Języki literatury współczesnej
Zbiór prób badawczych, które wspólnie tworzą oryginalną mapę najciekawszych stylów, idiolektów i praktyk językowych współczesnej literatury, istotnych w wymiarze zarówno artystycznym, jak i społeczno-politycznym. Książka została podzielona na 5 części poświęconych poszczególnym aspektom literackiej lingwistyki. Są to: Socjologie, Słowniki, Wcielenia, Liturgie i Kreacje.
Autorzy podejmują się interpretacji sposobów literackiego przemawiania, wypowiadania i opowiadania, czyniąc to na podstawie szeregu symptomatycznych utworów (m.in.: Miguela Ángela Asturiasa, Christiana Skrzyposzka, Zyty Rudzkiej czy Tomasza Pułki). Proponują również ujęcia szerokie, bardziej syntetyczne (np.: kultura literacka Żydów mizrachijskich, obecność litanii w polskiej poezji najnowszej i literaturoznawcze badania nad zaburzeniami mowy). Całość otwiera artykuł pełniący funkcję teoretycznego wprowadzenia do tematyki książki, który opisuje współczesne pole literackie w kategoriach filozofii Gilles’a Deleuze’a.
*********
Languages of Contemporary Literature
"Languages of Contemporary Literature" is a collection of studies which taken together comprise an original map of the most interesting styles, idiolects and language practices of contemporary literature that are of import in both artistic and socio-political terms. The five parts of the book, each devoted to a separate aspect of literary linguistics, are: Sociologies, Dictionaries, Incarnations, Liturgies, and Creations. The authors undertake to interpret ways of appealing, expressing and storytelling in literature, based on a number of emblematic works (by writers including Miguel Ángel Asturias, Christian Skrzyposzek, Zyta Rudzka, and Tomasz Pułka).
- Kategorie:
- Redakcja: Antoni Zając, Jan Potkański, Maciej Libich
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-5124-9
- ISBN druku: 978-83-235-5116-4
- EAN: 9788323551249
- Liczba stron: 364
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Jan Potkański Pomieszanie języków 7 SOCJOLOGIE Michał Trusewicz Zakłócona emisja głosu. Szara aureola Juliana Kawalca jako przykład zmagań z ludowym doświadczeniem politycznym po 1945 roku 47 Jowita Pańczyk Język i specyfika współczesnej poezji mizrachijskiej na przykładzie twórczości Roya Hasana 66 Hanna Gosk O tym, jak język traci/zmienia swą funkcję komunikacyjną. Pozwólcie pieskom przyjść do mnie Bolesława Chromrego, czyli jeden dobry przykład szerszego zjawiska 84 SŁOWNIKI Piotr Sadzik Pożytki z anachronizmu albo unisona polifonii. O Wolnej trybunie Christiana Skrzyposzka 101 Tomasz Wójcik Niskie języki, wysoka dykcja. Poeta Zbigniew Herbert wobec kultury popularnej 129 Mateusz Kaliński Widmowe ideologie i utopie w Wojnie polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną Doroty Masłowskiej 142 WCIELENIA Maciej Libich „Backspace jest moją ojczyzną”. Poetyka braku w Krótkiej wymianie ognia Zyty Rudzkiej w świetle poglądów krytycznoliterackich Henryka Berezy 159 Olga Osińska Fragmenty dyskursu logopedycznego. O zaburzeniach mowy w literaturoznawstwie 174 Zbigniew Jazienicki Anomia doświadczenia, nomos poezji. Klasycyzm katechontyczny Wojciecha Wencla 195 LITURGIE Irmina Szubert Echa wskrzeszonych głosów. O języku prozy poetyckiej Miguela Ángela Asturiasa 219 Adam Pietryga Profanacja jako strategia poetycka? Formy modlitewne w polskiej poezji współczesnej 240 Adam Partyka Nie tylko w swoim imieniu. Wiarygodność głosu w wierszach „poetów zaangażowanych” 264 KREACJE Krzysztof Sztafa Powstanie przeciw stabilizacji. Przyczynek do liryki horyzontalnej Tomasza Pułki 289 Tomasz Dalasiński Język (wobec) rzeczywistości. O niektórych aspektach reprezentacji w wierszach Adama Wiedemanna 309 Antoni Zając W poszukiwaniu nowego uniwersalizmu. O Czułym narratorze Olgi Tokarczuk i trzech pytaniach stawianych przez literaturę współczesną 326 Indeks osób 352