MENU

Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2017

  • Autor: Wojciech Czerski

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Gotowość nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych

W ostatnich latach z prawdziwą satysfakcją odnotować trzeba wzrost liczby prac dotyczących edukacyjnych konsekwencji rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych, zwłaszcza że rosnącej liczbie publikacji towarzyszy poszerzenie pola badań i refleksji oraz - co istotne - dbałość o ich poziom merytoryczny. [...] W tym "modnym" kierunku dociekań mieści się książka Wojciecha Czerskiego. [...] Praca powinna okazać się atrakcyjna dla tych pedagogów i nauczycieli, którzy w imię własnych pasji informatycznych czy medialnych, świadomi rosnącej roli technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz ich znaczenia dla kształtu współczesnej edukacji w Polsce, podejmują trud racjonalnego i efektywnego wykorzystania mediów cyfrowych w swej pracy zawodowej dla dobra powierzonych ich pieczy dzieci i młodzieży.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wprowadzenie  9 
Rozdział 1 Determinanty gotowości nauczycieli do innowacyjnego stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych  15 
	1.1. Gotowość nauczycieli do działań innowacyjnych  16
	1.2. Wiedza jako podstawowy komponent gotowości  35 
	1.3. Umiejętność jako komponent gotowości zawodowej nauczycieli  40
	1.4. Motywacje nauczycieli do podejmowania zadań zawodowych  46 
	1.5. Działalność innowacyjna w pracy nauczyciela  50 
	1.6. Gotowość nauczycieli jako przedmiot badań  56 
Rozdział 2 Nowoczesne technologie stosowane w procesie dydaktycznym  65
	2.1. Tablice interaktywne jako narzędzie grupujące wielość technologii informacyjno-komunikacyjnych  66 
	2.2. Rodzaje tablic interaktywnych i technologie w nich zintegrowane  70
	2.3. Wykorzystanie tablic interaktywnych w pracy pedagogicznej  74 
Rozdział 3 Nowoczesne technologie w pracy nauczyciela–wychowawcy  81 
	3.1. E-dziennik lekcyjny jako najnowsza forma rejestracji wybranych zjawisk pracy klasy  83 
	3.2. Podstawa prawna wprowadzenia dzienników elektronicznych do szkół  84
	3.3. Modele przechowywania danych w dziennikach elektronicznych  87
	3.4. Nowe formy komunikacji nauczycieli z rodzicami  89 
	3.5. Przegląd wybranych cech dzienników elektronicznych  91 
Rozdział 4 Założenia metodologiczne badań własnych  99 
	4.1. Przedmiot i cel badań własnych  99 
	4.2. Problemy badawcze i hipotezy badań własnych  102
	4.3. Zmienne i wskaźniki zmiennych badań  105
	4.4. Metody badań i techniki badawcze  107 
	4.5. Narzędzia badawcze  108
		4.5.1. Arkusz wywiadu z dyrektorami  108
		4.5.2. Arkusz wywiadu z doradcami metodycznymi  109
		4.5.3. Kwestionariusz ankiety  109
		4.5.4. Skala samooceny SES Morrisa Rosenberga  110
	4.6. Teren i organizacja badań   111 
Rozdział 5 Podstawowe czynniki warunkujące poziom gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych   115 
	5.1. Wiedza nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych możliwych do wykorzystania w edukacji  116 
		5.1.1. Wiedza nauczycieli na temat tablic interaktywnych  120 
		5.1.2. Wiedza nauczycieli na temat dziennika elektronicznego  126 
		5.1.3. Poziom wiedzy nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych  134 
		5.1.4. Poziom wiedzy nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych a wybrane czynniki społeczno-demograficzne   137 
		5.1.5. Podsumowanie wyników badań poziomu wiedzy nauczycieli na temat nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych możliwych do wykorzystania w edukacji   144 
	5.2. Umiejętności stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez nauczycieli w świetle wyników badań   147 
		5.2.1. Umiejętności stosowania tablicy interaktywnej przez nauczycieli  149 
		5.2.2. Umiejętności posługiwania się dziennikiem elektronicznym przez nauczycieli w celu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i kontaktów z rodzicami  155
		5.2.3. Poziom umiejętności obsługi nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez nauczycieli  159 
		5.2.4. Poziom umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii cyfrowych przez nauczycieli a wybrane czynniki społeczno-demograficzne  163
		5.2.5. Podsumowanie wyników badań poziomu umiejętności stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez nauczycieli   172 
	5.3. Poziom motywacji nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w ich pracy zawodowej  176 
		5.3.1. Charakterystyka motywacji zawodowych badanych nauczycieli  176 
		5.3.2. Motywacja nauczycieli do stosowania urządzeń informatycznych oraz oprogramowania komputerowego  184 
		5.3.3. Motywacja nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych a wybrane czynniki społeczno-demograficzne   195 
		5.3.4. Podsumowanie wyników badań poziomu motywacji nauczycieli do sięgania po nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne  204 
	5.4. Podsumowanie wyników badań poziomu gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych   206 
Rozdział 6 Wybrane czynniki materialne, techniczne i organizacyjne wpływające na poziom gotowości nauczycieli  211
	6.1. Zależność poziomu gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych od wyposażenia szkół w te technologie   211 
		6.1.1. Analiza parametrów multimedialnego przygotowania szkół  211 
		6.1.2. Analiza zależności pomiędzy poziomem wyposażenia szkół w nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne a komponentami gotowości zawodowej nauczycieli  213 
		6.1.3. Analiza zależności pomiędzy poziomem gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych a wyposażeniem szkół w te technologie  222
		6.1.4. Podsumowanie wyników badań zależności gotowości nauczycieli do stosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych od wyposażenia szkół w te technologie  223 
	6.2. Trudności napotykane przez nauczycieli w wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych   225 
		6.2.1. Trudności nauczycieli w wykorzystaniu tablic interaktywnych  227 
		6.2.2. Trudności nauczycieli w posługiwaniu się dziennikiem elektronicznym  235
		6.2.3. Podsumowanie wyników badań trudności napotykanych przez nauczycieli w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych   242 
Zakończenie  245 
Literatura   257 
Netografia   269 
Spis rysunków  271 
Spis tabel  273 
Spis wykresów  279
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

9,36 zł
12,00 zł

Symbolika stosowana w reklamach

Reklama stanowi część naszej rzeczywistości. Przyzwyczailiśmy się do jej stałej obecności w mediach i wokół nas. Przestaliśmy zwracać uwagę na jej przekazy. Ale to tylko pozory. Tak naprawdę reklama kształtuje naszą świadomość, wpływa na nasze c...
60,81 zł
69,90 zł

Nowoczesne zasady odżywiania

W swojej książce Campbell, który ma za sobą 40 lat bycia biochemikiem żywienia, przywołuje i interpretuje wyniki największego na świecie badania dotyczącego odżywiania, jakie kiedykolwiek przeprowadzono – autor przeanalizował dietę 6,5 tys...
5,45 zł
6,06 zł

Komunikacja i współpraca między nauczycielem a uczniem, nauczycielem a rodzicem

„Nauczyciel musi mieć właściwie podejście do dziecka, zwłaszcza, gdy jest ono na pierwszych etapach edukacji, aby zachęcić je do szkoły, pokazać swoją życzliwość, chęci pomocy, otwartość na dziecko, różne sytuacje, które mogą się zd...
107,10 zł
119,00 zł

Jednolitość stosowania prawa konkurencji Unii Europejskiej przez organy i sądy Państw Członkowskich

Pierwsza nagroda w konkursie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na najlepszą pracę doktorską w Polsce poświęconą ochronie konkurencjiMonografia jest kompleksowym omówieniem jednego z najważniejszych celów system...
17,43 zł
24,90 zł

Bezrobotni z pokolenia Baby Boomers i pokolenia Z. Różnice generacyjne a gotowość do funkcjonowania w realiach zmieniającego się rynku pracy – na przykładzie Rudy Śląskiej

W monografii dokonano próby ukazania różnic – na podstawie badań zrealizowanych w Rudzie Śląskiej – pomiędzy oczekiwaniami osób bezrobotnych z pokoleń Baby Boomers (urodzeni przed 1965 rokiem) i Z (urodzeni po 1989 roku...
4,95 zł
5,50 zł

Myśli Nowoczesnego Polaka

Jestem Polakiem – więc mam obowiązki polskie: są one tym większe i tym silniej się do nich poczuwam, im wyższy przedstawiam typ człowieka. To bez wątpienia najbardziej znany fragment z Myśli Nowoczesnego Polaka - książki, która stanowi fun...
35,10 zł
39,00 zł

Nauczyciel z Polski

Pierwsza taka książka o szkole! Zobaczcie, co może się w niej wydarzyć, jeśli otworzymy się na relację i dialog. I jak piękny może to być kawałek świata…Jarek Szulski – nauczyciel z pasją, współtwórca Akademii Psy...
44,00 zł
55,00 zł

Wirtualna rzeczywistość w perspektywie prawnej , bezpieczeństwa cyfrowego i technologii informacyjnych.

W ostatnich latach przedmiotem zainteresowania wielu środowisk naukowych za granicą i w Polsce stają się, obok przestrzeni internetowej, także cyberprzestrzeń i świat wirtualny. W dosłownym rozumieniu rzeczywistość wirtualna ( ang. virtual reality) to...
53,10 zł
59,00 zł

System wynagradzania nauczycieli

W książce zaprezentowano poszczególne składniki systemu wynagradzania nauczycieli, a także – w oparciu o aktualne orzecznictwo sądowe oraz rozstrzygnięcia organów nadzoru prawnego – wyjaśniono wątpliwości interpretacyjne związ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!