Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Black Week rabaty do 40%

Kapitały przemysłu filmowego(Miękka)

Hollywood Europa Chiny

5.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 49,00 zł
40,18
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 8,82 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł
Słowa kluczowe: kinematografia film kino

Kapitały przemysłu filmowego

Co to znaczy produkować film?
Jak handluje się filmami?
Czy w świecie produkcji filmowej istnieją odpowiedniki magazynów, w których zalegają niechciane przez kupujących produkty?
Na czym polegają różnice pomiędzy systemami filmowymi: amerykańskim, opartym na kumulacji kapitału ekonomicznego, i europejskim, odwołującym się do kapitału kulturowego oraz budowania prestiżu?
Jaką rolę w pejzażu kinematograficznym odgrywają rozwijające się w zawrotnym tempie Chiny?

Książka Marcina Adamczaka jest poświęcona kinu w optyce rynkowej i instytucjonalnej. Podejmuje m.in. takie tematy, jak:
- handel filmami,
- reguły ich rozpowszechniania,
- festiwale,
- światowy rynek filmowy.

Pierwszą część książki autor poświęca kształtowaniu się dominacji amerykańskiego przemysłu filmowego. Buduje historyczne tło, pozwalające czytelnikowi zrozumieć współczesność oraz funkcjonowanie rynków filmowych w czasach najnowszych. W drugiej części autor opisuje europejski subsystem filmowy oparty na kumulacji kapitałów kulturowych, a nie ekonomicznych, choć zarysowuje również połączenia obecne na tym polu.
W trzeciej części książki autor podejmuje próbkę odpowiedzi na wciąż otwarte pytanie o rolę, jaką w pejzażu kinematograficznym odgrywają Chiny. Podrozdział poświęcony twórczości Zhanga Yimou pokazuje, jakimi sposobami kumulacji kapitałów posługują się dziś chińscy twórcy. Część ta osadzona jest w szerokim kontekście historyczno-kulturowym, który pozwala spojrzeć na współczesną rywalizację mocarstw na arenie kinematograficznej w zupełnie inny sposób, i dostrzec w niej emanację znacznie poważniejszych konfliktów politycznych i kulturowych.

W badaniach produkcyjnych autor nie koncentruje się na luźno powiązanych studiach przypadków. Proponuje odmienne podejście, preferując szersze ujęcie systemu kosztem szczegółowego opisu jednostkowych zjawisk. Istotne jest tu połączenie aspektów produkcyjnych z tematyką handlu filmami, obrotu i wymiany, rynku i kapitałów, zarysowanie perspektywy filmowego świata.

Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kursów akademickich dotyczących filmu, procesów globalizacji czy kultury współczesnej. Może także być lekturą dla pasjonatów kina, którzy chcieliby poznać kulisy funkcjonowania przemysłów filmowych.

Książka, która pozornie jest opisem trzech przypadków: rozwoju kinematografii w USA, systemu festiwalowego dominującego w europejskim subsystemie kinematograficznym i rosnącego znaczenia Chin na rynku filmowym, jest tak naprawdę niezwykle interesującym stadium z pogranicza ekonomii i kultury, dotyczącym nie tylko szeroko pojmowanych przemysłów kinowych, ale także dynamicznych zmian otaczającego nas świata. Autor opisuje bowiem nie tylko przemiany przemysłów filmowych, ale - niejako po drodze - historię zmian globalizującego się świata, od końca dziewiętnastego wieku, gdy narodziło się kino, do czasów najnowszych, gdy mamy do czynienia z wyłanianiem się nowego porządku świata, w którym coraz ważniejsza staje się rywalizacja pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami, znajdująca swoje odzwierciedlenie także we współzawodnictwie na polu produkcji audiowizualnych [...].Cała książka napisana jest świetnym językiem, Adamczak umiejętnie łączy styl naukowy i odwołania do dobrze dobranej literatury specjalistycznej, ze swobodą stylu eseistycznego. Udało mu się zachować świetną równowagę pomiędzy naukowym obiektywizmem a zachowaniem osobistego stylu wypowiedzi. Jest to pozycja niezwykle potrzebna i uzupełniająca polską myśl filmoznawczą.
dr hab. Arkadiusz Lewicki, prof. UWr, fragment recenzji, Uniwersytet Wrocławski
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Spis treści(pdf)
69 KB

Marcin Adamczak

Marcin Adamczak - doktor habilitowany, adiunkt w Instytucie Kulturoznawstwa na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wykłada także w Szkole Filmowej w Łodzi oraz na Uniwersytecie Gdańskim. W pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim zagadnieniami związanymi z rynkiem filmowym, festiwalami oraz produkcją filmową.

Dyrektor festiwalu filmowego Cinemaforum w Warszawie. Stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej (2010 i 2011). Laureat konkursu im. Krzysztofa Mętraka dla młodych krytyków filmowych (2011). Autor książek Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku (2010) oraz Obok ekranu. Perspektywa badań produkcyjnych a społeczne istnienie filmu (2014). Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz FIPRESCI.

Publikował m.in. w "Odrze", "Kwartalniku Filmowym", "Panoptikum", "EKRANach", "Kinie", "Magazynie Filmowym SFP", "Dwutygodniku" oraz w kilkunastu tomach zbiorowych.

Doświadczenie wewnętrzne bohatera w dziele filmowym

Zbiór obszernych, wnikliwych artykułów analizujących i interpretujących treść oraz formę przedstawiania w dziele filmowym świata doświadczeń wewnętrznych bohaterów filmowych. Rozprawy są poświęcone filmom: Świadectwo urodzeni...

Wajda Kronika wypadków filmowych

„Popiół i diament”, „Wszystko na sprzedaż”, „Wesele”, „Ziemia obiecana”, „Człowiek z marmuru”, „Człowiek z żelaza” – to filmy, które na trwałe zapisały się w hi...

Polsko-włoskie kontakty filmowe

Tom pod redakcją Anny Miller-Klejsy i Moniki Woźniak uświadamia czytelnikowi, że mimo wszelkich różnic kulturowych i geograficznej odległości, związki pomiędzy obiema kinematografiami są silne, bliskie i mają charakter kulturotwórczy (......

Spotkania z gatunkami filmowymi Horror

Prezentowany tom stanowi wkład w badania poświęcone kinu grozy oraz poszerzenie dotychczasowej wiedzy na ten temat. Publikację tworzy dwanaście artykułów przygotowanych przez studentów i doktorantów z różnych ośrodków...

Filmowy Paryż

Kino stało się tutaj pretekstem do opowieści o mieście, które na przestrzeni kilkunastu wieków stało się nie tylko najważniejszym miejscem we Francji, ale i mającym wielki wpływ na historię całego świata. Tak samo było z muzyką, literatur...

Kieszonkowiec filmowy Kamera akcja!

1 talia = aż 165 pytań quizowych I jeszcze więcej ciekawostek z historii kina Jaki tytuł nosił wielki przebój z Bruce’em Lee w roli głównej? Czyja historia stała się inspiracją dla filmu Pi...

Perły kina Leksykon filmowy na XXI wiek Tom 4

Rozmawianie o filmach jest najdoskonalszym sposobem ich smakowania. W czasie dyskusji czujemy się zmobilizowani do nazwania słowami tego, co w obejrzanym filmie było dla nas najważniejsze, najmocniejsze, dotykające nas w sposób najbardziej osobi...
59,00 zł

Gramatyka języka filmowego

Książka jest najlepszym przewodnikiem po świecie tworzenia filmów, jaki kiedykolwiek czytałem. Od pojedynczych ujęć po spojrzenie na sceny masowe ze wszystkich możliwych kątów kamery, od zbliżeń aż do scen pościgów - ten szczeg&oac...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!