Fifty years with the Beatles
Publikację tę można uznać za przełomową w dotychczasowym traktowaniu kultury masowej przez polskie nauki humanistyczne.
Autorzy artykułów dzielą się refleksjami zainspirowanymi muzyką, tekstami oraz osobowościami wspomnianej czwórki. Badane są szczegóły biograficzne, historia kultury popularnonaukowej oraz meandry inspiracji twórczej Beatlesów. Zwraca się uwagę zarówno na kontekst kulturowy i kulturowe dziedzictwo, jak i nowatorstwo i bogactwo twórcze w szczytowym okresie „beatlesowskiej” działalności kompozytorskiej. Dużym walorem tomu jest różnorodność tematyczna, która wynika nie tylko z indywidualnego podejścia do obszaru badawczego przez poszczególnych autorów artykułów, ale również z wybranych przez nich perspektyw badawczych”.
Z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Andrzeja Ciuka
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-7525-465-5
- ISBN druku: 978-83-7525-465-5
- Liczba stron: 356
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Preface 5 Peter Leese: Moving from gray to black-and-white: a sixties pre-history 7 Peter Atkinson: The Beatles and the broadcasting of British cultural revolution, 1958–63 15 Colin Campbell: From romance to romanticism. The Beatles 1964/5–1970 29 David Pichaske: Sergeant Pepper’s Lonely Hearts Club Band: The Beatles’ “Waste Land” 41 Tadeusz Sławek: The Beatles: a story of certain illusions 57 Jerzy Jarniewicz: The Beatles – prophets or fools of the counterculture? 71 Paul R. Kohl: When I get to the bottom I go back to the top…. The carnivalesque world of the Beatles 79 John Kimsey: “Bet you’re sorry you won”: The Beatles and the British satire boom 87 Edward Macan: The Beatles and the origins of “Britishness” in rock music 107 Ian Inglis: Theorising the sound of “Merseybeat” 131 Stephen Valdez: It’s all too much: The Beatles’ formal, sonic, and lyrical contributions to the change from rock ‘n’ roll to rock 149 David B. Reck: The inner light: George Harrison’s Indian songs 167 Monika Kocot: The Indian Beatle(s): from “Norwegian Wood” to “The Hare Krishna Mantra”. Indian influences on the lyrics and music of the Beatles 183 Jouni Koskimäki: Happiness is… a good transcription 199 Matthew Schneider: You may say I’m a dreamer: John Lennon’s “Imagine” and twentieth-century British cosmopolitanism 227 Henry W. Sullivan: Turning sixty-four: Paul McCartney’s Liverpool Oratorio, money, and the love of a woman 241 Lars Kaijser: Authority among fragments. Reflections on representing the Beatles in a tourist setting 257 Alina Kwiatkowska: Roll over, Shakespeare. References to Beatles’ songs in contemporary English texts 269 Dennis Cole: The act you’ve known for all these years: quantifying the cultural significance of the Beatles 287 James McGrath: Cutting up a glass onion: reading the Beatles’ history and legacy 303 Richard Mills: Expert textpert: Ian MacDonald’s Revolution in the Head: The Beatles’ Records and the Sixties (1994) 327 Adam Poprawa: The Beatles in Polish culture: a review 341 Notes on the authors 353