Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych
Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są wykonywane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie mając bezpośredniego kontaktu, a jedynie wymieniając między sobą informacje i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga rozszerzać horyzonty, dostarcza informacji przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak również zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Stwarza swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając znaczną rolę w edukacji, szczególnie ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła.
Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do procesu kształcenia z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych oraz analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak również bibliografia i aneksy.
Przedmiotem badań był związek między zastosowaniem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły.
Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych.
Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie dotyczące możliwości technik multimedialnych w kontekście kształtowania wartości dydaktycznych i wychowawczych w edukacji matematycznej. Książka jest adresowana do słuchaczy kierunków pedagogicznych i nauczycielskich szkół wyższych oraz nauczycieli – praktyków.
W publikacji omówione są m.in. takie tematy, jak:
– zastosowanie technik multimedialnych w edukacji matematycznej,
– kształtowanie postaw twórczych na lekcjach matematyki,
– możliwości i zagrożenia cyberprzestrzeni.
Poruszone zagadnienia w sposób jasny i klarowny ilustrują sens wykorzystywania mediów cyfrowych w procesie kształcenia młodzieży, skorelowanego z ideą szkoły platońskiej. Szkoła musi uczyć prawdy, wychowywać dla dobra i kształtować do tworzenia piękna.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki ścisłe »
-
Matematyka
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Komputery »
-
Grafika komputerowa
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Komputery »
-
Internet, WWW
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki ścisłe »
-
Matematyka
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Grafika komputerowa, Multimedia
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki techniczne »
-
Informatyka, Cybernetyka, Komputery »
-
Internet, WWW
-
Książki »
-
Literatura naukowa i popularnonaukowa »
-
Książki naukowe
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788375871555
-
EAN:
9788375871555
-
Liczba stron:
174
-
Wymiary:
16.0x23.5cm
-
Waga:
0.28kg