego - Beata Filipiak 223
6.1. Powiązania przedsiębiorstwa handlowego z podmiotami sektora publicznego i organami Unii Europejskiej 223
6.2. Ekonomiczno-finansowe instrumenty stymulowania rozwoju przedsiębiorstwa handlowego przez organy gminy 227
6.3. Pomoc publiczna i jej znaczenie dla przedsiębiorstwa 230
6.4. Poręczenia i gwarancje publiczne jako instrument wsparcia przedsiębiorstwa handlowego 233
6.5. Pozostałe instrumenty instytucjonalnego wsparcia rozwoju przedsiębiorstwa handlowego 236

7. Przedsiębiorstwa handlowe w kooperacji z sektorem publicznym - Marek Dylewski 239
7.1. Prawa i obowiązki przedsiębiorstw handlowych w relacjach z sektorem publicznym 239
7.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako partner biznesowy 242
7.3. Przedsiębiorstwo handlowe jako biorca usług publicznych 246

Bibliografia 253

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
51,75 zł
69,00 zł

Rynki finansowe, inwestycje i finanse. Aktualne problemy. PN WSB Tom 52

Zmiany we współczesnym świecie spowodowane m. in. globalizacją i rosnąca konkurencją wywołują również zmiany w sferze gospodarki. W związku z tym rynki finansowe, w tym sektor bankowy oraz ubezpieczeniowy, ulegają ciągłym przeobrażeniom. ...
55,20 zł
69,00 zł

Ekonomika kultury

„Przesłanie książki jest jednoznaczne: nie wystarczy wdrożyć optymalnego zestawu wymiernych parametrów (prawo, technologia, finanse, kwalifikacje i in.), aby osiągnąć wysoki poziom rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. Wcześniej czy p&oac...
28,90 zł
33,60 zł

Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje

Jedna z największych zmian, jaka zaszła w ramach rozwoju nauki o finansach na przełomie XX i XXI wieku, polega na wzroście zainteresowania finansami behawioralnymi. Ten obszar badawczy, wiążący ze sobą wiedzę przede wszystkim z zakresu finansów ...
17,16 zł
19,95 zł

Współczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firm

W publikacji zaprezentowano ważne kwestie związane z zachowaniami współczesnych przedsiębiorców w radykalnie zmienionych warunkach rozwoju firm na skutek oddziaływania nowego paradygmatu cywilizacyjnego. W ramach podjętych badań stwierdzo...
73,96 zł
86,00 zł

Finanse korporacji – podstawy teoretyczne i zagadnienia praktyczne

Podręcznik w sposób kompleksowy prezentuje treści dotyczące skutecznych narzędzi wykorzystywanych w procesach decyzyjnych korporacji w obszarze finansów z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć teorii i praktyki. Jego celem jest przedstawie...
0,86 zł
1,00 zł

Rozwój standardu mieszkaniowego w Polsce na tle krajów europejskich

Celowi pracy podporządkowano jej strukturę. W rozdziale pierwszym przedstawiono zmieniającą się w czasie, a także różną w poszczególnych państwach definicję mieszkania. W rozdziale drugim dokonano analizy pojęcia „standard mieszkani...
54,75 zł
73,00 zł

Rachunkowość i finanse – od informacji do decyzji. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 3

Według rozpowszechnionej definicji podejmowanie decyzji to proces nielosowego, uświadomionego wyboru jednej spośród co najmniej dwóch możliwości. Definicja ta może sugerować jakąś skomplikowaną operację logiczną, jednak nie w każdym przyp...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!