F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami
F#. Zadania z funkcyjnego i imperatywnego programowania z przykładowymi rozwiązaniami to książka zawierająca krótkie zadania o różnym stopniu trudności wraz z rozwiązaniami, których dokładne przeanalizowanie pozwoli szybko poznać gruntowne podstawy języka F#.
Publikacja zawiera ponad 90 krótkich i typowych zadań z funkcyjnego, imperatywnego oraz obiektowego programowania wraz z przykładowymi rozwiązaniami w postaci gotowych listingów programów spośród wybranych typowych zagadnień dotyczących języka F#. Wszystkie programy, o których mowa w tej książce, zostały skompilowane w bardzo nowoczesnym środowisku programistycznym firmy Microsoft Visual Studio Community 2019.
Książka jest adresowana do szerokiego grona osób, które dobrze znają paradygmat programowania imperatywnego oraz obiektowego i chcą bardzo szybko nauczyć się niezbędnych podstaw dotyczących programowania funkcyjnego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20992-6
- ISBN druku: 978-83-01-20976-6
- Liczba stron: 163
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od autora 7 1. Nadawanie wartości i komunikacja z użytkownikiem 13 1.1. Programowanie funkcyjne – informacje ogólne 13 1.2. Identyfi kator wartości 15 1.3. Interaktywna konsola 25 2. Programowanie funkcyjne 27 2.1. Proste funkcje 27 2.2. Dopasowanie do wzorca – podstawy 33 2.3. Rekurencja i funkcje rekurencyjne 42 2.4. Funkcje wyższego rzędu 49 2.5. Łączenie operacji w potok za pomocą operatora |> 50 2.6. Kompozycja funkcji za pomocą operatorów >> i << 52 2.7. Funkcje anonimowe 53 2.8. Rekurencja ogonowa 55 3. Niezmienne struktury danych 62 3.1. Opcje 62 3.2. Krotki 64 3.3. Listy 70 3.3.1. Odwracanie listy 74 3.3.2. Suma elementów listy 76 3.4. Sekwencje 82 3.5. Zbiory 95 4. Programowanie imperatywne 98 4.1. Dane, których wartości można zmieniać 98 4.2. Kontrola sterowania przebiegiem programu, czyli podejmujemy decyzje oraz pętle 99 4.2.1. Instrukcja warunkowa 99 4.2.2. Pętle 110 4.2.2.1. Pętla for 110 4.2.2.2. Pętla while … do 111 4.2.2.3. Pętla sekwencyjna 123 4.3. Tablice 124 4.3.1. Tablice jednowymiarowe 125 4.3.2. Tablice dwuwymiarowe 135 4.4. Działania na macierzach 147 4.4.1. Dodawanie macierzy 147 4.4.2. Odejmowanie macierzy 150 4.4.3. Mnożenie macierzy 152 4.5. Tworzenie wycinków 155 5. Programowanie obiektowe 158 5.1. Klasa Osoba 158 5.2. Dziedziczenie 162 Bibliografia 165