Inteligencja emocjonalna menedżerów
Celem tego ilościowego badania korelacyjnego było sprawdzenie możliwych związków pomiędzy inteligencją emocjonalną (EI) dyrektorów generalnych, oceną działalności operacyjnej (OE) oraz wskaźnikiem rotacji pracowników w restauracjach należących do holdingów szybkiej obsługi marki X (QSR), na rynku południowo-wschodnich Stanów Zjednoczonych. Zmiennymi niezależnymi były wyniki EI i OE GMs. Zmienną zależną był wskaźnik rotacji pracowników obsługi. Zbadałem zmienne, aby ustalić, czy istnieje znaczący związek między EI GMs, wyniki OE i wskaźnik rotacji pracowników w Brand X QSR (Kleinbaum, Kupper, Nizam, & Rosenberg, 2013). Wysoki wskaźnik rotacji pracowników uszczupla zasoby finansowe firm (Mathe, Scott-Halsell, & Roseman, 2013; Park & Shaw, 2013); wpływa na koszty opieki społecznej w społecznościach i wypiera pracowników, którzy walczą o znalezienie pracy zarobkowej (Kuminoff, Schoellman, & Timmins, 2015). Ogólny problem biznesowy polega na tym, że niektórzy liderzy i decydenci HR w branży gastronomicznej i noclegowej nie rozumieją związku między EI menedżerów a wskaźnikami rotacji pracowników w ich firmach.