MENU

ZARZĄDZANIE WINIARSTWEM I ENOTURYSTYKĄ W POLSCE - WINO, KONSUMENT, SOCIAL MEDIA

(eBook)
5.00  [ 2 oceny ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: WARSZAWA, 2023

  • Seria / cykl: Studia i Monografie

  • Autor: Anna Mazurkiewicz-Pizło

  • Wydawca: AWF Warszawa

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 30,00 zł
24,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

ZARZĄDZANIE WINIARSTWEM I ENOTURYSTYKĄ W POLSCE - WINO, KONSUMENT, SOCIAL MEDIA

Początki rozwoju winiarstwa w Polsce są przedmiotem sporu wśród znawców problemu. Według jednych winiarstwo ma prawie tysiącletnią historię na ziemiach polskich, zaś według innych zarówno rozwój winiarstwa jak i enoturystyki jest procesem rozpoczętym w Polsce niedawno, bo zaledwie dekadę temu. Skłaniając się bardziej w stronę tego drugiego stanowiska można stwierdzić, że współczesne winiarstwo i enoturystyka odpowiadają nowym potrzebom i oczekiwaniom społeczeństwa wobec wyjazdów urlopowych i podróży turystycznych. Autorka pracy wychodzi z założenia, że enoturystyka w Polsce jest nową formą spędzania czasu, której oferta skierowana jest do wymagających, znających wina i zamożnych turystów, w przeciwieństwie do stosunkowo niedawnej epoki PRL, charakteryzującej się tanim, wątpliwej jakości i dostępnym dla wszystkich winem. Ze względu na fakt, że enoturystyka jest kierunkiem stosunkowo nowym w turystyce krajowej, należy badać oraz rozwijać wiedzę na ten temat zarówno z punktu widzenia lokalnej czy regionalnej go-spodarki jak i metod zarządzania winnicą, zwłaszcza w obszarze komunikacji marketingowej i budowania relacji z konsumentami.

W rozdziale pierwszym monografii w syntetyczny sposób przedstawiono historię powstania wina i zmiany w jego postrzeganiu oraz konsumpcji na przestrzeni lat. Wskazano rolę wina w Polsce w różnych epokach historycznych. Zdefiniowano wino jako produkt i po-kazano jego symbolikę. Omówiono również współczesny rynek wina w Europie. Zaprezentowano także wielowymiarowość zarządzania biznesem winiarskim w odniesieniu do klasycznych funkcji zarządzania. W kolejnej części książki, opisany został rozwój winiarstwa w XXI wieku w Polsce, wskazano także uwarunkowania jego rozwoju. Wyodrębniono najważniejsze czynniki, które spowodowały wzrost zainteresowania uprawami winorośli, zakładaniem winnic i produkcją wina ze strony inwestorów, a także czynniki oddziałujące na wzrost zainteresowania ze strony popytowej, czyli turystów. W roz-dziale trzecim książki zaprezentowano znaczenie turystyki i jej dynamikę zmian oraz oceniono jej znaczenie dla gospodarki regionu. Zdefiniowano w tej części enoturystykę oraz wskazano korzyści i koszty związane z jej rozwojem w regionie z różnych perspektyw: właścicieli winnic (przedsiębiorstw winiarskich), lokalnej społeczności oraz władz samorządowych. Rozdział czwarty poświęcono charakterystyce sfery popytu na rynku wina. W tej części pracy przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród 723 konsumentów wina, oceniono ich wiedzę, zainteresowania i znajomość oferty enoturystycznej w Polsce oraz oczekiwania wobec tego specyficznego produktu, jakim jest wino. W ostatnim rozdziale, piątym tej książki, zaprezentowano specyfikę komunikacji marketingowej, realizowanej przez właścicieli winnic, polegającej na budowaniu relacji z konsumentami. Dokonano przeglądu stron WWW gospodarstw winiarskich i omówiono wykorzystanie mediów społecznościowych (SM) przez właścicieli największych powierzchniowo winnic w Polsce w celu diagnozy wykorzystania social mediów w praktyce gospodarczej i przydatności w prowadzonej działalności.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 
ROZDZIAŁ 1. OD TRADYCJI WINA DO WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU WINIARSKIEGO 
1.1. WINO JAKO PRODUKT PRESTIŻOWY 
1.2. WINO – DOŚWIADCZENIA Z PRZESZŁOŚCI 
1.3. WINO W POLSCE – RYS HISTORYCZNY 
1.4. WIELOZADNIOWOŚĆ W ZARZĄDZANIU WINNICĄ 
ROZDZIAŁ 2. RYNEK WINA – REGULACJE PRAWNE I UWARUNKOWANIA ROZWOJU WINA W POLSCE 
2.1. RYNEK WINA W UNII EUROPEJSKIEJ 
2.2. ROZWÓJ WINIARSTWA W POLSCE 
2.3. CZYNNIKI ODDZIAŁUJĄCE NA ROZWÓJ WINIARSTWA I ENOTURYSTYKI W POLSCE 
ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ TURYSTYKI WINIARSKIEJ ………
3.1. ZNACZENIE TURYSTYKI
3.2. TURYSTYKA WINIARSKA – DEFINICJE I ZNACZENIE 
3.3. ENOTURYSTYKA JAKO POTENCJAŁ TURYSTYCZNY REGIONU 
3.4. ROZWÓJ ENOTURYSTYKI W POLSCE 
ROZDZIAŁ 4. KONSUMENT WINA W POLSCE – WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH 
4.1. SPECYFIKA SYTUACJI ZAKUPOWEJ I WINA JAKO PRODUKTU KONSUMPCYJNEGO 
4.2. ZACHOWANIA KONSUMENTÓW WINA W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU 
4.3. METODYKA I OPIS BADAŃ 
4.4. POLSKI KONSUMENT WINA – OMÓWIENIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH 
ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W WINIARSTWIE I ENOTURYSTYCE 
5.1. POCZĄTEK NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH 
5.2. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W BIZNESIE WINIARSKIM
5.3. PODEJŚCIA KONCEPCYJNE DO BADANIA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH 
5.4. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W POLSKICH WINNICACH 
PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE 
BIBLIOGRAFIA 
SPIS RYCIN 
SPIS TABEL
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,92 zł
22,00 zł

Społecznie odpowiedzialne inwestowanie na rynku kapitałowym w Polsce. Stan i perspektywy rozwoju

Monografia przedstawia społecznie odpowiedzialne inwestowanie jako proces biorący pod uwagę kryteria ekologiczne, społeczne i związane z ładem korporacyjnym. Zamierzeniem autorki jest poszerzenie wiedzy Czytelnika na ten temat o czynniki mające wpływ n...
31,50 zł
35,00 zł

To nie nasza wina

Książka jest zapisem rozmów autorki z jedenastoma osobami, które wychowywały się w domach dziecka. Doświadczenie z pobytu w placówkach jest wspólnym mianownikiem wszystkich historii, ale każda z nich jest wyjątkowa i porusza...
54,60 zł
84,00 zł

POZ w Polsce

W podręczniku przedstawiono najnowszą wiedzę o podstawowej opiece zdrowotnej w Polsce. Autorki krok po kroku wyjaśniają trudne zagadnienia związane z ochroną zdrowia, opisują strukturę POZ, zasady jej funkcjonowania i finansowania oraz reguły prawne. C...
14,36 zł
16,70 zł

Służba Więzienna w Polsce

Książka jest prawnym studium o ustroju i działalności Służby Więziennej w Polsce. Podstawę pracy stanowią analizy prawnoporównawcze prowadzone na podstawie literatury przede wszystkim z prawa administracyjnego, karnego wykonawczego oraz konstytu...
41,25 zł
55,00 zł

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Budowa i odbudowa zaufania interesariuszy

Reputacja jest uważana za jeden z najcenniejszych zasobów współczesnego przedsiębiorstwa, stanowiący źródło długotrwałej przewagi konkurencyjnej oraz jego wartości rynkowej. Reputacja jest to ocena przedsiębiorstwa i jego działalno...
15,30 zł
17,00 zł

Kultura organizacyjna w Polsce i Korei Południowej oraz jej kreowanie poprzez politykę kadrową

Polityka kadrowa ma priorytetowe znaczenie w każdej firmie. Właśnie od zatrudnionych osób, od kadry, zależy, czy dana organizacja będzie się prężnie rozwijała i stanowiła konkurencję dla wszystkich innych funkcjonujących na tym samym rynku os&oa...
25,80 zł
30,00 zł

Prawo sanitarne w systemie prawnej ochrony środowiska w Polsce

Celem niniejszej pracy jest usystematyzowanie szerokiego materiału normatywnego w obszarze prawa sanitarnego, szczególnie w zakresie jego związków z prawem środowiska. Zamiarem autora, poza zaproponowaniem pojęcia prawa sanitarnego i jego...
33,54 zł
39,00 zł

„Empowerment” w polityce społecznej. Koncepcja „women’s empowerment” jako kategoria wyjaśniająca aktywność kobiet w Polsce

W niniejszym opracowaniu chcieliśmy ukazać skomplikowany świat relacji między kategorią empowerment a polityką społeczną, koncentrując się na aspektach teoretycznych (terminologicznych, koncepcyjnych itd.), głównie z obszaru socjologii i polityk...
16,80 zł
21,00 zł

Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie

Obecna sytuacja społeczno-gospodarcza i przeobrażenia w otaczającym świecie skłaniają do podjęcia problematyki zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu. Organizacje muszą reagować na zmieniające się wyzwania otoczenia i dostosowywać do zmian. ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!