Media and Globalization. Different Cultures, Societies, Political Systems
Media and globalization – different cultures, societies, political systems, a publication edited by Ilona Biernacka-Ligięza, is a valuable read that is likely to be of interest to researchers and students exploring a variety of fields of study. The book addresses the most topical issues that are significant for the research on communication. The advancement of cable and satellite networks and, most of all, the Internet, has brought a substantial increase in the number of global communication users. And, as affirmed by Terry Flew, the author of Understanding Global Media, the special attention paid to global media today is not just a matter of global communication technologies, but, most importantly, it is related to the fact that global media are the key vehicles for symbolic and informative content allowing people to organise their world and their relationships with others. The book analyses various levels of the interrelationships between media policy and global politics. The authors of articles included in the publication recognise the significance of global media. It also encompasses issues related to language policy and contemporary identities. The book therefore discusses not only the basic concepts in the field of global communication, such as theories of global media, the relationships between the media and culture, and new media technologies, but also research findings – analyses of content, patterns of behaviour among users. [An excerpt from the review by Dr hab. Magdalena Ratajczak]
- Kategorie:
- Redakcja: Ilona Biernacka-Ligięza
- Język wydania: polski,angielski
- ISBN: 978-83-7784-701-5
- ISBN druku: 978-83-7784-701-5
- Liczba stron: 234
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Preface 7 Chapter I GLOBAL NATURE OF MEDIA 15 JANA RADOŠINSKÁ Media Culture as a Part of Globalization Processes 17 MAŁGORZATA MADEJ Media as an Element of a European Identity in the Policies of the EU 33 ANTONINA MYTKO The Global Nature of Media and Information Democracy 45 Chapter II NEW MEDIA AND CHANGES IN THE SOCIETY 57 NORBERT MERKOVITY, ROBERT IMRE, STEPHEN OWEN Homogenizing Social Media – Affect/Effect and Globalization of Media and the Public Sphere 59 ADAM SZYNOL From Political Submission to Market Driven Independence – Changesin the Role of a Journalist in Poland 73 JÁN VIŠŇOVSKÝ New Media and Their Impact on Traditional Journalism 89 SERGII DANYLENKO New Media in Transitive States: Instrument of Civil Society in Ukraine 101 ILONA BIERNACKA-LIGIĘZA Digital Communication at the Local Level and Its Impact on the Democratization Process 113 Chapter III LOCAL MEDIA GLOBAL SCALE 133 LENKA WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ The Global and Transitive in Local Media: Towards a New Theoretical Framework 135 VIKTORIIA LUKIANCHYKOVA Informatization of Society: Mass Media and Political Communications 151 ILONA BIERNACKA-LIGIĘZA, PIOTR KLIMONTOWSKI Local Television and Its Role in Building Plural Societies 165 OLENA SHEVCHENKO The Role of Media in Country’s Image Promoting (Germany’s Case: The View from Ukraine) 191 Chapter IV COMMUNICATION AND SOCIAL BEHAVIOUR IN BUILDING THE IDENTITY 209 MIROSŁAW ZDULSKI Everyday Life of Czechs – an Inn as an Enclave of Social Tradition and Integration 211 WELLINGTON MARINHO DE LIRA Conflicts in Communication: a Consequence of Cultural Background, or a Matter of Linguistic Policy? 221