Facebook Od portalu społecznościowego do narzędzia polityki
Facebook jest niewątpliwie jednym z najbardziej intrygujących portali społecznościowych, dostępnym dla niespotykanego dotąd w dziejach ogromnego grona użytkowników. Autor wnikliwie przeanalizował większość aspektów dotychczasowej obecności portalu w sieci, z dużą znajomością rzeczy i spraw, opisując nie tylko genezę jego powstania, ale także kontekst historyczny otoczenia sieciowego w innych częściach świata. Książka jest logicznie skonstruowana i dostatecznie mocno obudowana źródłami obcymi i krajowymi. To wszystko sprawia, że można ją uznać za dobrą, rzetelną i solidną pracę medioznawczo-politologiczną. W publikacji znajdziemy wiele cennych, porządkujących informacji, precyzyjnie ukazujących i dobrze dokumentujących szczególną pozycję Facebooka w internecie wśród jego użytkowników. Dlatego też chwalę zamysł Autora, który zdecydował się podjąć trud zbadania tego dosyć nowego i dynamicznie rozwijającego się zjawiska we współczesnej komunikacji społecznej. Fragment recenzji prof. dr hab. Jolanty Chwastyk-Kowalczyk
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-227-9141-7
- ISBN druku: 978-83-227-9141-7
- Liczba stron: 130
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Od obserwacji do partycypacji 19 1.1. Ku komunikacji cyfrowej 19 1.2. „Bańka internetowa” 28 1.3. Media społecznościowe 34 Rozdział 2. Thefacebook 49 2.1. Sixdegrees.com – nieudana rewolucja 49 2.2. Era sieci społecznościowych 55 2.3. Mark Zuckerberg – prorok nowej ery 63 2.4. Społecznościowy wymiar Facebooka 71 Rozdział 3. Polityczny wymiar Facebooka 79 3.1. Polityczność mediów społecznościowych 79 3.2. Polskie ugrupowania parlamentarne na Facebooku 89 3.3. Aktywność na fanpage’u 94 3.3.1. #DobraZmiana – #ZłaZmiana 94 3.3.2. #StopPartiokracji 101 3.3.3. „Polska po-PISie” 107 3.3.4. Polskie Stronnictwo Ludowe 109 Zakończenie 115 Źródła i opracowania 119 Spis ilustracji 125 Spis tabel i wykresów 126 Indeks osób 127