Globalne działania marketingowe Ekspozycja i zachowania konsumpcyjne
Ekspozycja na globalne działania marketingowe wpływa na zachowania konsumpcyjne konsumentów z każdej warstwy kulturowej, w tym globalnej, narodowej, etnicznej i indywidualnej. Na globalnym rynku o dynamicznej, wielopoziomowej kulturze rola indywidualnych wartości konsumenckich wydaje się niezwykła, gdyż są one najbliższą i najbardziej unikalną warstwą kulturową, która indywidualnie wpływa na zachowania konsumentów. W badaniu zintegrowano także etnocentryczną tendencję konsumencką i globalną postawę marki krajowej w celu złagodzenia wpływu ekspozycji na globalne działania marketingowe na zachowania konsumpcyjne. Badane zachowania obejmują konsumpcję globalnej żywności i napojów, środków higieny osobistej, globalnej odzieży i akcesoriów, sprzętu gospodarstwa domowego, elektroniki, komunikacji i dóbr luksusowych. Niewątpliwie kategorie produktów odgrywają znaczącą rolę we wszystkich relacjach objętych badaniem.