Marketing relacji z klientem a utrzymanie klienta w banku wiejskim
Celem niniejszego opracowania było określenie relacji pomiędzy marketingiem relacji z klientem a utrzymaniem klienta wśród 167 aktywnych posiadaczy rachunków depozytowych na żądanie w banku wiejskim w Panabo oraz zaproponowanie programu interwencji. Stosując nieeksperymentalny ilościowy projekt badawczy wykorzystujący technikę opisowo-korelacyjną z pomocą zmodyfikowanych kwestionariuszy ze średnią, Pearson r i Analiza Regresji jako narzędzia statystyczne, ustalono w badaniu, że marketing relacji z klientem ma znaczący związek z utrzymaniem klienta. Dziedziną marketingu relacji z klientem, która najlepiej wpływa na utrzymanie klienta jest zaufanie, posiadające najwyższy współczynnik beta. Ustalenia te oznaczają, że jeśli pracownicy banku zastosują wysoki poziom zaufania w ramach marketingu relacji z klientem, może to zagwarantować wzrost utrzymania klientów i zaufania klientów, aby wykazać bardziej pozytywne i postępowe działanie bankowości.